Beantwoord

NPO start plus app

• 14 February 2020
  • 12 reacties
  • 2014 Bekeken

Op mijn Samsung smart TV keek ik tot 1 feb 2020 via NPO start plus programma's terug. Na 1 feb 2020 lukte dat niet meer. Ik heb langdurig contact gehad met Samsung en NPO, maar er is geen oplossing gevonden. Het werkt wel als ik mijn TV volledig reset (fabrieksinstellingen terugzetten) Dat is uiteraard niet de bedoeling. Komt dit vaker voor? Weet iemand wel een oplossing?

C. Huis

Den Haag

icon

Beste antwoord door Gebruiker1581659504 14 February 2020, 13:05

Bekijk origineel

12 reacties

Als terugzetten nasr fabrieksinstellingen het probleem oplost en uw tv dus weer werkte, op welk moment of bij welke veranderingen hielt hij er dan weer mee op?

Hij houdt er niet mee op, maar als ik de TV uitzet en later weer aanzet zie ik wel het menu van NPO start, maar als ik een aflevering aanklik gaat hij in een "loop" Dus na uitzetten en weer aanzetten werkt het niet meer. Voor 1 feb 2020 werkte het perfect en bij mij is niets veranderd.

Wat bedoelde u dan met:

Het werkt wel als ik mijn TV volledig reset (fabrieksinstellingen terugzetten) 

Wanneer heeft u dat dan gedaan, en hoe?

In het menu ondersteuning - staat ergens HUB opnieuw instellen (ook al gedaan) en resetten. Hiermee worden de fabrieksinstellingen terug gezet. Heb ik samen met Samsung gedaan. Als ik dan weer opstart en naar de app ga werkt deze wel, maar als ik daarna de TV uitzet en weer opstart werkt de app niet. In overleg met Samsung ook gekeken naar de YouTube app, deze werkt wel.

Reputatie 4
Badge +3

@Gebruiker1581659504 dat is vervelend! Ik weet niet of ik u echt verder kan helpen, nu u ook al advies bij Samsung en NPO heeft ingewonnen. Maar ik zou wel willen weten hoe oud uw Samsung TV is en welk type is het. Dat laatste kunt u op de achterkant vinden als 'Model code’ en begint bij Samsung meestal met de letters UE. U geeft ook aan dat de app wel opstart - ook na de herstart - maar dat deze dan blijft hangen bij het afspelen. Mogelijk dat de internetverbinding een probleem is voor deze app? Op welke manier heeft u de tv op internet aangesloten: via wifi of met een internetkabel? Mocht dat via wifi zijn, dan kunt misschien proberen om de tv eens via een kabel aan te sluiten. 

TV gekocht juni 2018. Type UE40MU6400S. TV is via kabel (15 mtr) aangesloten.

Het vreemde is dat voor 1 feb 2020 alles goed werkte. Mijn zoon heeft dezelfde TV en daar werkt het prima. Het enige verschil is dat hij niet via de TV is ingelogd op NPO start PLUS. Wellicht zit het probleem in plus. Ik vraag mij nog steeds af wat er rond 1 feb 2020 is gebeurd.

Reputatie 4
Badge +3

Dat is nog een 'jonge’ tv (de MU-serie komt uit 2017) en het probleem van verdwijnende apps op oude smart tv's speelt hier dan ook niet. Heeft u al geprobeerd om NPO Start uitgelogd op te starten? En vermoedelijk staat de tv op 'automatisch updaten’, waarbij de tv op of net na 1 feb een update heeft gehad. Dit is via het menu uit te zetten - waarschijnlijk via de optie 'Ondersteuning’ - al heeft u daar nu niet veel aan. 

TV staat op automatische update.

Ik zie geen kans om uitgelogd op mijn TV , NPO start (plus) op te starten.

Waar/hoe kan ik dat doen?

Reputatie 4
Badge +3

Misschien kunt u de app 'verwijderen’ uit de lijst en opnieuw installeren? Al kan het zijn dat de app niet echt verwijderd wordt van de tv. Ik heb geen tv van uw type bij de hand en dat maakt het wat lastig om de opties van de Tizen versie (het Samsung Smart TV systeem) die uw tv heeft, te weten. 

Ik heb het probleem voor mij opgelost. Ik ga NPO start plus opzeggen. Ik heb nml

NLZIET geïnstalleerd en dat werkt prima. Ook na uitzetten en weer aanzetten van de TV.

Reputatie 2
Badge +4

Dit is de reden dat ik dit soort apps het liefste kijk vanaf externe apparatuur.
Besturingssystemen van televisies zijn van korte “levensduur” en is een “ongoing” discussie.
Mijn nieuwe Nvidia Shield TV Pro doet werkelijk alles wat je wilt en snel en in 4K.
Nog even en ik hebt helemaal géén tv abbo meer nodig. ;-)

Reputatie 2
Badge +4

Lees dit mooie artikel van Computer Idee eens ….
https://drive.google.com/open?id=1H9vytDvd4rSbtoWUMythnowNeCdilEBT

Reageer