Consumentenbond.nl
Vraag

Office documenten worden automatisch in Google drive geopend

• 31 maart 2020
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

OntvangenOffice berichten als Excel moeten bij mij sinds kort alleen en automatisch als Google spreadsheets/drive geopend, hoe stop ik dit?

Dank voor uw reactie.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Op document klikken, kun je dan “Excel” kiezen in menu “openen met...” via rechtermuisknop?

Reputatie 7
Badge +4

Elk type bestand kan een standaard app hebben waarmee hij opstart als je erop klikt, dit kun je in of herstellen bij Instellingen, Apps, Standaard Apps, en dan onderin standaardapp per bestand type

Beste heer? Stroeve, dank voor uw reactie.

een bestand komt binnen als .xls, als ik het open vraagt ie:  openen met excel viewer for drive, of google spreadsheets. in apps staat per bestand type .xls. Excel ingeschakeld.

ik werk met office 10.

Reputatie 7
Badge +4

ik neem aan dat je office2010 bedoelt? dat is wel een oude versie. en je opent de excel vanuit outlook?

Misschien eerst opslaan en dan zelf kiezen hoe te openen?

Of doet u dat al (eerst opslaan)?

Reputatie 3
Badge +3

Kun je via Configuratiescherm > Alle Configuratiescherm-onderdelen > Programma's en onderdelen, Office 2010 herstellen?

Waarschijnlijk moet je eerst op "wijzig” klikken, je krijgt daarna de keuze - als het goed is - uit verwijderen of herstellen.

Reputatie 6
Badge +5

Met rechts klikken, eigenschappen.

Besten,

ik open vanuit Google mail, heb office 2010 Professional Plus. Als test stuurde ik mezelf zojuist een eigen , ouder, Excel bestand toe per mail en deze opent ook op de boven aangegeven, veranderde wijze.

Als ik advies volg en programma's en onderdelen kies, ga ik dan naar programma verwijderen, ‘wijzigen’ staat niet bij de standaard opties in dat menu.

ik open vanuit Google mail, heb office 2010 Professional Plus. Als test stuurde ik mezelf zojuist een eigen , ouder, Excel bestand toe per mail en deze opent ook op de boven aangegeven, veranderde wijze.

Als ik een Excel sheet in de bijlage van een mail open door erop te klikken krijg ik een preview in de browser of ik kan direct kiezen voor “download", “save to drive”of “edit with google sheets”. Als ik de bijlage direct in Excel wil openen kies ik download en klik op het bestand. Ik ben mij niet bewust dat er een andere werkwijze bestaat.

Reageer