Onenigheid met Samsung over klacht televisie

• 11 May 2015
  • 7 reacties
  • 1061 Bekeken

Ik heb vorig jaar een Samsung 32" tv aangeschaft bij Media Markt. Vorig jaar in oktober een defect gehad waarvoor het toestel opgestuurd moest worden, en nu sinds een week weer exact hetzelfde mankement.

Tot mijn verbazing krijg ik te horen dat het apparaat eerst 3 keer ter reparatie aangeboden moet worden en geconstateerd moet worden door reparateur dat het alle 3 keren om hetzelfde gaat voor ik een vervangend toestel kan krijgen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn om de klant op te laten draaien voor een fabricagefout?? Als Samsung mij een product levert dat niet naar behoren werkt terwijl ik daar niks aan kan doen, waarom moet ik dan naar mijn mening alles doen om ervoor te zorgen dat het opgelost wordt? En degene die heeft bedacht dat dit pas na 3 keer mag gebeuren, heeft volgens mij het belang van de klant niet voorop staan.

7 reacties

Wat een vervelende situatie. Je hebt recht op een vervangend product of op reparatie. De verkopende partij mag helaas kiezen wat ze aanbieden, je mag niet zelf beslissen dat je een nieuw toestel hebt.

Ik heb ook nog nooit eerder gehoord dat een apparaat 3 keer voor hetzelfde mankement ter reparatie aangeboden moet zijn - dat klinkt me erg raar in de ogen. Slechte service van MediaMarkt en Samsung.

Hebben anderen ook ervaring met hetzelfde terugkerende probleem en een apparaat dat telkens ter reparatie moet worden aangeboden? Dan hoor ik het graag!
Ik vraag me af of dit soort problemen met service en ook de duurzaamheid van producten niet in de tests zou moeten worden meegewogen. Ik zie alleen maar Samsung televisies als beste getest, terwijl ik de indruk heb dat die ook de meeste problemen hebben. Ik heb zelf net een Samsung tv na 2 jaar en 2 maanden normaal gebruik van enkele uren per dag moeten wegdoen die opeens geen beeld meer had (€800 aankoopprijs). Volgens Samsung moet het scherm vervangen worden waarvan de kosten (€550) hoger zijn dan de huidige waarde van de tv. Ook volgens Samsung is het pech dat dit na 2 jaar en 2 maanden gebeurt, maar de reparatie moeten wij betalen. Ik vraag me nu af wat ik moet met de test die alleen Samsung tv's aanbeveelt, terwijl ik toch zeker nooit meer Samsung zal kopen na deze ervaring (en ik ben niet de enige!).
Een goede suggestie! We hebben hier vaak discussie over het meewegen van repareerbaarheid en duurzaamheid in onze testoordelen. Tot nu toe wint actualiteit vaak: we willen zo snel mogelijk testresultaten van nieuwe producten op onze site tonen.

Daarom doen we nu soms apart onderzoek naar reparaties en defecte producten. In het voorjaar van 2014 hebben we consumenten gevraagd naar de problemen met hun tv en mogelijke reparaties en bijbehorende kosten. Daaruit bleek dat tv's van Panasonic en Sony de minste problemen hadden. Samsung was een middenmoter, maar deed het best goed. Alle resultaten staan op onze website.

Overigens hoef je de reparatiekosten van je defecte tv niet of in elk geval niet helemaal te betalen! De tv mag dan buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar kapot zijn gegaan, je hebt altijd de wettelijke garantie. Je hebt recht op een deugdelijk product, en je mag van een televisie zonder enige twijfel verwachten dat hij langer dan 2 jaar en 2 maanden meegaat. Zeker als hij €800 heeft gekost. Omdat de tv niet binnen 6 maanden stuk is gegaan, is het wel aan jou om te 'bewijzen' dat de tv niet stuk is door verkeerd gebruik. Maar als Samsung al aangeeft dat het 'pech' is dat ie stuk gaat, dan lijkt me dat geen probleem meer. Samsung zou de hele reparatiekosten voor zijn rekening moeten nemen! Ik hoop dat je daar nog iets mee kunt.
  • Gebruiker1536160376 [img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/consumentenbond-nl/attachment/75ac2da4-ee0a-4b6f-8532-63d6df3ffbc2_thumb.png[/img]
Ik had in mei een Samsung 4k 65 inch gekocht
beeldscherm ging stuk daarna moederbord Wi-Fi problemen ze hebben als vervangen bij de monteur daar kregen ze nog meer problemen software blijft vast zitten tv nog steeds stuk ze hebben als vervangen nog steeds defect ik zit nu al een tijd zonder tv gewoon belachelijk slechte service

Waardeloze service Samsung!! 

In april dit jaar een nieuwe Samsung Qled tv gekocht. 
Sinds een aantal weken hebben we last gehad van vertraging in het geluid( Sonos ARC). Samsung heeft een monteur langs gestuurd om de situatie te bekijken.

Monteur kwam tot de conclusie dat er helaas niks aan gedaan kon worden. Samsung zou contact opnemen over de vervolg stappen.

Intussen heb ik sonos op afstand naar de situatie laten kijken of er instellingen veranderd konden worden. Die zeiden ook gelijk dat het aan de televisie ligt. 
Werkelijk nog geen 10 minuten later heeft een Samsung een mail gestuurd met de mededeling dat er software matig een probleem is tussen Sonos en Samsung. Ik moest maar afwachten tot er een nieuwe software uit zou komen en tot die tijd tja dan maar geen ARC. 
Terwijl kort daarvoor bij Sonos niks bekend over was. 
Al met al heeft de BCC het opgelost terwijl het hun fout niet was. 
Arrogantie eerste klas bij Samsung. ! Zo enthousiast als ik was zo kwaad en teleurgesteld ik nu ben ik dit merk. 

Al met al heeft de BCC het opgelost terwijl het hun fout niet was. 

Dat is een bekende misvatting maar garantie is wel degelijk de verantwoordelijkheid van BCC als dat de leverancier is.

Badge +5

@Gebruiker1632866661 Dank voor het delen van je bericht en welkom op de Community! Vervelend te lezen dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad :pensive:  Wel fijn te lezen dat BCC het uiteindelijk voor je heeft opgelost! 

Reageer