Consumentenbond.nl

Oneplus one import en reparatie

  • 27 april 2015
  • 2 reacties
  • 670 Bekeken

Badge
Mijn zoon heeft via een mobiele telefoon merk Oneplus one gekocht direct bij de fabrikant in China. Verschillende computerbladen en ik meen ook de CB zijn nogal lovend over de specificaties van dit toestel.Dat was voor mij reden om met dit avontuurvan mijn zoon in te stemmen. Kost 300 euro spaargeld en is blijkbaar vergelijkbaar met veel duurdere telefoons. Je kunt het toestel niet in de winkel kopen. Hij wordt vanuit China verzonden.

Onduidelijk op de site van het Chinese bedrijf is hoe ze omgaan met garantie en reparatie. Ook bij levering zit er een vaag briefje bij. Je hebt op zich wel de locale garantie maar wat als het kapot gaat?

Het toestel is eind december 2014 aangekomen, met volle tevredenheid gebruikt en begin april dit jaar kapot gegaan. Hij doet niets meer. Vanaf begin april is mijn zoon via de website van oneplus one in contact en op hun verzoek gebrobeerd het toetstel te resetten, foto's gemaakt, filmpje gemaakt, open gemaakt en foto's gemaakt. Tenslotte zou hij het toestel moeten aansluiten op de computer, bestanden installeren zodat ze vanuit china de computer kunnen overnemen en kunnen zien vanuit China wat er aan de hand is. Volgens mij onzin omdat het toestel niets doet herkent de computer het ook niet.

Mijn zoon was vorige week op buitenlandse reis met school en had geen tijd. Je moet er zelf ook bijblijven. Inmiddels is de klacht opgelost volgens oneplus one, is de klacht afgesloten door oneplus onenen kan hij overnieuw beginnen.

Bij deze waarschuw ik iedereen om je nog even te bezinnen voordat je direct uit China dit soort spullen besteld. 300 euro gespaard en een kapot mobiel en nu?

Vorige mobieltjes van andere merken gingen ook wel kapot maar altijd netjes door de winkel afgehandeld. Oneplus one heeft een marketingscampagne opgezet waarbij je moest worden uitgenodigd om het mobieltje aan te schaffen. Dat was voor zoonlief een bestemming voor zijn spaargeld. Positieve recencies van bladen inclusief CB hebben me over de streep gehaald

Helaas, een maand mailen met Oneplus one en geen steek verder. Toetsel na 3,5 maand kapot en zoonlief 300 euro armer.

Heeft er iemand advies?

2 reacties

@P.A.M. Besseling

Lijkt me een te gespecialiseerd en technisch thema voor deze CB-community, probeer liever een Oneplus one-forum.....(links), of vraag de geciteerde testers van de Consumentenbond (voor leden), die overigens schrijven dat het geen hoogvlieger is (link-2).......deze Oneplus one uit China.

http://www.oneplus-one.nl/forum/forums/oneplus-one/

http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/Nieuws/2014/gehypte-oneplusone-geen-hoogvlieger/

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-laten-repareren-in-nl.212430/page-2
Ja, als dat loont, gewoon een RMA aanvragen en laten repareren.

Ter illustratie: http://frozen.tweakblogs.net/blog/11370/rma-oneplus-one

Reageer