Consumentenbond.nl

Ongewenste mail blijft maar doorgaan

• 11 september 2018
  • 109 reacties
  • 4591 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Excuse iedereen bij voorbaat. Maar ik blijf maar zitten met het probleem van ongewenste mail, en zowat ieder dag,zeker iedere week. Sommige forumleden zeggen nooit last te hebben. Ik wel en waarom ik wel. Had graag advies hoe anderen het doen nooit iets te krijgen.
Voorbeeld:

Beste Leo

Goed nieuws! Wij zijn erg benieuwd om erachter te komen wat
mensen daadwerkelijk beweegt om voor het een bepaald type
schoonmaakmiddel te kiezen. We geven u daarom graag de
mogelijkheid om gratis Dreft schoonmaakmiddel producten te testen.
U krijgt de producten thuisgestuurd en mag ze houden.
Vanzelfsprekend horen wij wel graag wat u van de producten vindt.

Meld u hier aan als tester >

Als tester krijgt u de machine gratis thuisgestuurd en mag u het product houden. Uw feedback is namelijk van groot belang voor ons.

Bij voorbaat dank voor het testen van onze producten.

Ja, stuur mij de gratis producten!

Het gaat dus over Dreft, al 3x gehad en ik heb P&C fabrikant van Dreft gemaild of dit van hun is. Maar je weet dan moet je wat werkdagen wachten. Ik hoop wel antwoord te krijgen. Maar als de mail vals is, houden ze nog niet op. Moet ik weer een andere browser nemen, ik heb momenteel Mail en Kalender is van microsoft outlook. Ook heb ik nog Norton security de luxe. Kan als het nodig is CCleaner, Hitman Pro enz. enz. inzetten, maar het helpt niet de afzender van al die mails verandert steeds van adres . wie weet raad.

109 reacties

OK, we proberen het nog een keer één stap tegelijk. Welke mail provider gebruikt u, dus heeft u een gmail, hotmail of provider mail account als ziggo of xs4all?
Reputatie 7
Badge +6
@A. Deen Hij noemde laatst zelf @upcmail.nl en @chello.nl. Maar die zijn opgegaan in Ziggo en kan hij zijn account niet meer vinden. Ik kan bij mijn ziggo mailaccount dan een spambox instellen waar een hoop van die spammail inkomt. Als hij dan mails trekt met Outlook naar z'n harde schijf zouden die spammails niet mee moeten komen. Hij zou dus in Ziggo Mail in zijn emailaccount moeten kunnen komen denk ik, om die dingen te veranderen. Hij moet dan zijn inloggegevens van chello en upc nog hebben. Maar het lukt dus niet. Ik weet het dan ook niet meer.
@Jan
Ik snap niet wat je bedoelt, hij ontvangt mail dus hij moet toch minstens één account hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Ja hij zei laatst dat hij er twee heeft van uoc en chello. Die websites bestaan niet meer, je wordt dan doorgeleid naar Ziggo. Hij kan in de webmail van Ziggo zijn oude mailaccounts niet meer vinden. Daarin kan je het spamfilter van Ziggo aanzetten. Als hij dan met Outlook zijn mails van internet trekt komen die spammails niet meer mee. Ik had Casema dat ook is overgegaan naar Ziggo. Ik heb nog altijd mijn @casema mailadres. Ik heb mijn spamfilter aangezet in mail.ziggo.nl en krijg geen spammails meer op mijn @casema account als ik mails trek met Windows Mail.
Als hij echt Het outlook programma gebruikt dan kun je de accounts daar ook in terugvinden en zelfs de wachtwoorden, maar ik wil het graag babystep voor babystep doen want anders wordt het zo'n chaos. Dus meneer @L.J.F. de Ruiter welke provider(s) gebruikt u of anders gezegd, als u mail ontvangt wat staat er dan voor adres in het "aan:" veld. Er zijn dus meerdere "goede" antwoorden mogelijk!
Reputatie 7
Badge +6
Is ook prima!
Reputatie 4
Badge +5
In uw thread De beste browser voor je computer onderaan 1e pagina staat een advies om MailWasher te gebruiken.
Het is echt het proberen waard. U kunt daarin aangeven wat spam is en wat 'vrienden' zijn.
Voordat u de mail binnenhaalt wordt spam verwijderd en in het vervolg, mochten dergelijke afzenders nog meer berichten sturen, worden deze automatisch als spam gemarkeerd.

(later, toevoeging: uitgaande dat u een mail programma op uw pc hebt staan, zoals Outlook 2013 of 2016 of 365)

Ik meen dat u gebruik maakt van upcmail? UPC Webmail (webaccess, dus via uw browser en URL mail.ziggo.nl) of via Outlook 2013?
Volgens Ziggo doet men alles om spam te voorkomen, maar zag een lang forum bericht over de vele spam. (Titel: "Inbox email wordt overspoeld met reclame mail" - UPC Forum).

Het schijnt ook mogelijk te zijn om zelf 'filters' te maken.
Email berichten sorteren met mailfilters

Overigens en dit bedoel ik beslist niet negatief, echt niet.
Het is een voorzichtige suggestie: misschien kunt u zich een hoop gepuzzel en tijd besparen door studentaanhuis in te schakelen?
Ik moet bekennen, ik heb er zelf géén ervaring mee, maar lees wel positieve berichten op bijvoorbeeld:
ZoekComputerhulp.nl
Nogmaals, een goedbedoelde suggestie slechts. Weet overigens niet of deze bij u in de buurt beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +7
Beste A.Deen en Jan. Deen stelt in zijn eerste bericht welke mailbrowser heb je nou. Ik heb dat tig keer proberen uit te vinden. Als ik op het pictogram van de mail klik of aanraak komt er alleen Mail te staan. Verder niets. Maar ik heb met iemand anders verder gezocht op de computer en kreeg op een gegeven moment bij Microsft de browser Mail en Kalender. De indeling daarvan is exact als ik heb, het envelopje, pictogram van Mail exact hetzelfde en er zijn heel wat envelopje als pictogram, maar allemaal kleine verschillen. Voor mij is het zeker dat mijn mail gehaald wordt door de browser Mail en Kalender van Microsoft Outlook. Dit programma c.q. browser heb ik niet geïnstalleerd zat bij dfe PC, bij Windows 10 en bij Edge. Wel was het eerts windows live mail, maar dat werd niet meer ondersteund en bij één van de grote uopdates van window had ik ineens dus Mail, en gezien uiterlijk is dat duis Mail en Kalender van Microsoft Outlook. maar geen probleem, niet goed ruil het zo in, wat is dan een goede mailbrowser die wel die rommel tegenhoud. Norton gechat en al vaak verteld die geeft advies outlook.
Dan even over de adresnaam, dus na @, is dat de domeinnaam, ik weet het niet. Maar ik had altijd @chello.nl, werd van lieverlee @upcmail.nl. Ik heb gegoogeld en bij die namen gekeken:

Kan ik mijn @upcmail.nl / @home.nl / @quicknet.nl / @casema.nl / @chello.nl / @a2000.nl blijven gebruiken?

Ja, je kunt gebruik blijven maken van deze e-mailadressen.

Dan over Ziggo:

Hoe meld ik me aan voor Ziggo Mail?

Internet van Ziggo en een e-mailaccount is alles wat je nodig hebt. Nog geen internet van Ziggo? Breid nu je abonnement uit. Heb je al een internetaansluiting van ons, maar nog geen e-mailadres? E-mailadressen maak je zelf eenvoudig aan in Mijn Ziggo. Volg hiervoor ons stappenplan. Nog nooit ingelogd in Mijn Ziggo? Registreer je dan eerst.

Nou ik heb het hele pakket, destijds allemaal van UPC en dat is nu dus ZIGGO. Ik heb van UPC een inlognaam en een password, ook nog een klantennummer. Dat moet toch ook allemaal bij Ziggo passen, heb ik nog niet geprobeerd, wil ik allemaal doen, alle advies welkom, als die mailrommel maar weggaat, dat is het belangrijkste.

Bij Ziggo nog meer uitleg:

Hoe kan ik een e-mailadres aanmaken en de instellingen beheren?

Een extra e-mailadres maak je zelf eenvoudig aan in Mijn Ziggo. Ook kan je hier alle instellingen daarvan beheren zoals het wachtwoord, een alias of een forward.

Kan ik mijn eigen e-mailprogramma zoals Outlook gebruiken?

Ja. Ziggo Mail geeft je de vrijheid om berichten te lezen via je eigen e-mailprogramma.
Wil je je e-mailadres instellen in een e-mailprogramma maak dan gebruik van ons handige stappenplan.

Ik heb alles maar een beetje doorgegeven, in de hoop dat jullie er wat aan hebben,
Dan nog je vraag over aan: ...... dat staat er uiteraard mijn naam, en bij mail naar dit forum is het @chello.nl, naar anderen soms @upcmail.nl, maar boven zie je dat ik zes namen zou kunnen gebruiken. Alleen als ik ook nog Ziggo wil moet ik dat dus aanmaken.
Ik hoop de goede antwoorden gegeven te hebben. Ook zie je dus dat die namen chello, upc, casema,home enz. gewoon gebruikt worden, en ik ben nooit via Ziggo omgeleid, wil je ziggo moet je dat apart instellen. Dat kan allemaal want ik heb het hele pakket van Ziggo (UPC), TV, Telefoon, Internet enz.
Dus als ik het goed begrijp krijg je nu mail op

*mailadressen verwijderd door moderator*

Dat zijn allemaal provider mail adressen en die hebben over het algemeen een tweede klas spam filters. Dus de eerste keuze waar u voor staat is wat mij betreft de volgende: Vindt u een beter spamfilter echt van het hoogste belang? Zo ja dan stel ik voor dat u gaat migreren naar Microsoft of Google en al deze postbussen laat sluiten. Zo niet dan zou u mij een plezier kunnen doen door zelf even een mail te sturen naar al deze adressen om te kijken of ze überhaupt nog allemaal actief zijn en of u ze ook kunt lezen. Kijk dan ook in de ontvangen mailtjes of in het "aan:" veld dan ook het adres staat dat u daar verwacht.
Reputatie 7
Badge +7
Consumentenbond community

Toen ik mijn epistel maakte heeft cbw62 zijn bericht gestuurd en ik kon daar nog niet op antwoorden. Heb dat nu wel gedaan, maar raakte bij zenden het hele bericht kwijt. Doe het opnieuw, maar eerst op word, kan ik tenminste geregeld opslaan.
Het gaat dus om de junkmail of ik noem het criminele mail want ze willen bij je bankgegevens komen en je geld afpakken. Een advies was, doe die mail in de spam map of map ongewenste mail, dan worden alle mails daarna geblokkeerd. Ik heb zo’n junkmail in de map gedaan en inderdaad gaf de PC ook aan, voortaan gaat deze mail gelijk naar de spam map, Maar helaas de criminelen gebruiken steeds een ander adres. Het ene adres zie ik dus niet meer, maar ieder nieuw adres komt weer gewoon bij mijn mail cbw62 suggereert ook zoiets. Maar je bent niet opgewassen tegen criminelen die steeds van een ander afzender adres gebruik maken.
Tot slot uw suggestie neem een student aan huis, ook een cursus is al geadviseerd. Het is allemaal goed bedoeld, daar twijfel ik niet aan. Ik tracht ook veel erover te lezen, en zo één en ander te leren. Ik heb geen zin meer in een cursus, ik heb mijn leven lang gestudeerd en cursussen gehad, heb er nou geen zin meer in afgezien wat het kost. Een student aan huis ben ik lange tijd mee bezig geweest. Ik heb uiteindelijk contact gehad met Utrecht waar ze ‘kantoor’ houden. Daar is mijn naam en adres op prikbord gezet, want niemand meldde zich aan naar mij, dus Zuid-Beijerland te komen (er is nauwelijks openbaar vervoer, alleen een bus om de zoveel uur, dus begrijp ik dat best). Ook op het prikbord kwam niemand af, Zuid-Beijerland is teveel uit de route. Ik heb wel al mijn apparatuur in een computerzaak in Oud-Beijerland gekocht. Ik laat het ook altijd door hen installeren, zelfs de antivirus en andere software. Ze hebben ook de hele beveiliging, camera‘s e.d. en de HD en wifi daarvoor aangelegd. Ik heb een goed contact met ze, en kan ze zeker vragen de rommel in orde te maken, maar kost wel 80 Euro per uur. En dat is zelfs voor mij veel geld. Ik ben blij geholpen te worden, maar wellicht moet dat ook via een privé topic. Ik leer er sowieso van en anderen kunnen dat ook, maar niet iedereen vind het interessant.
maar wellicht moet dat ook via een privé topic. Ik leer er sowieso van en anderen kunnen dat ook, maar niet iedereen vind het interessant.

Dit is u zelf gestarte topic dus u kunt per definitie niemand storen.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte A. Deen, het is inderdaad om je te bescheuren, maar Ziggo heeft dat allemaal aangehouden. Alleen ik had jaren @chello en nooit iets van dat andere. Pas dit jaar zie ik dat i.p.v. @ chello, ook @upcmail verschijnt. Ik heb u alleen getoond dat als je nu bij Ziggo bent (heeft niemand gevraagd) al die oude kabelbedrijfjes er ook onder vallen en dus al die adresnamen mogen gebruiken. Ik gebruik en noem als men om het emailadres vraagt altijd @chello. Maar het maakt me verder niets uit, het punt, de topic blijft al die junkmail gaat gewoon door. Kennelijk bij niemand niet, helaas bij mij wel. Straks heb ik weer een reis of auto gewonnen. Wat je zegt gooi het hele zooitje weg, ik vind alles goed, maar kan in principe alleen op Ziggo overgaan dat , en wellicht helpen zij bij alle contacten het adres te geven c.q. over te zetten. Het is misschien het meest makkelijke. Afscheid nemen van de andere provider mail adressen geen probleem en ik ga ook niet naar hun graf. Alleen neem je heel iets anders, dus een totaal andere provider, moet je alle adressen, contacten, inlichten. dat is niet zo leuk, waarschijnlijk een hoop werk, en dat allemaal voor een stelletje criminelen. ook zit Ziggo in het pakket, ik betaal uiteraard overal voor, u mag het gerust weten 75 Euro per maand. Ga ik naar xs4all of zoiets, wat gaat dat weer extra kosten.
Resumé ik gebruik niet al die kabeladressen die nu bij Ziggo zitten. Wil best wat anders, maar denk dat @ziggo mogelijk een goede optie is. U stelt verder voor Microsoft of Google, vanwege de ING problemen met Edge ben ik overgestapt naar Google. Daar kan je dus gmail krijgen of zit automatisch in je account, weet ik niet, maar ik heb gmail, alleen niemand weet het en er komt dus ook niets op binnen.
Reputatie 7
Badge +6
@L.J.F. de Ruiter Van mij hoef je niet naar een andere browser of mailprogramma. Dat heb ik nooit bedoeld. Laat alles zoals het is, nu alleen nog het spamfilter aanzetten.

Spammail is niet meer op te lossen. Wij ontvangen evenveel spammail als jij. Wij hebben alleen onze spamfilter aangezet zodat 98% van de ongewenste mail naar een aparte map toegaat. Eens per week controleer je die map voor de zekerheid of er per ongeluk toch een goede mail in zit, daarna maak je die map leeg.

Ik heb al gezegd hoe je in webmail bij je emails kan komen maar je voert het niet uit. Toets in de bovenbalk van je browser mail.ziggo.nl, toets in het volgende scherm je gebruikersnaam en wachtwoord van upc of chello. Daarna ben je ingelogd en kan je je mails kijken. Ergens onder instellingen kan je het ziggo spamfilter aanzetten.

Een tweede mogelijkheid is bij Outlook in de inbox rechtsklikken op elke ongewenste mail en dan "Ongewenste Mail" of wat daar op neerkomt kiezen. Dat moet je misschien 100x doen maar daarna begin je ze zowat allemaal te hebben en komen ze niet meer in je inbox maar in een aparte map.

Aub geen andere browser of mailprogramma installeren. Aub noteren dat een emailprogramma geen browser is. Met een emailprogramma krijg je de emails vanaf internet naar je harde schijf. Met een browser kan je inloggen op de website van Ziggo en in die website kan je dus je emails kijken die op internet staan. Dat heet webmail. Je hebt op internet een inbox bij webmail, je hebt op je harde schijf een inbox bij Outlook. Zodra je in Outlook Verzenden/Ontvangen kiest komen nieuwe emails van webmail naar je harde schijf.

Alle succes. Je hebt iemand nodig die even naast je komt zitten om het in orde te maken. Dat kunnen wij niet.
Reputatie 7
Badge +7
Beste Jan, ik begrijp je volkomen en heb steeds van iedereen het advies, als het mogelijk is, opgevolgd. Ga dat van jou ook doen. Excuses ik barst van de mails en berichten van het forum, dus kwam er niet toe. Ga op zoek naar het spamfilter aanzetten. Ik ga dus eerst naar de bovenbalk van mijn browser. En je hebt gelijk er zit niemand naast me. Ik weet ook niemand, wel overal gevraagd, maar hier in de buurt wonen allemaal mensen zoals ik, dus van oudere leeftijd, die allen zo rond 1970 vanuit Rotterdam hier zijn komen wonen en nu dus ook in de 70 zijn. Helaas weinig hulp daar van te verwachten. Heb het wel gevraagd. Maar to the point, bovenbalk van mijn browser, dom natuurlijk weer maar welke browser, moet ik gewoon mail aanzetten of moet ik naar Edge of naar Google Chrome. Ik kan ze allemaal proberen, dus je hoeft niet te antwoorden, oefenen baart kunst, laten we het hopen.
@L.J.F. de Ruiter U heeft de vraag niet beantwoord hoe belangrijk u het vind. Als u al een google account gemaakt heeft hebt u daar ook automatisch gmail bij. Maar ga dat aub nou niet opzoeken als u dat niet wilt gaan gebruikten, we moeten de chaos denk ik kleiner proberen te maken en niet groter. Een gmail account kost u niets en heeft inderdaad het voordeel dat u daarna gewoon van provider kunt wisselen zonder dat u uw mail opnieuw moet inrichten maar het is uw keuze.

Heeft u al geprobeerd daadwerkelijk een mail aan al die accounts te sturen en te kijken of ze ook allemaal binnenkomen en wat er dan in het "aan:" veld staat?
Reputatie 7
Badge +7
Geachte A. Deen. Ik ga straks ook eerst Jan zijn advies uitvoeren om de spamfilter aan te zetten. Maar ik antwoord liever eerst alle vragen. Is een spamfilter belangrijk? Er wordt geadviseerd dat aan te zetten, ik neem aan dat alle spam daar dan via de provider in verdwijnt. Heb me bedenkingen tegen criminelen die telkens van adres wisselen, maar ik probeer alles ervan af te komen, dus als een spamfilter helpt, oké dan. Ik weet trouwens niet of het al aanstaat en of het er überhaupt is. Ik ga zo aanstonds mijn mail na. Maar ik krijg echt niets van al die andere kabel/provider adressen. Ik heb slechts laten zien, hoeveel er bij Ziggo/UPC zitten. Ik heb alleen chello en sinds kort upcmail. Ik heb geen: meneerleo@home.nl en meneerleo@quicknet.nl en meneerleo@casema.nl enz. Niemand die dus naar mij onder die adressen wat zend. Alleen onder chello en upc.
Welnu watb voorbeelden bij bol.com staat: Aan: De Ruiter , bij GFK Panel: Aan: **@chello.nl,
bij gemeenten nu: Aan: l**@chello.nl , bij Stimulansz (adviesraden): Aan: **@chello.nl ,bij Adobe systems: Aan: **@chello.nl , bij BMW dus ik heb weer een BMW gewonnen, de criminelen: Aan: **@chello.nl , Bij Dreft dus u bent de gelukkige en mag gratis testen en alles houden, : Aan: **@chello.nl. Moet ik nog doorgaan? Of is het niet wat u bedoelt, die anderekabeladressen heb en gebruik ik niet. Praktisch alles komt binnen Aan: **@chello,nl , Ik hoop uw geantwoord te hebben en verwacht nu nog meer spam, die zend ik dan naar u toe. Grapje, dank voor uw hulp.
Ik ga straks ook eerst Jan zijn advies uitvoeren om de spamfilter aan te zetten. Maar ik antwoord liever eerst alle vragen. Is een spamfilter belangrijk? Er wordt geadviseerd dat aan te zetten, ik neem aan dat alle spam daar dan via de provider in verdwijnt.

Ik denk dat het aller belangrijkste is dat u één weg tegelijkertijd bewandeld. Dus probeert u eerst uw spamfilter en als dat het probleem oplost bent u immers klaar. Zo niet dan zie ik het hier ongetwijfeld verschijnen en dan kijken we hoe we verder kunnen.
Reputatie 7
Badge +7
Oké, ik probeer al uit alle macht, maar met zo vele berichten er tussendoor probeer ik eerst alles te beantwoorden. Dus ook Jan, is gebeurd en U, is ook gebeurd. Nu alleen mijn vraag was dat wat u zocht. En u heeft tevens twee van die junkmails gezien BMW gewonnen en Dreft testen, mij viel op dat het dit keer hetzelfde adres was. Het is weggehaald waarschijnlijk door de moderatoren, ik ben er ook niet kapot van al die email adressen in het forum te gooien, maar voor het goeie doel. Ik heb in elk geval een adres van twee van die soorten spammail, van BMW en van Dreft, nou dat komt dus never nooit van de echte fabrikanten vandaan. Wat kan ik nou "zinvol"met die adressen doen, politie doet er niets mee.
ik ben aan het zoeken naar de spamfilter. Via de mailbrowser in zoekvak krijg ik niets gevonden, Ziggo komt daar waarschijnlijk niet voor. Via Google heb ik ook ingetikt mail.ziggo.nl, ook geen resultaat, heb in de instellingenbalk getikt, probeer die anderen nog en dan Edge. Ik heb in mijn Mail, waarschijnlijk dus mail en kalender van microsoft outlook heb ik vele mappen, ook vele dubbel zoals deleted, concepten, ongewenste mail 2x, prullebak, verzonden mail, sent mail sent items en ook een spam map, daar zit één en ander in, maar niet die criminelen dus nu BMW en Dreft. Maar ik zoek verder.
Reputatie 7
@L.J.F. de Ruiter Laat gewoon gaan, knal al die ongewenste mail er meteen uit anders loopt je computer vol en zet ze in de lijst met ongewenste mail, ook het domein van de afzender toevoegen. Het werkt niet altijd maar je raakt er vast wel een paar door kwijt.
Reputatie 7
Wie, misschien is het al eerder gevraagd en gezegd, is je provider? Als dat Ziggo is dan moet je inloggen bij mijnziggo.nl, voor de dingen die je zoekt en wilt installeren krijg je dan een heel stappenplan. Ik denk dat andere providers ook wel zoiets hebben.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte MrsJones, ik ben druk aan het zoeken naar een spamfilter van Ziggo. Ik volg voor zover ik kan Jan"s raad op, maar krijg de laatste keer de Ziggo website. Ik zit bij Ziggo betaal iedere maand 75 euro aan Ziggo, heb er allemaal niets mee te maken maar hoe moet ik anders verklaren dat ik een heel pakket van Ziggo heb. Echter vroeger was dat UPC. En wie het niet weet googel het dan UPC is de grote baas, UPC heeft Ziggo over genomen, maar Ziggo verder zo gelaten en de naam laten voeren. zal me een zorg zijn, maar vroeger logde ik in met inlognaam en wachtwoord bij UPC. En tot verbazing kan ik daarmee niet terecht bij Ziggo. Zie de Ziggo website, je moet je geheel opnieuw aanmelden bij Ziggo. Account maken enz. Wat ze dan met alles van UPC doen...... WEET IK VEEL....
Er moet uit te komen zijn, stappen tegelijk, maar ik weet niet meer waar te beginnen. Vraag wie is je provider, nou dat weet ik niet eens meer, zie boven iedere maand wordt Ziggo betaald. Maar ik moet me daar dus opnieuw aanmelden, inschrijven enz. Ik kan nu de website van UPC proberen, als ie er nog is, toch googelen en dan kijken of mijn inlognaam en wachtwoord daar nog werken. Maar wat bereik ik ermee? We gaan vrolijk verder.
Beste meneer de Ruiter, nu gebeurt er weer hetzelfde als de vorige keer, de adviezen en opmerkingen komen van links en van rechts en u loopt rond te rennen om alle bordjes in de lucht te houden en komt geen stap verder. Het lijkt me echt essentieel dat u één ding tegelijk probeert en dan trek Ik me even terug en laat u eerst de lopende trajecten voltooien. Zoals gezegd, als het werkt bent u immers klaar en als het niet werkt hoor ik het graag en dan kijken we verder maar dan graag met uw onverdeelde aandacht.
Reputatie 7
Badge +6
@Leo, in die browserbalk waar je dus zou typen www.consumentenbond.nl, daar moet je typen (zonder de www) mail.ziggo.nl. Daarna kom je in een inlogscherm. Ik zie dat je chello emailadres nog aktief is. Log dan in op dat inlogscherm met je gebruikersnaam en wachtwoord van Chello.

Ziggo is deze maand aan het samenvoegen met Vodafone, de hele website deed het niet begin deze maand. Nu kan ik zelf weer wel inloggen op mail.ziggo.nl. Dan zie ik mijn emails van het emailadres janennogwat@casema.nl. Misschien kan jij nog niet inloggen omdat ze niet alles klaar hebben.

Ik lees nu bij Ziggo dat het spamfilter automatisch aangaat zodra je spammails van de inbox verplaatst naar de spamfolder. Dan leert het spamfilter welke afzenders jij ongewenst vindt. Er is dus geen knop voor het spamfilter meer. De spamfolder en de inbox krijg je te zien als je in de rechterbovenhoek Weergave aanklikt en dan Mappenoverzicht kiest. Lees meer door in Google te typen Spamfilter Ziggo.

Ik ben na nu een paar weken elders ander werk doen en kan je niet verder helpen. Volg daarom de weg van A. Deen. Door in Outlook hetzelfde te doen, spammails verplaatsen van de Inbox naar de Spamfolder, leer je het spamfilter welke spammails voortaan automatisch naar de spamfolder moeten gaan.

Alle succes!
Reputatie 7
Badge +7
Oké geachte heer Deen. Ik kom net van een half uur telefoon vandaan van Ziggo. U vraag was om die upc provideradressen niet meer te gebruiken, weggooien meen ik dat u aangaf. Nou daar was/ben ik ook voor, niemand begrijpt als je @upcmail zegt en elders op een kaartje o.i.d. komen ze weer @chello tegen. Dus liever daarvan af. Daarover heb ik nu gebeld en tevens niet om alles tegelijk te doen maar met Jan's advies kwam ik niet verder want upc invullen of de website van upc opzoeken heeft geen zin meer, je kan er niet meer inloggen en heb er ook gen account meer, Dus je moet naar Ziggo, dan moet je echt via de website, daar kan je inloggen, maar Ziggo pakt de inlognaam en wachtwoord niet meer, is van UIPOC. Je moet een nieuw wachtwoord maken. Maar dat kan nu weer niet want ze hebben tot vanavond storing. De man van Ziggo kon zelf ook niets controleren, wat de site was er niet en hem werd gezegd duurt wel tot in de avond. Wachten maar. Ik probeer dan eerst een Ziggo provider en account te hebben, mogelijk tot @ziggo.nl over te gaan. Moet nog bekeken worden of de contacten gehandhaafd kunnen worden, dus dat bij hen chello of upc automatisch verandert in ziggo. Maar dat wist hij niet. Wel kon het in outlook zo blijven, maar daar snapte ik weer niets van. In ieder geval is het zo dat ik me toch zoveel mogelijk aan uw advies houd. Al die mailadressen die u opnoemde bestaan gewoon, Ziggo laat dat bestaan, is mij ook telefonisch gezegd. Maar ze worden vooral gebruik in de regio waar die bewuste kabelmaatschappijen zaten. Hier dus niet, hier bij ons was het alleen chello. Vandaar dat ik u de mails van alleen chello kan geven, en daar staat bij aan dus steeds hetzelfde. dan is het zaak uw 2e stap een goede spamfilter te krijgen, Jan adviseerde Ziggo, dat was een goede. Dat kan maar ik kan me nu niet bij Ziggo aanmelden vanwege storing, als ik er door kom kan ik een account maken en dan, zeggen ze, alles vinden wat ik wil hebben, dus ook een spamfilter. En mocht dat toch niet goed werken kan je dan een ander spamfilter installeren?, maar dat u is dan stap x. Eerst dus maar dit afronden zal geduld moeten hebben, maakt even niet uit, moet toch eerst eten en nog een karweitje doen. Zodra ik door Ziggo ben en daar een nieuw account en wachtwoord heb meld ik me weer. Helemaal snappen doe ik het niet, want de rekening van Ziggo krijg ik iedere maand en dan kan ik wel met de UPC gegevens inloggen. Vergeet het maar, ik vind het een zootje.
Reputatie 7
Badge +7
Jan. bedankt voor je hulp, echt veel aan gehad, maar ik probeer ieders advies op te volgen en aldus was ik er al achter wat er allemaal aan de hand is. Wat je vertelt klopt, dus verder zoeken heeft geen zin. Ik heb wel een half uur met Ziggo gebeld, er is daar weer storing dus ik alswel zijzelf kunnen niets uitzoeken. Een prettige weken en nogmaals bedankt. En nu ben ik er even niet.

Reageer