Ongewenste mail blijft maar doorgaan

• 11 September 2018
  • 109 reacties
  • 6085 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
Excuse iedereen bij voorbaat. Maar ik blijf maar zitten met het probleem van ongewenste mail, en zowat ieder dag,zeker iedere week. Sommige forumleden zeggen nooit last te hebben. Ik wel en waarom ik wel. Had graag advies hoe anderen het doen nooit iets te krijgen.
Voorbeeld:

Beste Leo

Goed nieuws! Wij zijn erg benieuwd om erachter te komen wat
mensen daadwerkelijk beweegt om voor het een bepaald type
schoonmaakmiddel te kiezen. We geven u daarom graag de
mogelijkheid om gratis Dreft schoonmaakmiddel producten te testen.
U krijgt de producten thuisgestuurd en mag ze houden.
Vanzelfsprekend horen wij wel graag wat u van de producten vindt.

Meld u hier aan als tester >

Als tester krijgt u de machine gratis thuisgestuurd en mag u het product houden. Uw feedback is namelijk van groot belang voor ons.

Bij voorbaat dank voor het testen van onze producten.

Ja, stuur mij de gratis producten!

Het gaat dus over Dreft, al 3x gehad en ik heb P&C fabrikant van Dreft gemaild of dit van hun is. Maar je weet dan moet je wat werkdagen wachten. Ik hoop wel antwoord te krijgen. Maar als de mail vals is, houden ze nog niet op. Moet ik weer een andere browser nemen, ik heb momenteel Mail en Kalender is van microsoft outlook. Ook heb ik nog Norton security de luxe. Kan als het nodig is CCleaner, Hitman Pro enz. enz. inzetten, maar het helpt niet de afzender van al die mails verandert steeds van adres . wie weet raad.

109 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Beste @Jan H. Weer dank voor je bericht en advies. Ik doe al lange tijd wat je zegt, niet openen die troep, niet op antwoorden , deed ik voorheen wel en gaf aan dat ik uitgeschreven wilde worden, nette firma's doen dat, maar criminelen niet en maken er ook nog gebruik van, dus doe ik ook nooit meer. En het gaat naar Spam of Ongewenste mail, je hebt kunnen lezen dat forumleden er nog niet uit zijn welke map nu de beste is. Kan het ook niet ergens vinden geen advies gooi het in de spam map of gooi het in de ongewenste mail map. Ik wacht dus maar af of daar nog uitsluitsel voor komt. Ik ben verder wellicht veel te open en goed van vertrouwen, zal proberen te minderen en ook voorzichtiger te zijn met mijn email adres. De mededelingen van meerdere adressen voor bijv. slechte websites staan me wel aan, maar hoe doe je dat, hoer moet dat, kan dat onder één provider, kortom ik ken dat fenomeen niet, behalve dan dat ik ook gmail heb, maar dat kwam met Google Chrome mee en hoefde ik slechts in te vullen. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou de moderator vragen het email adres in het UPC mailtje dat een aantal berichten terug staat te verwijderen.

Als je, je accounts ontkoppelt en naar het account waar je Ziggo berichten binnenkomen gaat zie je daar waarschijnlijk maar een van beide folders "Spam of Ongewenste mail". De folder die je daar vindt moet je gebruiken om je Spam mails naar toe te verplaatsen.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @Jan H. ,

Dank voor je oplettendheid. Inmiddels hebben we het verwijderd.

Groet,
Celine
Reputatie 7
Badge +8
Beste @Celine CB en @Jan H. Dank voor jullie berichten en dank uiteraard aan Celine voor het wijzigen van het email adres.
Jan H voorheen waren de email adressen gekoppeld, dat was makkelijk voor de binnenkomende mails, hoefde ik niet elk adres/account te openen. Maar de adressen zijn inmiddels ontkoppeld en ga ik naar instellingen en accountbeheer dan staan daar 4 verschillende accounts. Echter bij waar Ziggo berichten binnenkomen (heeft de naam upcmail), daar staan vele mappen, kan het ook niet helpen. Er staat zowel een Spam map als 2x een Ongewenste mailmap. Spam komt vooral binnen via de Spam map, dus gooi ik alle rommel ook in de spam map. Om van vooral de criminele spam af te zijn is een idee geopperd een ander emailadres te nemen . Wellicht is dat ook jouw advies. Het komt niet van het Windows of Microsoft forum af, daar word ik niet veel wijzer, het is van het computerforum. Het wordt er goed uitgelegd, maar is toch voor mij als leek wat ingewikkeld. Ze zeggen neem een nieuw mailadres, dat adres gebruik je niet, maar je neemt aliassen en die gebruik je, want als er wat gebeurt kan je zo'n alias sluiten en blijft de echte emailadres in tact. Klinkt voor jou wellicht begrijpelijk, voor mij minder, ik weet ook niet wat aliassen zijn (heb ik ook gemeld), en hoe dat dan allemaal gaat. Forumlid @A. Deen heeft ook al eerder gemeld neem een ander adres want blijf je Ziggo houden dan blijf je spam, houden. Ik meen door het slechte spamfilter aldaar. Omdat ik ook gmail heb, is volgens mij met Google Chrome meegekomen, zal ik zelf wel gedaan hebben, niet naar vinkjes gekeken, vragen ingevuld enz. Maar vanwege gmail adviseert @Léonz dus dat gmail te nemen. Allemaal prima, maar ik weet niet hoe het werk, ik wil het graag zien en hoe het dan met alle contactadressen gaat. Léon zou nog antwoorden, maar wellicht weten jullie ook hoe het moet of hebben andere ideeën. Bij het computerforum waren er weer bezwaren vanwege mijn mailadres (of mailagent, mailprovider of hoe het heet). Ik schijn mail en agenda van Windows te hebben?? Groeten Leo.
Geachte heer L.J.F. de Ruiter,

Gmail gewoon in gebruik nemen. Dan ziet u vanzelf tegen welke oplosbare probleempjes u aanloopt.

Nooit meer spam openen. Wel zo nodig aanmerken (=verplaatsen) als zijnde „spam“.

De oude e-mail af en toe „checken“, maar niet meer gebruiken.
Reputatie 7
Badge +8
Beste @Léonz , Oké ik ga dus gmail gebruiken, daarvoor moet gmail een bladwijzer worden op Google Chrome, meen ik me te herinneren. Ga er zo aanstonds mee beginnen. Moet eerst nog wat andere mails nakijken en beantwoorden. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +7
Is het gelukt met de bladwijzer @L.J.F. de Ruiter?
Reputatie 7
Badge +8
Beste Monique @Monique , het is gelukt. Op advies van diverse forumleden heb ik Edge ingeruild voor Google Chrome. Dat is uiteraard nieuw voor mij en van bladwijzers had ik nog nooit gehoord. Die kennen ze bij Edge c.q. Microsoft niet. Maar ik weet nu wat het is en hoe het werkt en gmail staat er ook op. Een nieuw e-mailadres zal wellicht helpen tegen al die valse spammail, maar er zal nog heel wat moeten gebeuren het adres te gebruiken en vooral bekend te maken, bij de 'goede' adressen uiteraard. Dank voor je mail.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat het inruilen voor Chrome gelukt is Leo!

Reageer