Consumentenbond.nl

Online opzeggen is een hele klus

• 6 januari 2020
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Badge +7
  • Moderator
  • 1041 reacties

Ergens een account aanmaken of abonnement nemen is vaak zo gepiept. Maar er vanaf komen is vaak lang niet zo simpel, blijkt uit ons onderzoek. Veel websites willen dat je belt en verzwijgen dat je ook online kunt opzeggen. Met onze tips en opzegplan weet je waar je op kunt letten. Lees hier meer over in dit gratis artikel uit de Digitaalgids van januari 2020 en ons nieuwsbericht.

Wat zijn jouw ervaringen met het online opzeggen van abonnementen? Deel het hier!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het is niet alleen dat ze de info om op te zeggen diep wegstoppen. Mijn dochter heeft meegemaakt dat ze vervolgens TOCH het omroepblad bleven sturen en geld bleven afschrijven . Een half jaar mee bezig geweest om er af te komen . Telkens opnieuw werd beloofd dat het in orde was . NIET DUS …. En nadat het eindelijk gelukt was bleven die idioten ook nog bellen  , of ze niet opnieuw een abonnement wilde…...

Heel herkenbaar.

Vergeten wordt de bijna onmogelijkheid om een Itunes abonnement bij Apple op te zeggen. De oplichters van Apple hebben bij mij gedurende 11 maanden volledig ten onrechte maandelijks 10 euro van mijn rekening afgeschreven, omdat ik 1 keer iets via mijn credit kaart heb opgezegd.

Uiteindelijk bleek  er nog maar 1 mogelijkheid te zijn om de afschrijvingen te stoppen: ik heb mijn credit card geblokkeerd en laten vervallen. 

Vervolgens wel een nieuwe credit card aan moeten vragen. 

Bij navraag bij de bank bleek dat dit een heel herkenbaar probleem was en vaak voorkwam.

Ik wilde mijn gegevens laten verwijderen bij eigenhuis.

Ik kreeg veel post op naam, van eigen huis en ook van bedrijven waar zij overeenkomsten mee hebben.

Na het sturen van een mail met het verzoek om mijn gegevens te verwijderen kreeg ik als antwoord, dat dit alleen schriftelijk kon.

Na het versturen van de aanvraag, kreeg ik een bevestiging dat mijn gegevens zijn verwijderd.

Nu krijg ik nog steeds dezelfde hoeveelheid post, alleen niet op naam, maar aan de bewoners van dit adres.

groet,

Reageer