Ook slechte ervaring met Belsimpel?

• 23 January 2021
  • 30 reacties
  • 719 Bekeken

NIEUWE iPHONE gekocht, raakt binnen 2 jaar defect. Belsimpel bericht mij: "het reparatiebedrijf heeft je toestel gerepareerd" Na enige stilte vraag ik om nadere informatie. dan bericht Belsimpel mij: " Je huidige toestel was niet meer te repareren. Daarom hebben we je telefoon vervangen voor een nieuw toestel. Zo ben je snel weer bereikbaar!". Huh? Het toestel dat ik vervolgens ontving had dezelfde klacht als mijn "eigen toestel" . Ook de batterij is al na 48 uren op standby al leeg, net als mijn oude toestel. Is dit toestel soms even van een nieuw IMEi-en serienummer voorzien om de klant op te lichten? Ik wil de koop ontbinden en mijn geld terug maar Belsimpel gaat daarmee niet akkoord en zegt het recht te hebben om nogmaals te kunnen volstaan met een gerepareerd toestel. Wat zijn dit voor trucs?! Ik ga hier niet mee akkoord en schakel mijn rechtsbijstandsverzekering in. op reviews over Belsimpel lees ik (helaas te laat..) dat ik niet de enige ben met deze ervaring DUS NOOIT MEER ZAKEN DOEN MET BELSIMPEL..

30 reacties

Ik kan eigenlijk de klacht niet ontdekken in dat relaas. Is je telefoon niet goed gemaakt? Dat is onvoldoende om de koop te ontbinden, je zult ze minstens een tweede kans moeten geven.

Hebben ze je oude batterij in een ander toestel gezet?

Ze hebben me ter vervanging van mijn eigen telefoon een NIEUW toestel aangeboden, daarmee ben ik akkoord gegaan. Dan moeten ze niet aankomen met een “nieuwe ‘toestel dat niet nieuw is. en bovendien twee defecten heeft. De wet geeft mij het recht om de koop te ontbinden als het toestel niet deugdelijk is gerepareerd. Ik hoef dus ook niet akkoord te gaan met een tweede reparatiepoging. ik blijf niet bezig..!

Ik vind de kop waarmee gesuggereerd wordt dat je wordt opgelicht zeer onjuist. en onnodig kwetsend.

Er zal geen jurist van jouw rechtsbijstandverzekering (als je die al hebt) voor jou gaan procederen. Je loopt eerder te worden veroordeeld voor smaad, c.q. laster.

Laat mijn rechtsbijstandsjurist het nu net even met jou, Edwin V. eens zijn..

CORRECTIE,

Laat mijn rechtsbijstandsjurist het nu net even NIET met jou, Edwin V. eens zijn..

Ik hoef dus ook niet akkoord te gaan met een tweede reparatiepoging. ik blijf niet bezig..!

Helaas geeft de jurisprudentie anders aan, dus ik weet niet waar die “dus” op slaat maar dus niet op kennis van zaken. De consensus is dat je niet twee maar zelfs drie pogingen toe moet staan voordat de kantonrechter ontbinding accepteert. Nou kan het zomaar zo zijn dat er omstandigheden zijn maar daar lees ik niets over.

Graag lees ik de verwijzing naar de bedoelde uitspraken.

Velen zien over het hoofd dat de consument, zoals ik, meer beacherming heeft, 

dan wanneer ik als bedrijf een telefoon heb gekocht, dat na reparatie nog niet naar behoren functioneert, aldus mijn rechtsbijstandsjurist.

In casu beroep ik mij op de wettelijke tekst als ook de verwijzing op de site van de ACM

Velen zien over het hoofd dat de consument, zoals ik, meer bescherming heeft, 

Ik had er geen rekening mee gehouden dat je tot een ‘special needs’ groep behoort', misschien dat je daar andere rechten aan kunt ontlenen. Verder geef ik je even een tekst van de rijksoverheid:

Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

• als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

T.a.v. A. Deen:

Regel 1 is dus van toepassing. Evenals regel 4

Nb ik heb het product dus niet een paar keren laten repareren Dus regel 3  is n.v.t.

met belangstelling wacht ik nog op de vindplaatsen van de door u aangehaalde jurisprudentie, 

waarvoor bij voorbaat dank..;)

T.a.v. A. Deen:

Regel 1 is dus van toepassing. Evenals regel 4

Nb ik heb het product dus niet een paar keren laten repareren Dus regel 3  is n.v.t.

met belangstelling wacht ik nog op de vindplaatsen van de door u aangehaalde jurisprudentie, 

waarvoor bij voorbaat dank..;)

Daar ga ik geen tijd aan besteden. Als ik je niet overtuig dan is dat geen probleem, je komt er vanzelf wel achter en ik hoor graag als ik ongelijk heb gekregen.

Wat een tegenvaller!  En u wilt wel dat ik tijd ga besteden aan een terugkoppeling van de uitslag?

Laat die terugkoppeling maar zitten.

Ik heb uitgeveegd wat ik zei want ik weet het eigenlijk niet.

Ik had ooit een Wolfgang van de Aldi, en mijn vrouw die nam een keer een LG G4, wow, die is mooi. Dus toen mijn Wolfgang ter ziele ging en ik er toen pas achter kwam dat het bedrijf ook ter ziele was gegaan heb ik een LG G6 genomen. Ik geniet nog steeds elke dag, zo mooi, nooit een probleem. De uren dat ik vroeger de Nederlandse dagbladen zat te lezen doe ik nu op dit ding en typen op dit forum, mijn batterij gaat dan 24 uur mee.

Reputatie 6
Badge +4

Een toestel van een nieuw serienummer en IMEI voorzien is echt geen realiteit. Dat slaat nergens op om.op deze manier een klant te beduvelen

Maar 48 uur standby ? Ik ken toestellen die dat niet halen. bluetooth staat aan, GPS, wifi apps die automatisch updaten, tja dan haalt zo'n toestel heen 48 uur.

Wat een tegenvaller!  En u wilt wel dat ik tijd ga besteden aan een terugkoppeling van de uitslag?

Absoluut, mensen willen graag nog even laten weten dat ze gelijk hadden en de conclusie als je niets meer hoort is dus ook niet zo moeilijk. Dus jij gaat de koop ontbinden. We gaan horen hoe het afliep ......................... of niet.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind dit allemaal maar vreemd. Hoe lang gaat een wasmachine mee? Hoe lang een koelkast? En hoe lang een mobiel? Alleen bij 60 plussers gaan ze langer dan 3 jaar mee.

Consumentenbescherming is goed en nodig, maar ik vraag mij nu af wie nu wie oplicht.

@basic: het gaat er om dat Belsimpel 2 jaren garantie geeft en zich daar niet aan houdt. door een nieuw toestel te beloven (omdat mijn ter reparatie ingestuurde toestel niet meer te repareren en ...; nieuw te leveren is..!) en een gebruikt en defect toestel aan mij terug te sturen. De wet geeft mij dan het recht om de koop te ontbinden als ik die inroep. Als Belsimpel dat weigert, handelt ze dus in strijd met mijn wettelijk recht. Zo simpel is het. Dus je opmerking “ ik vraag mij nu af wie nu wie oplicht “ pleit nou niet bepaald voor je..

@A. Deen : waarom ga je niet in op mijn verwijzing naar de wettelijke regels? En kom dan zelf eens met slechts  1 uitspraak van een rechter die zegt dat ik een paar keren reparatie moet toestaan. Eerst iets roepen en dan niet met iets komen, is wel heel slap....Reageer dan niet.

En hoezo  “Special needs”? Het gaat op deze site toch om consumenten die een klacht hebben over een bedrijf en  niet over bedrijven die klagen over een ander bedrijf!? Of had je dat nog niet door?

en voor de liefhebbers, zie: https://nl.trustpilot.com/review/www.belsimpel.nl?stars=1

hoe herkenbaar..

@basic: ning toetde koop te ontbinden als ik die inroep. Als Belsimpel dat weigert, handelt ze dus in strijd met mijn wettelijk recht. Zo simpel is het. Dus je opmerking “ ik vraag mij nu af wie nu wie oplicht “ pleit nou niet bepaald voor je..

@A. Deen: waarom ga je niet in op mijn verwijzing naar de wettelijke regels? En kom dan zelf eens met slechts  1 uitspraak van een rechter die zegt dat ik een paar keren reparatie moet toestaan. Eerst iets roepen en dan niet met iets komen, is wel heel slap....Reageer dan niet.

En hoezo  “Special needs”? Het gaat op deze site toch om consumenten die een klacht hebben over een bedrijf en  niet over bedrijven die klagen over een ander bedrijf!? Of had je dat nog niet door?

Jouw fout is dat je blijkbaar denkt het pleit hier te kunnen winnen. Hier win je of verlies je niets, dat doe je in de echte wereld. Hier kun je advies vragen of een mening toetsen en ik ben al héél lang klaar met mensen die hun mening komen toetsen en het zelf véél beter weten. Daar zeg ik tegen, laat even weten hoe het afgelopen is, daar kan ik misschien nog wat van leren, maar gek genoeg hoor je dan nooit meer wat.

A.Deen ga aub van dit forum af! Als je geen zinvolle bijdrage hebt,en alleen maar op de man kunt spelen om je eigen ongelijk te verbloemen,  heb je hier niets te zoeken. Mij verwijten dat ik het toch beter weet? Wat een giller.. Kijk nog even naar je eigen bijdrages en dan lees je dus regelmatig dat jij hier de betweter bent en niet ik..Als ik telkens in ga op jouw mening, en doorvraag, val je v e r s c h r i k k e l i j k door de mand. Sneu hoor..

A.Deen ga aub van dit forum af! Als je geen zinvolle bijdrage hebt,en alleen maar op de man kunt spelen om je eigen ongelijk te verbloemen,  heb je hier niets te zoeken. Mij verwijten dat ik het toch beter weet? Wat een giller.. Kijk nog even naar je eigen bijdrages en dan lees je dus regelmatig dat jij hier de betweter bent en niet ik..Als ik telkens in ga op jouw mening, en doorvraag, val je v e r s c h r i k k e l i j k door de mand. Sneu hoor..

Ik heb je mijn mening duidelijk gegeven en gezien het feit dat je je rechtsbijstand er al op hebt acht ik het overbodig er meer tijd in te stoppen. Als ik er naast zat hoor ik het graag en eigenlijk snap ik niet zo goed wat je nu wil. Je kunt hier niet je gelijk halen, dat moet je met Belsimpel uitvechten en dan kun je eventueel hier laten weten hoe het afgelopen is.

Reputatie 6
Badge +3

@Gebruiker1611415983 

Wat jij doet is pas op de man spelen. Houd het aub een beetje netjes. Je komt hier binnen met een vraag en begint hier te tieren naar jan en alleman. Stop er maar mee. Meneer Deen blijft hier wel.

Laatste post van mij in dit topic.

Ik weet niet wat er mankeerde aan het eerste toestel want dat wordt niet gezegd. Belsimpel had gezegd, zoals je hierboven zegt dat "het toestel niet te repareren en nieuw te leveren is", maar vervolgens heb je een nieuw toestel geaccepteerd. Daarover is dezelfde klacht maar je zegt niet wat die is, behalve dat de batterij het niet 48 uur standby doet. Of ik heb niet goed genoeg gelezen waarvoor mijn verontschuldiging bij voorbaat.

Soms vraag ik me ook af of je als klant niet gewoon een ingeruild toestel van een vorige klant hebt gekregen. Ze hebben wellicht ontdekt dat de ene klant een klacht heeft en een andere klant niet. Dan proberen ze maar.

Het is hier ook een praat mee gebeuren. Als iedereen wegmoet die een andere mening heeft loopt het snel leeg hier. Laat maar blijven. Als je echt ontevreden bent over het tweede toestel zou ik het ook nog proberen via rechtsbijstand. Ik heb zelf gemerkt dat de bedragen te klein zijn om ervoor te gaan procederen. Ze schrijven of bellen een keer, dan zegt het bedrijf nog een keer Nee en dan krijg je je centjes van de verzekering. En je mag het toestel houden. Zo zit ik nog steeds met een ongebruikte Intel I5 processor in een doosje.

En @Gebruiker1611415983 , heeft je rechtsbijstand de koop al ontbonden?

Reageer