Ook slechte ervaring met Belsimpel?

• 23 January 2021
  • 30 reacties
  • 720 Bekeken

NIEUWE iPHONE gekocht, raakt binnen 2 jaar defect. Belsimpel bericht mij: "het reparatiebedrijf heeft je toestel gerepareerd" Na enige stilte vraag ik om nadere informatie. dan bericht Belsimpel mij: " Je huidige toestel was niet meer te repareren. Daarom hebben we je telefoon vervangen voor een nieuw toestel. Zo ben je snel weer bereikbaar!". Huh? Het toestel dat ik vervolgens ontving had dezelfde klacht als mijn "eigen toestel" . Ook de batterij is al na 48 uren op standby al leeg, net als mijn oude toestel. Is dit toestel soms even van een nieuw IMEi-en serienummer voorzien om de klant op te lichten? Ik wil de koop ontbinden en mijn geld terug maar Belsimpel gaat daarmee niet akkoord en zegt het recht te hebben om nogmaals te kunnen volstaan met een gerepareerd toestel. Wat zijn dit voor trucs?! Ik ga hier niet mee akkoord en schakel mijn rechtsbijstandsverzekering in. op reviews over Belsimpel lees ik (helaas te laat..) dat ik niet de enige ben met deze ervaring DUS NOOIT MEER ZAKEN DOEN MET BELSIMPEL..

30 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Bij Media Markt konden we bij de 3e reparatie van een MacBook Pro de nieuwprijs 1400 euro.. zonder problemen terugkrijgen. 

En dat lijkt me hier ook terecht als het geen schuld van de gebruiker betreft. 

Met een goede administratie van het klacht proces kan de winkel imho geen kant op. 

Het belangrijkste is dat de feiten wel goed gedocumenteerd zijn en correct zijn. 

Een rechtsbijstandverzekering is wel handig.

Kijk anders hier of bij Kassa of Tros Radar forum voor voorbeeldbrieven hoe je dit aanpakt.

Heb zelf zo voor mijn zoon een flinke bak “sleutelgeld” via de rechter door de goede documentatie compleet terug gekregen. Wel vervelend, maar mobieltjes zijn tegenwoordig ook vaak niet bepaald gratis meer…. 

Sterkte er mee.

PS: Een strategische tip… nav waar u mee begon:

DUS NOOIT MEER ZAKEN DOEN MET BELSIMPEL..

Das niet handig als je mogelijk er nog uit moet komen…. ze lezen vast hier mee…. en daardoor loop je een risico dat ze wat minder hard voor je lopen…. Toch? Het gaat toch om mensen.

Houd het strikt zakelijk. 

Bij Media Markt konden we bij de 3e reparatie van een MacBook Pro de nieuwprijs 1400 euro.. zonder problemen terugkrijgen. 

TS meent dat hij na één poging tot reparatie de koop al kan ontbinden, uw vergelijking met de MediaMarkt die het blijkbaar na drie keer nog niet gelukt was, slaat de plank compleet mis.

Reputatie 5
Badge +4

Dat hoef ik hem niet in te wrijven….  het is een voorbeeld dat als je de juiste weg bewandelt je er wel kunt komen…  De rest was nl al voorbij gekomen via diverse inputs, ik wilde juist de rest bij de vragensteller laten. Leek me niet handig om dat nog een keer in te wrijven….. 
Jammer dat die boodschap gezien ook nog andere opmerkingen als  “Het belangrijkste is dat de feiten wel goed gedocumenteerd zijn en correct zijn. “ “Houd het strikt zakelijk.” gemist worden. 

Helaas lijkt deze context niet begrepen te zijn. Jammer.

nee, maar wel een gelijkwaardig alternatief.

eerst probeerde Belsimpel mij een aanbod te doen voor een SE 2020 en stelde dat mijn oude defecte iphone nog slechts een dagwaarde had van x. En dat bedrag wilden ze dan in mindering brengen op de nieuwe Iphone.

weer zo'n misselijke truc van Belsimpel.

Toen mijn  rechtsbijstandsjurist dreigde met daadwerkelijke ontbinding waren ze vandaag “bij wijze van hoge uitzondering” :)))))) OPEENS bereid de oorspronkelijke aankoopprijs in mindering te brengen op een bij hen te kopen nieuwe Iphone. Ofwel:  we pesten de lastige klant zo lang als maar mogelijk is, totdat trosradar of Kassa met een camera voor de deur staat en veranderen dan opeens 180 graden van standpunt.

Dus ik ben maar akkoord gegaan met hun finale aanbod. Ik ben tenslotte de moeilijkste niet

De moraal:

kom op voor je consumentenrechten. twee jaar garantie betekent: na een defect binnen die 2 jaren eenmalig in gebreke stellen en ze de kans geven op reparatie. Helpt dat niet dan heb je recht op schadevergoeding en ontbinding. Keihard!

Zuurpruimen die mij meenden te moeten bekritiseren zoals dhr. A. Deen (die - zo las ik inmiddels in veel forum topics) graag de betweter uithangt - heeft hiervan hopelijk geleerd.

EINDE DISCUSSIE

Zuurpruimen die mij meenden te moeten bekritiseren zoals dhr. A. Deen (die - zo las ik inmiddels in veel forum topics) graag de betweter uithangt - heeft hiervan hopelijk geleerd.

Ja niet in discussie gaan met kinderachtige types die het persoonlijk maken. Gefeliciteerd dat het tot tevredenheid opgelost is al zullen we natuurlijk nooit weten wat dan de afwegingen zijn geweest. Ik er oprecht van overtuigt dat je niet in zijn algemeenheid kunt stellen dat je nadat je een apparaat voor reparatie hebt aangeboden en deze nog steeds niet goed werkt je de koop kunt ontbinden. Dat is niet omdat ik je niet aardig vind of zo maar omdat ik daar oprecht van overtuigd ben. Wellicht heeft het feit dat men jouw telefoon niet heeft gerepareerd maar omgeruild wel de doorslag gegeven.

Reageer