Op zoek naar senior mobiel toestel en oplossing voor ontvangen van SMS code bij DigiD

• 30 January 2019
  • 47 reacties
  • 1959 Bekeken

Tablet is gelijk aan mobiel telefoon, behalve de grote?

Senior toestel is dat geschikt voor motorisch gehandicapt, want ik heb moeite met typen ?😊

Is er oplossing voor het ontvangen van SMS code voor inloggen bij DIGID vertificatie code via vaste telefoonkabel

47 reacties

Tablet is gelijk aan mobiel telefoon, behalve de grote?

Om maar eens met de eerste vraag te beginnen, als u een tablet met SIM kaart neemt en een mobiel nummer dan komt het aardig in de buurt.
Reputatie 7
Badge +5
@A. Deen Maar kan een tablet met een SIM kaart een SMS ontvangen?

@Hans van N SMS kan niet direct worden afgeleverd op een vaste lijn.
Reputatie 7
Badge +5
Een mobiele senioren toestel is er één met grote toetsen, zou al handiger kunnen zijn voor telefoneren en SMS.

Bij voorbeeld zoiets als deze, er zijn meer merken met dergelijke toestellen.

Let goed op de prijs, er zijn "speciale" websites voor senioren waar je het dubbele betaald voor dezelfde telefoon.

@A. Deen Maar kan een tablet met een SIM kaart een SMS ontvangen?

Ja hoor, en je kunt er ook mee bellen als je de juiste software hebt. Je kunt hem natuurlijk niet aan "je oor" houden want daar zit geen luidsprekertje dus in de praktijk is het een beetje een "rare" telefoon.
Nee, een tablet is niet gelijk aan een smartphone met grote toetsen.

Voor senioren telefoons met grotere toetsen:

http://amplicomms.com/index.php?nl_mobil

https://www.doronederland.nl/

Ik heb een tablet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die als telefoon zou kunnen gebruiken en ook weet ik niks van speciale software die dat mogelijk zou kunnen maken.

SMS code van DiGiD kan ook via de vaste telefoon.

Je krijgt dan een gesproken boodschap.

Dat vond ik zo ontzettend onhandig dat ik in vredesnaam maar heb uitgezocht hoe ik een SMS-bericht kan ontvangen op mijn zelden gebruikte smartphone (alleen wat WhatsApp).
Ik heb een tablet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die als telefoon zou kunnen gebruiken en ook weet ik niks van speciale software die dat mogelijk zou kunnen maken.

Hebt u dan een een simkaart in uw tablet?
Hebt u dan een een simkaart in uw tablet?

Waarom wil je dat weten?

Mag je dat alleen vertellen als ik een simkaart heb?

Net als bij de NUON verkoper vandaag aan de deur, dat is voor jou niet relevant.

Vroeger werden er simkaarten speciaal voor tablets gemaakt, maar die bestaan ook al jaren niet meer.

Weet je software die dat zou kunnen doen of niet?

Ik heb net uitgebreid gezocht op Internet en niets kunnen vinden wat wijst op software die een tablet magisch in een telefoon zou kunnen veranderen, maar ik sta altijd open als iemand mijn ongelijk kan bewijzen..

Hebt u dan een een simkaart in uw tablet?Waarom wil je dat weten?

Mag je dat alleen vertellen als ik een simkaart heb?

Nee hoor, maar heeft u wel eens een mobiele telefoon zien werken zonder een simkaart?
Nee hoor, maar heeft u wel eens een mobiele telefoon zien werken zonder een simkaart?

Sorry, maar strikvragen stellen waarop je zelf het antwoord al weet, stel ik niet op prijs.

Aangezien je verder geen antwoord geeft, ga ik er van uit dat je bewering dat er software zou zijn om van je tablet een (smart)phone te maken een hoax (= lariekoek) is.

Nee hoor, maar heeft u wel eens een mobiele telefoon zien werken zonder een simkaart?Sorry, maar strikvragen stellen waarop je zelf het antwoord al weet, stel ik niet op prijs.

Aangezien je verder geen antwoord geeft, ga ik er van uit dat je bewering dat er software zou zijn om van je tablet een (smart)phone te maken een hoax (= lariekoek) is.

Begrijp u dan wel dat een mobieltje verbonden is met een zendmast, dat er dus een zender en ontvanger in de telefoon zitten en dat die simkaart het telefoonnummer vertegenwoordigd en dat je al die elementen nodig hebt om dat apparaatje als telefoon te gebruiken? Mijn redenering was dat als u geen simkaart in uw tablet heeft, u waarschijnlijk ook geen LTE ondersteuning op uw tablet heeft en onbekend bent met die functionaliteit. Vandaar.

Verder dwalen we af want zoals u terecht opmerkt, een tablet, ook mét ondersteuning voor 4G verbinding, is geen voor de hand liggend alternatief voor een mobieltje.
@FredW Mocht je het onderwerp intrigerend vinden, Google dan eens op "simkaart tablet bellen". Wel Google gebruiken, Startpagina helpt hier niet bij.
Reputatie 5
Badge +6
Volgens mij heeft normaal gesproken een tablet geen microfoon.

Kan het zijn dat ik mij hierin vergis?
Reputatie 7
Badge +5
En tablet heeft wel een microfoon, want je kunt er filmpjes mee maken en skypen.

Maar een tablet heeft geen hardware zoals een telefoon voor een gesprek.

Dat moet dan via een programma of een app en via het internet.

De SIM kaart is er voor internet en SMS.
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Bert ,

Helaas heeft mijn tablet geen microfoon.

Weet nu even voldoende. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +5
Uit pure nieuwsgierigheid.

Welke tablet heeft geen microfoon? @GdR
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Be rt ,

Dit is mijn tablet.

Het is wel een "oudje".

De specificaties zijn:

Samsung,

SM-T230

Galaxy tab 4.
Reputatie 7
Badge +5
@GdR Op pagina 7 zie ik een microfoon: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201506/20150626155901026/SM-T230_UM_Open_Kitkat_Dut_Rev.1.2_150624.pdf
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Bert,

Nooit geweten. Bedankt voor je reactie.

Ik zie rechts van de tekst SAMSUNG een kleine optie aangegeven t.a.v. het telefoontje.

Ik zal dus deze handleiding opnieuw nalopen en wellicht zijn er nog meer mogelijkheden waar ik niet van op de hoogte ben. Alhoewel de versie van het besturingssysteem is niet meer optimaal.
Badge +8
Ha @Hans van N, misschien is deze informatie over senioren telefoons op onze website ook handig om eens door te lezen. 🙂

Maar een tablet heeft geen hardware zoals een telefoon voor een gesprek.

Waarom denkt iedereen dat toch? Er zijn echt zat tablets te koop met ondersteuning voor 4G. Prijzig natuurlijk, maar een bekende koele retailer bijvoorbeeld heeft er zo drie pagina's van. Thederen is wel een stuk goedkoper.
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Imke , @A. Deen en eventueel @Hans van N ,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben geabonneerd op de digitale gids.

Helaas constateer ik telkens dat er vanuit gegaan word vanuit een "mobieltje".

Hopelijk wordt er in het nieuwe blad wat duidelijkheid gegeven t.a.v. een tablet en een mobieltje.

Dus ook even een onderscheid t.a.v. gebruikers zonder internetverbinding.

Dit i.v.m. gebruikers zonder gebruik te willen of kunnen maken t.a.v. deze faciliteit.

Niet iedereen kan een nieuwe tablet aanschaffen!
Reputatie 7
Ik heb niet alles gelezen dus nisschien schrijf ik iets wat al is gezegd, of liever, geschreven.

Met een gewone mobiel kun je ook inloggen op je pc of tablet en een SMS bericht ontvangen, de code wordt uitgesproken.

Praten kan met facetime, dat zit toch op iedere tablet? of kun je alleen praten met degene die het zelfde merk heeft? Ik gebruik liever Skype op de gewone pc, facetime gebruik ik niet. Je hebt ook nog berichten maar ik denk niet dat je daarmee een code om in te loggen kunt ontvangen, die mogelijkheid wordt ook niet genoemd.
Reputatie 5
Badge +6
Dag @MrsJones ,

Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk gesteld.

Een mobieltje heeft contact met een provider die alleen telefonisch contact mogelijk maakt.

Dus geen internet!
Reputatie 7
Badge +5

Maar een tablet heeft geen hardware zoals een telefoon voor een gesprek.Waarom denkt iedereen dat toch? Er zijn echt zat tablets te koop met ondersteuning voor 4G. Prijzig natuurlijk, maar een bekende koele retailer bijvoorbeeld heeft er zo drie pagina's van. Thederen is wel een stuk goedkoper.

De tablets op de koele retailer site hebben wel 3G en 4G modems, ik heb er een bosje bekeken en ik kan er niet één vinden waar je gewoon mee kunt bellen.

Misschien kijk ik er overheen, ben wel benieuwd welke dit wel kan.
@Bert Het zou in principe met iedere tablet met 4G ondersteuning en de juiste simkaarten moeten kunnen. Je zegt het zelf, alle hardware is aanwezig. Of een bepaalde tablet het dan wel of niet doet weet ik niet. De koele retailer zegt het op deze pagina als volgt:

Conclusie

Het grote verschil tussen wifi tablets en 4G tablets is dat je met 4G tablets ook verbinding maakt met internet als er geen wifi in de buurt is. Bovendien kan je met deze tablets bellen. Hiervoor heb je echter wel een aparte simkaart nodig; die zit niet standaard in de tablet.

Die "aparte" simkaart is dus een normale simkaart in plaatst van een simkaart voor een data abonnement {09 nummer} die je geacht wordt te gebruiken in een tablet of mifi router.

Reageer