Op zoek naar senior mobiel toestel en oplossing voor ontvangen van SMS code bij DigiD

• 30 January 2019
  • 47 reacties
  • 1959 Bekeken

Tablet is gelijk aan mobiel telefoon, behalve de grote?

Senior toestel is dat geschikt voor motorisch gehandicapt, want ik heb moeite met typen ?😊

Is er oplossing voor het ontvangen van SMS code voor inloggen bij DIGID vertificatie code via vaste telefoonkabel

47 reacties

Reputatie 7
Even naar het openingsbericht. Toevallig zocht ik daarnet een gebruiksaanwijzig voor een oude Samsung en tussen al die toestellen zag ik heel wat seniorentelefoons, gewone en smart. Als je googelt op " alle telefoons" ben je al halverwege, dan naar afbeeldingen.
Reputatie 7
Dag @MrsJones ,

Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk gesteld.

Een mobieltje heeft contact met een provider die alleen telefonisch contact mogelijk maakt.

Dus geen internet!

Voor een SMS bericht heb je geen Internet nodig.
Reputatie 7
Badge +5
@A. Deen Top, gevonden, er zijn er inderdaad die dit bellen ondersteunen.
Reputatie 7
Volgens mij heeft normaal gesproken een tablet geen microfoon.

Kan het zijn dat ik mij hierin vergis?

iPads en andere tablets hebben een luidspreker en een microfoon, je kunt er ook mee skypen, alleen heet dat geen skype maar face time.die dingen kunnen alles wat een gewone pc kan maar je hebt wel wifi nodig.
@Bert

Fijn voor je dat Deen eindelijk van de pot is gekomen met informatie over tablets waarmee je kunt bellen.

Waarom hij dat niet gewoon in zijn eerste berichten heeft kunnen vermelden zal wel altijd een raadsel blijven.

Ook heeft hij niet de “juiste” software kunnen ophoesten, waarmee ik met mijn tablet met daarin een (Thaise) sim-kaart zou kunnen bellen.

@Hans van N

Maar terug naar OP (= Original Poster = de vragensteller)

Hij zoekt een toetsenbord geschikt voor een motorisch gehandicapte.

Ik weet wat het is motorisch gehandicapt te zijn en ik heb nog niemand zien vermelden of een tablet waarmee je kunt bellen ook een (veel) groter toetsenbord voor de telefoon functie heeft.
@MrsJones

Ik heb Facetime op mijn tablet gevonden en mijzelf in een camera zien bewegen.

Maar ik lees dat ik met Facetime alleen kan communiceren met iemand die ook Apple hardware heeft, jammer.

Met Skype kun je wel bellen met iemand die geen Apple-apparaat heeft.

Met WhatsApp en Line kan ik communiceren met elke smartphone ongeacht het operating systeem.

Van de week nog voor het eerst met Line video gebeld met Thailand.
@Bert

Fijn voor je dat Deen eindelijk van de pot is gekomen met informatie over tablets waarmee je kunt bellen.

Waarom hij dat niet gewoon in zijn eerste berichten heeft kunnen vermelden zal wel altijd een raadsel blijven.

Ook heeft hij niet de “juiste” software kunnen ophoesten, waarmee ik met mijn tablet met daarin een (Thaise) sim-kaart zou kunnen bellen.

Inderdaad, heel verheugend en daarom is het des te pijnlijker te constateren dat het spreekwoordelijke kwartje dus nog steeds niet gevallen is. Bellen met 4g op een tablet kan alleen als je een tablet met 4g functionaliteit hebt en een simkaart in je tablet stopt. Heeft uw tablet een simkaart?
Ach in een van je eerste berichten schrijf je “je kunt er ook mee bellen als je de juiste software hebt”, maar ik begrijp nu dat het een bogus verhaal (hoax) was en dat het nu opeens afhankelijk is van 4G.

Ja hoor, alle kwartjes zijn bij mij gevallen, het is mij niet duidelijk waarom je anders zou denken.

Verder moet je de laatste regel van je quote maar eens lezen, dat geeft een antwoord op je vraag (lezen is ook een kunst).

Waarom je steeds maar weer dingen van mij wil weten is mij ook een raadsel, ik probeer OP te helpen en jij lijkt alleen maar je te willen bemoeien met mijn tablet.

Dat hoeft niet, ik heb er niet om gevraagd, het gaat je niet ook aan, en iemand die mij Google aanraadt hoeft mij verder niet te adviseren.

Het zou veel nuttiger zijn als je antwoord zou geven op de vraag van OP!
Reputatie 7
@FredW , dat je alleen met mensen met het zelfde merk kunt communiceren via facetime of een aanverwant appje van andere merken is eigenlijk logisch, zo proberen Apple, Samsung en al die anderen hun product aan de man te brengen, lees op te dringen. Je schijnt Skype overigens op alles te kunnen installeren, behalve op een Mac maar dat heb ik van horen zeggen, ik heb het niet geprobeerd, dat ben ik ook niet van plan.
Reputatie 1
Badge +2
Waarom zo moeilijk doen? Kijk gewoon eens op de downloadsite van Skype zelf: https://www.skype.com/nl/get-skype/

Hier staan de diverse categoriën apparatuur aangegeven waarop Skye gebruikt kan worden (desktop PC / mobiel / tablet / X-box / Alexa). Klik je door, dan zie je vervolgens de verschillende besturingssystemen waarvoor een download beschikbaar is.

Ik citeer:

Skype voor mobiel: "Beschikbaar voor Android, iPhone en Windows 10 Mobile"

Skype voor tablet: "Beschikbaar voor iPad, Android-tablets, Windows​ en Kindle Fire HD"

Vervolgens wijst zich e.e.a. vanzelf, lijkt mij.

Dat Skype niet op Apple-apparatuur zou werken is kennelijk een fabeltje.

Overigens moet men - zoals anderen al schreven ! - voor telefoneren vanaf een tablet wel ervoor zorgen dat men een apparaat aangeschaft heeft dat geschikt is voor het 4G- netwerk.

Veel tablets zijn te koop in 2 versies. Eentje met alleen toegang tot internet via een eigen router thuis, of elders via WiFi van een openbare site. En een andere, duurdere (!) met wel ook de benodigde hardware (zender/ontvanger) voor telefonie etc. via 4G.

Dan moet men om dit te kunnen gebruiken ook nog een aansluiting en sim-kaart van een provider hebben voor toegang tot het 4G-netwerk (hoewel 3G ook zou kunnen, maar dat is verouderd). Zo niet, dan kan bellen alleen naar noodnummers.

Ten derde: ik kan uit ervaring bevestigen dat een vaste telefoonaansluiting tegenwoordig in een aantal gevallen gewoon gebruikt kan worden voor ontvangst van de bevestigingscode bij DVD. Je krijgt dan inderdaad een GESPROKEN bericht.

Je kunt zelf deze optie instellen. In ieder geval bij de Belastingdienst, en ik vernam dat ook andere instellingen dit inmiddels mogelijk maken.
Reputatie 7
Er is een Skype app voor de iPad, ik vind het scherm van iPad en telefoon te klein voor die gein, de pc beeft een heel groot scherm en veel meer schijfruimte.
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Imke ,

Volgens mij heb ik via mijn vraag toch een onderwerp aangegeven wat waarschijnlijk toch wat duidelijkheid vereist.

B.v. een seniorentelefoon (heb ik zelf) heeft geen internetverbinding, dus ook geen wifi.

Ook mijn tablet heeft geen mogelijkheid om een 4G verbinding te maken (te oud).

Vraagje: Is het mogelijk dat in het blad de digitale gids in de toekomst daaraan aandacht besteed wordt?

Ik zelf zal in"in de toekomst" geen gebruik gaan maken van een tablet met gespreksmogelijkheden.

Dit i.v.m. het formaat, alhoewel deze optie wel interessant is.

Even t.a.v. alle leden die een reactie geplaatst hebben, bedankt daarvoor 🤗.
Volgens mij al genoemd waardoor de hele discussie vrij zinloos is:

https://www.digid.nl/nl/vraag-en-antwoord/ik-heb-geen-mobiele-telefoon-kan-ik-toch-van-de-sms-functie-gebruik-maken/

Succes.
Reputatie 5
Badge +6
Dag @Kattenkop ,

Leuk dat u een reactie plaatst.

Volgens mij is een mobieltje een soort van telefoontje die geen rechtstreekse verbinding via een aansluitkabeltje vereist. Hiervoor moet men een abonnement afgesloten hebben met een telefoonprovider.

Uw link geeft aan dat men ook via een vaste telefoonverbinding (dus via een kabeltje "vanuit de contactdoos") contact op kan nemen.

Wat betreft uw opmerking: dat de discussie vrij zinloos is, ben ik het niet mee eens.

Wanneer een discussie plaats vindt, zijn niet b.v. alle kenmerken afspraken enz. bekend of afgesproken.

Dus een smartphone heeft deze mogelijkheden wel t.a.v. internet.

Een tablet zou ook via internet gebruik kunnen maken. Dit afhankelijk van de mogelijkheden, aanmeldingen instellingen enz.
Reputatie 7
Aan een tablet heb je weinig zonder Internet, je kunt dan niets downloaden, behalve bij de buren misschien maar skype, mail, andere dingen die je moet installeren werken niet, de meeste appjes wel maar als je bijv. iets schrijft in een vooraf geïnstalleerd tekstverwerkingsprogramma kun je dat niet doorsturen.
Ik wil niet vervelend doen en ik vind de discussie over tablets waarmee je kunt bellen best wel interessant, maar ik zie nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag:

Is een tablet bruikbaar als een grooote mobiele telefoon en geschikt voor een mortorsich gehandicapte de moeite heeft met typen.

Ik heb nog niemand zien verklaren of een tablet waarmee je kunt bellen ook een heeeeeel groot toetsenbord heeft.

IK vermoed van niet, maar ik zie heel graag (en speciaal in dit geval) mijn ongelijk bewezen.

🙂
Tablet is gelijk aan mobiel telefoon, behalve de grote?

Senior toestel is dat geschikt voor motorisch gehandicapt, want ik heb moeite met typen ?😊

Is er oplossing voor het ontvangen van SMS code voor inloggen bij DIGID vertificatie code via vaste telefoonkabel

Dit is de oorspronkelijke vraag. Die is al lang beantwoord. Ja dat kan, via je vaste lijn. De link is onder andere te vinden in mijn link. Tablets met SIM kaart kunnen gewoon bellen als je SIM kaart dat toe laat (je abonnement van de SIM kaart is leidend daarin) . Apple ? Zoek het lekker zelf uit.
De link is verdwenen uit het vorige bericht, maar op de site van DigID staat dus beschreven hoe er via de vaste lijn een gesproken SMS kan worden ontvangen. En met Tablets doel ik op Android tablets, van Apple heb ik geen verstand. Dat merk heeft zo zijn eigen standaarden en eigenaardigheden.
Reputatie 7
Bellen met een appeltje kan, ik kan straks iets doorsturen, misschien wil iemand het weten, nu even niet genoeg tijd.
@Kattenkop

Sorry, dat ik het niet met je eens ben, de vraag is slechts voor de helft beantwoord.

Zie je eigen quote:

“ … geschikt voor motorisch gehandicapt, want ik heb moeite met typen ? “

Het gaat er niet om of je met een tablet kunt bellen, dat weten we nu wel, maar of zo’n tablet dan wel geschikt is voor een motorisch gehandicapte.

Een motorisch gehandicapte heeft moeite met het aansturen van zijn/haar ledematen, wat vaak als effect heeft dat de vingers moeilijk tot zeer moeilijk op de juiste plaats, in dit geval op de juiste toetsen terecht komen.

Nogmaals de vraag:

Zit er op een tablet waarmee je kunt bellen GROTE TOETSEN, zodat een motorisch gehandicapte minder problemen heeft met het plaatsen van een vinger op de juiste toetsen?

IEMAND ???
Reputatie 7
Op een tablet zitten geen grote toetsen maar je kunt je teksten inspreken, in ieder geval op een Apple maar op die van andere merken zal dat ook wel kunnen. Wel opletten hoe je inspreekt, duidelijk spreken, geen dialect, leestekens duidelijk vermelden, nieuwe regel idem enz.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Hans van N,

Is het inmiddels gelukt om een geschikt toestel te vinden?

Reageer