Consumentenbond.nl

Oproep: Jouw privacyrechten geschonden door Facebook?

Toon eerste bericht

108 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hallo @DECRAUW, heb je toevallig de post van @PvdE gezien? Hieronder een quote, met links om geimporteerde contactpersonen te bekijken en verwijderen, en om het importeren uit de schakelen:
PvdE schreef:

Wie de instelling qua contactpersonen wil wijzigen (upload uitschakelen) kan hier terecht: https://www.facebook.com/help/355489824655936?helpref=faq_content. Volgens de help pagina staat dit overigens standaard uit en moet je dit zelf aanzetten. Maar bij mij staat het uit en toch zie ik gegevens van contactpersonen.Volgens mij komt dit (bij mij) door FB Messenger, daarin staat Contacten synchroniseren wel aan.
Geïmporteerde contactpersonen kun je bekijken (en vewijderen) via: https://www.facebook.com/invite_history.php

Daarnaast legt Facebook hier meer uit over het managen van je posts, comments, reacties enzovoorts, zie het kopje Tools to find, download and delete your Facebook data.

Hopelijk ben je hiermee een stukje verder geholpen?
Badge
Geachte Natalie Rosien,
Dank voor uw antwoord maar contacten continu uploaden staat uit, ik zie echter wel dat Facebook al mijn telefoongesprekken en sms berichten registreerd.
Hoe kan ik dit uitzetten??

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Groet,

Rien Decrauw
Reputatie 7
Ik heb geen zin om weer in te loggen nadat ik mijn account heb gedeactiveerd. Ik kwam er toch al zelden, foto's heb ik er nooit opgezet, de weinige gesprekken gingen over de bekende koetjes en kalfjes. Ik heb FB nooit vertrouwd en dat blijkt niet zonder reden. Voor mijn telefoon ben ik niet bang, die heb ik niet gesynchroniseerd met mijn computer.
Reputatie 7
Badge +7
Facebook vraagt sinds vorige week toestemming voor het automatisch herkennen van je gezicht op foto's en video's, en tevens voor het optimaliseren van je reclames. Meer weten, en mee praten? Bekijk het nieuwe topic hier.
Reputatie 5
Badge +7
DECRAUW schreef:

Geachte Natalie Rosien,
Dank voor uw antwoord maar contacten continu uploaden staat uit, ik zie echter wel dat Facebook al mijn telefoongesprekken en sms berichten registreerd.

Groet,

Rien Decrauw

Beste @DECRAUW, dank voor je toelichting en excuus voor de late reactie! Ik heb nog eens nagevraagd bij onze online privacy experts. Het komt hierop neer:

"Uitzetten" gaat niet, maar Facebook belooft verbetering. Om van Facebooks gesnuffel af te komen, is de beste stap (en meest rigoureuze) om je Facebook account helemaal te verwijderen. Als je dat niet wilt, maar je wilt wel de toegang van Facebook tot je gegevens zoveel mogelijk beperken, pas dan de privacy instellingen aan met behulp van deze tips.

Ik ben benieuwd wat jij en anderen uiteindelijk gaan doen: Facebook helemaal deleten uit je leven, of Facebook blijven gebruiken en jezelf ondertussen zo goed mogelijk tegen gluren beschermen?
Natalie Rosien schreef:

DECRAUW schreef:

Geachte Natalie Rosien,

Groet,

Rien Decrauw

Beste @DECRAUW, dank voor je toelichting en excuus voor de late reactie! Ik heb nog eens nagevraagd bij onze online privacy experts. Het komt hierop neer:

"Uitzetten" gaat niet, maar Facebook belooft verbetering. Om van Facebooks gesnuffel af te komen, is de beste stap (en meest rigoureuze) om je Facebook account helemaal te verwijderen. Als je dat niet wilt, maar je wilt wel de toegang van Facebook tot je gegevens zoveel mogelijk beperken, pas dan de privacy instellingen aan met behulp van deze tips.

Ik ben benieuwd wat jij en anderen uiteindelijk gaan doen: Facebook helemaal deleten uit je leven, of Facebook blijven gebruiken en jezelf ondertussen zo goed mogelijk tegen gluren beschermen?

Natalie,ik heb ook twee maand terug wat gevraagd hier over Fb maar geen reactie van niemand helaas,jammer. Gr Natalija
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Nata82 ,

Het gaat dan om de volgende vraag (neem ik aan):

Mijn man en mijn moeder hebben nooit Fb gehad. Maar ik had wel Fb. Kan Fb ook iets met hun gegevens doen en ook van mijzelf?

Wellicht dat mijn collega @Peter Kulche iets over het bovenstaande kan zeggen?
Reputatie 7
Badge +7
Uit recent onderzoek is gebleken dat het slecht gesteld is met de privacy in Nederland: We zijn zo lek als een mandje! Wil jij weten of jij het goed voor elkaar hebt, of juist niet? Bekijk ons nieuwste topic, en doe de privacyscan!

Reageer