Opschonen Samsung tablet lukt niet

• 8 August 2022
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Ik heb een Samsung tablet A 7 (SM-T580) en krijg de melding dat de vrije ruimte zeer beperkt is. Ik gebruik CCleaner, maar de winst is miniem en tijdelijk.

Ik ga naar Instellingen, Apparaatonderhoud, Oplag en zie dat van de 16 GB opslagruimte 14.7 GB gebruikt is.

Waardoor?         Documenten     0 MB

Afbeeldingen    0 MB    

Audio                   0 MB

Video’s                0MB

Apps                     3.4 GB

Dus 14.7 GB gebruikt, verklaard is 3.4 GB. Waar/wat is dan de rest (13.3 GB)? En hoe kan ik die onbekende zwarte massa schonen?

4 reacties

Samsung zelf heeft in de instellingen ook apparaat onderhoud en dan iets van opslag. Wat geeft hij daar aan? U kunt met geavanceerd eventueel ook nog verder inzoomen.

Overigens is de SM-T580 een Tab A 6.

1. Het gaat inderdaad om een Tab A A 6.
  2. Als ik  naar Apparaatonderhoud en zo verder ga krijg ik het raadsel wat ik in mijn bericht heb opgenomen. ) 0 documenten, video etc. maar toch 14.7 GB gebruikt.

Dan is de rest volgens mij door Android ingenomen. Weet u nog hoeveel ruimte u had tot het apparaat nieuw uit de doos kwam? 

Reputatie 6
Badge +4

Android is inderdaad al snel rond de 10Gb. En als je een 16Gb tablet koopt ben je eigenlijk al verplicht om uit te breiden met een SD kaart of micro SD kaart. Die koopt u al voor een paar euro bij bijvoorbeeld de Action. Uw tablet kan tot 256 GB worden uitgebreid. Maar ik denk dat u net 33Gb uitbreiding al heel ver komt.

Reageer