Consumentenbond.nl

Opzeggen abonnement na niet leveren dienst en twijfelachtige communicatie

• 27 september 2014
  • 2 reacties
  • 624 Bekeken

Sinds 12 september ben ik overgestapt naar een nieuwe provider. Tot nu toe heb ik echter nog steeds geen internetverbinding via de modem van deze provider. Tot afgelopen dinsdag had ik nog wel verbinding op mijn oude modem van KPN, die logischerwijs na anderhalve week is opgehaald aangezien mijn abonnement daar was afgelopen. De bedrading is dus nog goed. Nu had ik woensdag een monteur van het bedrijf over de vloer gehad en donderdag een monteur van KPN. Tot aan het ISRA punt lijkt alles goed te zijn.

De eerste zaterdag van het ingaan van het abonnement was deze monteur van KPN ook al aangestuurd door mijn nieuwe provider. Ook toen waren er geen problemen. Bovendien werkte mijn modem van KPN wel gewoon. In de eerste week regelmatig contact gehad met de nieuwe provider. Pas een week nadat de monteur van KPN was langsgeweest en had geconstateerd dat de bedrading goed was, maar de modem misschien defect, kwam een telefonist op het idee om de geschiedenis van mij storing erbij te pakken. Hij kwam dus op het idee om een monteur van de provider te sturen met een vervangende modem. Dat was de monteur van afgelopen woensdag die weer een monteur van KPN liet komen.

Donderdagmiddag, nadat de monteur van KPN was vertrokken, direct gebeld met de provider en de technische dienst zou mij die dag nog terugbellen. Omdat ik donderdagavond om 20:00 nog niet was gebeld, heb ik toen zelf maar gebeld. Toen werd mij duidelijk gemaakt dat ik op vrijdag zou worden gebeld. Vrijdag heb ik aan het einde van de middag weer gebeld met de vraag wanneer ik gebeld zou worden en daar werd mij verzekerd dat ik nog tot 21u gebeld kon worden en rustig af moest wachten. Helaas niet gebeld.

Vandaag, zaterdag, heb ik rond het middaguur gebeld en mijn verhaal gedaan. De telefonist zag in het systeem staan dat ik gisteren gebeld had moeten worden. Hij trok de conclusie dat ik daarom vandaag gebeld zou worden. Helaas is dat nog steeds niet gebeurd. Nu ben ik er al achter dat de communicatie niet vlekkeloos verloopt. Ik kreeg al eens sms'jes met teksten dat de storing zou zijn verholpen en dat ik was gebeld met het verzoek om terug te bellen. Beide keren hadden de berichten niet verstuurd mogen worden, maar heb ik wel een betaalnummer moeten bellen.

Inmiddels ben ik wel klaar met de provider. Na twee weken hebben zij nog niet kunnen leveren wat ze hadden beloofd, terwijl een andere provider dat wel gewoon kon. Bovendien zijn ze niet geheel eerlijk in de communicatie naar mij als klant en erg traag. Eigenlijk zou ik dan ook wel over willen stappen. Kan en mag dit nu al? Ik voel me namelijk bedonderd door het bedrijf.

2 reacties

Hallo J. den Breejen,

Wat naar dat een dienst die je afneemt niet naar behoren werkt. Je plaatst je vraag op onze community en ik hoop dat er andere communityleden zijn die je kunnen helpen. Want we lezen hier bij de Consumentenbond wel met alles mee, maar het doel van de community is dat mensen elkaar helpen. Als je als lid bent een vraag aan ons hebt, dan kun je die stellen via ons contactformulier (linkje 'e-mail' onderaan iedere pagina), Maar misschien dat andere communityleden natuurlijk een antwoord hebben op je vraag. Succes ermee,

Groet, Marc

Sinds 12 september ben ik overgestapt naar een nieuwe provider. Tot nu toe heb ik echter nog steeds geen internetverbinding via de modem van deze provider. Tot afgelopen dinsdag had ik nog wel verbinding op mijn oude modem van KPN, die logischerwijs na anderhalve week is opgehaald aangezien mijn abonnement daar was afgelopen. De bedrading is dus nog goed. Nu had ik woensdag een monteur van het bedrijf over de vloer gehad en donderdag een monteur van KPN. Tot aan het ISRA punt lijkt alles goed te zijn.

De eerste zaterdag van het ingaan van het abonnement was deze monteur van KPN ook al aangestuurd door mijn nieuwe provider. Ook toen waren er geen problemen. Bovendien werkte mijn modem van KPN wel gewoon. In de eerste week regelmatig contact gehad met de nieuwe provider. Pas een week nadat de monteur van KPN was langsgeweest en had geconstateerd dat de bedrading goed was, maar de modem misschien defect, kwam een telefonist op het idee om de geschiedenis van mij storing erbij te pakken. Hij kwam dus op het idee om een monteur van de provider te sturen met een vervangende modem. Dat was de monteur van afgelopen woensdag die weer een monteur van KPN liet komen.

Donderdagmiddag, nadat de monteur van KPN was vertrokken, direct gebeld met de provider en de technische dienst zou mij die dag nog terugbellen. Omdat ik donderdagavond om 20:00 nog niet was gebeld, heb ik toen zelf maar gebeld. Toen werd mij duidelijk gemaakt dat ik op vrijdag zou worden gebeld. Vrijdag heb ik aan het einde van de middag weer gebeld met de vraag wanneer ik gebeld zou worden en daar werd mij verzekerd dat ik nog tot 21u gebeld kon worden en rustig af moest wachten. Helaas niet gebeld.

Vandaag, zaterdag, heb ik rond het middaguur gebeld en mijn verhaal gedaan. De telefonist zag in het systeem staan dat ik gisteren gebeld had moeten worden. Hij trok de conclusie dat ik daarom vandaag gebeld zou worden. Helaas is dat nog steeds niet gebeurd. Nu ben ik er al achter dat de communicatie niet vlekkeloos verloopt. Ik kreeg al eens sms'jes met teksten dat de storing zou zijn verholpen en dat ik was gebeld met het verzoek om terug te bellen. Beide keren hadden de berichten niet verstuurd mogen worden, maar heb ik wel een betaalnummer moeten bellen.

Inmiddels ben ik wel klaar met de provider. Na twee weken hebben zij nog niet kunnen leveren wat ze hadden beloofd, terwijl een andere provider dat wel gewoon kon. Bovendien zijn ze niet geheel eerlijk in de communicatie naar mij als klant en erg traag. Eigenlijk zou ik dan ook wel over willen stappen. Kan en mag dit nu al? Ik voel me namelijk bedonderd door het bedrijf.

Reputatie 1
Badge +1
Helaas noem je niet wie die 'nieuwe provider' is. Over dit soort zaken heb ik vaker gelezen en me afgevraagd wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Eerlijk gezegd denk ik dat je duidelijk en zakelijk moet zijn en blijven, ze aan ÉÉn kant wel een kans geven om zaken binnen een redelijke termijn op te lossen, maar aan die redelijke termijn wel grenzen te stellen. Bijvoorbeeld: sommeren om ervoor te zorgen dat de verbinding binnen twee weken storingsvrij wordt opgeleverd en dat je ze nu al in gebreke stelt als dat over twee weken niet voor elkaar is en dat je je het recht voorbehoud om daarna je abonnement per direct op te zeggen wegens wanprestatie. Zorg dat je dit (steeds exact hetzelfde) bericht op meerdere manieren naar ze opstuurt: per e-mail, via hun site en via de post. Op die manier kun je je er later op beroepen dat je ze aangemaand hebt.

Hebben ze na die twee weken nog niets gedaan, dan kun je overwegen om hetzelfde nog eenmaal te doen maar dan met een week tijd en te zeggen dat ze wanprestatie leveren. Daarna zeg je je abonnement op wegens wanprestatie en ga je naar een andere provider. Als ze daarna nog abonnementsgeld van je rekening afschrijven lat je dat onmiddellijk terugboeken. Misschien krijg je daarna aanmaningen en dreigen ze met incasso, maar laat je niet intimideren. Een deurwaarder kan pas aan de deur komen nadat er een rechter aan te pas is gekomen. Als je vragen krijgt altijd correct blijven, altijd reageren op post en als je post krijg van het gerecht, leg je duidelijk uit hoe de vork in de steel zit, dat je ze redelijk de tijd hebt gegeven om een werkende situatie op te leveren en dat je ze in gebreke hebt gesteld wegens wanprestatie. De rechter zal je ongetwijfeld in het gelijk stellen. Hooguit zal deze de provider aanmaken nu eindelijk een werkende situatie op te leveren, maar dan krijg je ook wat je hebben wilt.

Veel succes!

Reageer