Consumentenbond.nl
Beantwoord

Opzeggen Bitdefender virusbescherming

  • 3 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 2403 Bekeken

Badge
Heb zo'n half jaar geleden bij Bitdefender een licentie voor een jaar afgesloten, althans dat hoop ik. De consumentenbond vond dit destijds een van beste virusprogramma’s
Ik wil dat opzeggen maar
het kan niet vinden hoe dat te doen en vrees dat ze straks ongevraagd de licentie
gaan verlengen
Is deze vrees terecht?
Ze zijn tot nu toe zeer slecht bereikbaar, laten niets van zich horen en sturen slechts onderstaande mededeling op al mijn vragen en ik krijg geen echt antwoord

We hope this email finds you well. We wanted to let you know that your request, ticket no: 2018092708120002 is currently being reviewed and you will receive a response as soon as possible.
Ik krijg geen enkele grip kan op de activiteiten van dit bedrijf
Het doet zijn eigen ding zeg maar.
Sinds kort opent elke webpagina (fire fox zowel explorer) in het Bitdefender programma en veel van de mogelijkheden die beide browsers bieden worden dan onbereikbaar.
Kan het niet stoppen waar ik ook in de instellingen zoek
Ook de wallet met al mijn wachtwoorden die ik heb aangelegd vind ik moeilijk te vertrouwen, het internetbankieren lukt bijvoorbeeld vaak niet in het programma, bovendien als ik de licentie straks weet te beëindigen ben ik dit natuurlijk al deze gegevens kwijt
De indruk is ook dat het internet in zijn geheel sterk wordt vertraagd (zeker nu alle webpagina dubbel worden geopend 1 gewoon in de browser en een fractie later opent de pagina ook in Bitdefender en lijkt heersend)

Op het internet gezocht naar antwoorden, maar helaas
Dan maar eens op het forum informeren

Alvast mijn dank aan de meedenkers
icon

Beste antwoord door H. Beukman 3 oktober 2018, 20:57

Geen probleem ervan maken hij stop automatisch na 1 jaar, als jij hem voor 1 jaar hebt gekocht.
Wel handig om te vermelden welke versie jij hebt, want er zijn verschillende soorten??. Dan kan ik kijken of dat in een instelling zit, die je kan uitzetten. Normaal opent hij alleen bv google, in Edge of welke browser dan ook.

Maak een account aan en voor 100% zekerheid kan je daar auto updaten uitzetten voor een verlenging.

https://central.bitdefender.com/home

https://download.bitdefender.com/resources/media/materials/2019/userguides/nl_NL/bitdefender_is_2019_userguide_nl.pdf?ver=1&adobe_mc=MCMID%3D70671620250160130522334844663536790734%7CMCORGID%3D0E920C0F53DA9E9B0A490D45%2540AdobeOrg%7CTS%3D1538592641
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Je kan indien Bitdefender echt erg irritant is ook verwijderen, En dan daarna je licentie verwijderen.

En, Ik verwacht niet dat je automatisch verlengen uit hebt staan?
Want Bitdefender is automatisch automatisch verlengen.

En als ze niet reageren op je contact verzoek.
Kan je 00 40 374 303 094 (klatenservice) bellen.

Je kan ook nog altijd Consumentenbond bellen indien je lid bent
Reputatie 5
Badge +4
Geen probleem ervan maken hij stop automatisch na 1 jaar, als jij hem voor 1 jaar hebt gekocht.
Wel handig om te vermelden welke versie jij hebt, want er zijn verschillende soorten??. Dan kan ik kijken of dat in een instelling zit, die je kan uitzetten. Normaal opent hij alleen bv google, in Edge of welke browser dan ook.

Maak een account aan en voor 100% zekerheid kan je daar auto updaten uitzetten voor een verlenging.

https://central.bitdefender.com/home

https://download.bitdefender.com/resources/media/materials/2019/userguides/nl_NL/bitdefender_is_2019_userguide_nl.pdf?ver=1&adobe_mc=MCMID%3D70671620250160130522334844663536790734%7CMCORGID%3D0E920C0F53DA9E9B0A490D45%2540AdobeOrg%7CTS%3D1538592641
Reputatie 7
Badge +6
Als je in Google zoekt op bitdefender stoppen of bitdefender opzeggen krijg je nogal wat goede antwoorden. Had je dat al gedaan en werken die niet of moet je dat nog doen?

Ik heb destijds ook bitdefender geinstalleerd toen die als gunstig uit het onderzoek van de Consumentenbond kwam. Maar ik vond hem lastig en heb hem er toen verwijderd. Toen heb ik ook in Google gezocht hoe dat moet. Dat werkte prima. Ik had geen abonnement genomen.
Reputatie 4
Badge +5
En @hopten , ben je inmiddels geholpen door de communityleden?

Groeten
Wendy
Badge
Dag Tijs: bedankt
Dag Beukman,
Is dit het juiste antwoord op de verzie vraag ? : ©️ 2018 Bitdefender v2.17.1515-000ec77
Het probleem met de browsers heb ik opgelost door Safe Pay uit te schakelen (snap daarmee niet veel meer overigens)
Ik had al een account aangemaakt maar waar ik ook zoek kan niet vinden of ik nu een automatisch verlengen abonnement heb of hoe ik een abonnement opgezegd krijg. Hoe te verlengen staat zo'n beetje overal met handige links etc om dit te doen. Gek he?🤔
Jan; Ik ga nog eens proberen google te raadplegen of er soelaas te vinden is
Wendy: je ziet dat er schot in komt
Dat van die Wallet zou ik nog wel willen weten.
Het abonnement loopt nog met een resterende licentie van zo'n 110 dagen. Zodra ik zeker weet dat het abonnement niet automatisch wordt verlengd laat ik de resterende licentie doorlopen en ga mij ondertussen oriënteren op een abonnement elders (er komt vast weer een test van de consumentenbond met advies voor die tijd hoop ik 😃
Bij de volgende keuze ga ik extra letten op een paswoord wallet en de VPN mogelijkheden
Dank voor zover, ik hou u op de hoogte

Reageer