Outlook inbox ontvangt geen mails meer

• 21 September 2021
  • 11 reacties
  • 143 Bekeken

Opeens, sinds een datum een paar dagen geleden, ontvang ik geen mails meer via Outlook.

Mijn in box na die datum blijft leeg.

Wel kan ik de tot die datum ontvangen mails lezen en verplaatsen of weggooien.

Vreemd genoeg kan ik nog wel mails versturen.

Maar een mail aan mezelf versturen lukt niet. Er komt dan een pop up schermpje met de tekst: dit mailadres wordt niet door Microsoft Outlook herkend.

Wat moet ik doen?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Probeer ook elders uw probleem voor te leggen. Bij Windows of Microsoft, de forums daar, het NCF computer forum, bij Ziggo enz. Ik heb zelf ook een tijdje geen mails ontvangen, bleek mijn inbox bij de provbider vol, kijk of er ergens een mailbox vol is e.d. Succes.

Reputatie 7
Badge +4

De internetverbinding is volgens mij niets aan veranderd, Alleen heb ik een paar instellingen op mijn mobile telefoon veranderd, maar ook al;s ik mijn mobiel op vliegtuig tand zet, kan ik nog steeds geen mails ontvangen. De doorgestuurde Microsoft site, ga ik verder bestuderen, waarvoor mijn dank.

vliegtugstand betekent geen enkele netwerkverbinding, dus het klopt dat dan niks ontvangt.

ik begrijp dat het op je mobiel fout gaat, wat heb je verandert? dat is altijd de eerste stap als iets ineens niet meer werkt: wat is er veranderd en draai dat weer eens terug.

Geen idee of ik oude software gebruik.

Zover ik weet, bestaat outlook niet meer als Windows 10 programma.
Er zit wel een programma in Windows10 dat Mail heet.
In Windows11 komt weer een outlook app.

Reputatie 5
Badge +4

Dit is wat ik van Outlook ontvang na het verzenden van een mail aan mezelf:

Serverfout: 550 5.5.0 <tai….....@casema .nl> invalid address 'tai….....@casema .nl'

Daar staat iig een fout in, dat zal …..@casema.nl moeten en geen …..@casema .nl.
Zoek het verschil: Er zit een spatie na het woord casema en de punt nl….  en als dat echt zo is dan werkt het niet.

De internetverbinding is volgens mij niets aan veranderd, Alleen heb ik een paar instellingen op mijn mobile telefoon veranderd, maar ook al;s ik mijn mobiel op vliegtuig tand zet, kan ik nog steeds geen mails ontvangen. De doorgestuurde Microsoft site, ga ik verder bestuderen, waarvoor mijn dank.

Reputatie 7
Badge +4

dit is de omschrijving van de fout: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/ik-ontvang-550-553-en-doorstuurfouten-relay-bij-het-verzenden-van-e-mailberichten-65b494a4-0a15-433e-829f-e73651e0245e

kan het zijn dat er iets in de internet verbinding is verandert?

De webmail van Ziggo werkt wel, daar komen mijn mails normaal binnen.

Geen idee of ik oude software gebruik. Ik heb een Office 365 Home abonnement van Microsoft en dat wordt volgens mij automatisch ge-update. En verzenden gaat nog wel normaal.

En in de webmail van Ziggo, zie je daar wel wat?

Gebruik je antieke outlook software om Ziggo mail binnen te halen?

Dank je wel, Klopt, heb ik ook gezien en herstelt, maar het probleem blijft hetzelfde. Iedereen die me probeert te mailen krijgt de indruk dat alles goed gaat, alleen komt er niets via Outlook bij mijbinnen.

Er zit een spatie in het email adres.
Net voor de punt.

Dit is wat ik van Outlook ontvang na het verzenden van een mail aan mezelf:

Serverfout: 550 5.5.0 <tai….....@casema .nl> invalid address 'tai….....@casema .nl'

Reageer