Consumentenbond.nl
Beantwoord

Outlook met een slakkengangetje

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2745 reacties
Hebben meer mensen dit?

Gisteren kreeg ik een mededeling van Outlook dat op grond van feedback het één en ander in het mailprogramma was aangepast zodat ik niet telkens naar de béta versie hoefde te gaan, dat deed ik toch al niet omdat die ongelooflijk traag was, iets in een map zetten bijvoorbeeld was een ramp, het duurde minuten eer de juiste map kwam bovendrijven uit de index. Een nieuw bericht aanmaken? Het duurt bijna een minuut voordat het scherm verschijnt. Berichten verwijderen? Dat doet hij wel maar niet het juiste bericht, gewoon dat wat er boven of onder het te verwijderen bericht staat als je daar niet minstens drie keer op klikt. Een heel stel berichten in één keer verwijderen lukt ook niet meer, de vinkjes verdwijnen gewoon.Nu is het zo veranderd, ik kan er volgens mij ook niets tegen doen, dat dit allemaal nog een graadje erger is dan in de béta versie. Als ik een zin tik komt de tekst pas op het scherm tegen de tijd dat ik klaar ben met die zin. Ik kan nu wel de opgeslagen pdf bestanden verwijderen zo te zien maar ook dat lukt pas bij de derde of vierde poging. Met andere mailprogramma's heb ik dit nog nooit meegemaakt, alleen met Outlook. Op mijn ipad werkt het beter (voor zolang het duurt) maar ik tik liever met tien vingers blind op een gewoon toetsenbord dan met een leesbrilletje op mijn neus letter voor letter met een pennetje op de ipad.
icon

Beste antwoord door MrsJones 31 augustus 2018, 17:33

Niet echt, het blijft gewoon traag maar ik heb me er voorlopig maar bij neergelegd, het werkt in ieder geval. Vorige week werd het na de zoveelste wijziging, dat zie ik dan aan het appje, iets beter, geen idee wat ze dan doen, met een ander mailprogramma gaat het toch sneller. Als ik op deze of een andere site ben kan ik normaal tikken zonder dat de woorden er achteraan komen maar als ik gewoon wil mailen slaat de traagheid toe.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Ik gebruik Outlook sporadisch en verder zonder dat soort problemen en dat doen geloof ik nog een paar miljoen mensen dus er moet bij u toch echt iets specifiek mis gaan. Het meest voor de hand liggende is de browser. Welke gebruikt u op uw pc?
Reputatie 7
@A. Deen, ik gebruik Firefox, soms Chrome, op de computer dan, iPad is Safari, daar werkt het wel.. Met Ziggo- iCloud- Gmail en webmail (dat gebruik ik niet meer omdat dat niet meer wordt ondersteund maar ik heb het daarnet wel even geprobeerd door mezelf een mailtje te sturen naar mijn Ziggo- en gmail adres, heb ik nooit problemen, nooit gehad ook op een paar aanloopproblemen, zoals niet precies weten hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn, na.. Met Outlook is het iedere keer wel wat, dat wordt om de haverklap bijgewerkt, ik geloof zelfs iedere week.. Als je ook de vragen en opmerkingen ziet, op de computer vind ik die niet, op mijn ipad wel, word je er akelig van, het lijkt wel of de halve wereld problemen heeft met outlook, van onbenullige dingen zoals "hoe maak je een nieuwe map?" tot alles kwijt zijn. Ik weet dat Firefox en Microsoft geen beste vrienden zijn maar dat is te omzeilen.
Reputatie 7
Overigens heb ik dit probleem pas sinds hun mededeling van gisteren over die wijziging, voorheen ging het gewoon normaal, zoals alle andere mail, behalve bij de beta versie, die gebruikte ik daarom niet.
Reputatie 5
Badge +6
Gaat het om Outlook als client? Op welk OS (Win10?)? Helpt https://windowsreport.com/outlook-running-slow-windows-10/ ?

Check ook: heeft u zich aangemeld voor het beta-programma? Omdat u het over beta heeft. Voordeel daarvan is dat je snel de nieuwste opties hebt, nadeel is dat je proefkonijn bent 😉.
Reputatie 7
Weet u echt heel zeker dat dit probleem zowel in Firefox als in Chrome op de pc heeft?
Reputatie 7
@Raoul Teeuwen wat bedoel je met outlook als cliënt? Het zal wel een domme vraag zijn maar ik stel hem toch. Ik heb nog geen Windows 10, daar zaten nog wat kinderziektes in hoorde ik van alle kanten, ik gebruik nog 7 en dat bevalt nog steeds. De béta versie heb ik één keer geprobeerd, omdat ik knetter werd van de traagheid ben ik weer teruggegaan naar de gewone versie, ik voelde ne inderdaad een proefkonijn. Nu krijg ik dit ongevraagd, ik heb mijn ipad maar weer gepakt, daar is het wel snel. Instellingen aanpassen helpt ook niet.

@A. Deen ik heb het met allebei Firefox en Microsoft mogen dan weleens botsen maar met Chrome is het net zo. Als ik het nou met de andere mailprogramma's ook had zou ik meteen denken dat het aan mijn pc ligt. Ik heb al gecontroleerd of er overbodige zaken meedraaien, ook niet. Als ik vanavond nog zin heb zal ik Firefox en Chrome nog eens doorwandelen, ik denk trouwens niet dat ik iets tegenkom maar soms moet je iets twee keer doen, je kunt toch iets over het hoofd hebben gezien, nu eerst maar eens kijken wat ik straks ga koken.
Reputatie 7
@Mevrouw Jones Het is raadselachtig. U zou het nog eens kunnen proberen in incognito mode om interactie met plugins uit te sluiten of IE eens afstoffen, je weet maar nooit. Er moet een reden zijn en als andere programma's nergens last van hebben zou het toch aan de site moeten liggen. Alleen verwacht je dan weer een storm op het internet die dan opsteekt met de update en die zie ik ook niet. U zou het ook nog eens kunnen proberen op een andere pc bij familie of vrienden, alles wat kan helpen te zien waar het wél en waar het niet optreed.
Reputatie 5
Badge +6
@Raoul Teeuwen wat bedoel je met outlook als cliënt? Het zal wel een domme vraag zijn maar ik stel hem toch.

Outlook is ook een programma wat je op een computer kunt installeren. Bedoel je de website outlook.com, dat die traag is? Of wat anders. Enneh: domme vragen bestaan natuurlijk niet, op basis van je andere posts schatte ik (verkeerd ;-)) in dat je mijn 'geek-speak'-taalgebruik zou snappen 😉.
Reputatie 5
Badge +4
Plugins uit zetten en kijken of dat het probleem oplost is inderdaad een goeie. Wat ook nog wel eens wil voorkomen is dt je profiel beschadigd is. Een nieuw profiel aanmaken is dan de oplossing. Zit nu even op een mac dus kan niet makkelijk achterhalen hoe dat bij windows gaat, maar ongetwijfeld via Bestand, Opties, en dan even zoeken naar profiel.

ps. en windows10 is inmiddels stabiel hoor, snel upgraden zodat je ook weer bij bent met alle beveiligingsupdates. En geen beta's proberen, da's vaak ellende 😉
Reputatie 7
Even op twee heren reageren, ik begin met de bovenste op mijn scherm.

Deen, IE krijg ik niet meer geïnstalleerd, althans niet goed, die werkt hooguit bij vlagen, die laat ik al een jaar of anderhalf (crash) met rust. Na die crash ben ik een nacht bezig geweest om allerlei dingen terug te halen, uiteindelijk heb ik de computer ook weer aan de praat gekeregen behalve IE, dat vind ik op zich niet zo'n ramp, er zijn meer browsers maar twee vind ik wel genoeg, Opera vond ik niet prettig. Het probleem met outlook heb ik pas sinds hun wijziging van gisteren. Béta kon ik tenminste uitschakelen, dit niet meer.

Raoul, ik heb het mailprogramma van outlook, voorheen hotmail, mijn adres en aliassen zijn hotmail adressen. Bij dat mailprogramma zit dan nog van alles zoals agenda, contacten, drive, takenlijst en nog veel meer wat ik niet nodig heb omdat ik die dingen in gebruik heb bij mijn Ziggo mail, die vind ik overzichtelijker en t.z.t. knal ik outlook eruit maar het kost me minstens een week om alle mail na te kijken, te verwijderen of verplaatsen. Dan allerlei inlogcodes wijzigen, contacten informeren, dat laatste kan gelukkig in één keer,
Ik wil niet alles synchroniseren, outlook vraagt om toegang tot mijn contacten als ik een contact wil wijzigen, hoe komen mijn contacten uit iCloud in outlook, zal dat dan wel met synchronisatie te maken hebben? Waarom wordt er dan door Outlook om toegang gevraagd? Toen ik die ipad pas had heb ik hem gesynchroniseerd met de PC, Hotmail erop gezet en een iCloud adres aangemaakt. Met Outlook wil ik gewoon kunnen mailen en mail ontvangen op mijn ipad en op mijn pc en verder hooguit de lijst met contacten kunnen bijhouden. Meer heb ik daar niet nodig. Ik begrijp nu mezelf even niet meer vrees ik.
Reputatie 7
Plugins uit zetten en kijken of dat het probleem oplost is inderdaad een goeie. Wat ook nog wel eens wil voorkomen is dt je profiel beschadigd is. Een nieuw profiel aanmaken is dan de oplossing. Zit nu even op een mac dus kan niet makkelijk achterhalen hoe dat bij windows gaat, maar ongetwijfeld via Bestand, Opties, en dan even zoeken naar profiel.

ps. en windows10 is inmiddels stabiel hoor, snel upgraden zodat je ook weer bij bent met alle beveiligingsupdates. En geen beta's proberen, da's vaak ellende ;-)

Die plugins uitzetten zal ik zo even proberen, de PC is nu bezet.

Een nieuw profiel aanmaken bij Outlook? Geen idee hoe ik dat moet doen, heb ik wel een profiel? Ik heb bijna twintig jaar geleden een hotmail adres aangemaakt wat later outlook werd. Ik heb geen flauw idee wat ik toen heb ingevuld en hoe.
Reputatie 5
Badge +4
en daar weet google dan altijd weer antwoord op 😉 : https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/wat-moet-je-doen-als-je-windows-profiel-corrupt-is-68152/?API_COOKIE_REDIRECTED=True
Reputatie 7
Dan zal ik toch eerst de oude profielgegevens ergens moeten opzoeken en het wachtwoord, dat wordt al een aardige klus want mijn echtgenoot heeft samen met zoonlief, (die is ook IT'er naast zijn andere werk maar hij heeft nooit tijd of zit in het buitenland, grrrrr, ) destijds de hele meuk geïnstalleerd. Ik vind het wel een beetje griezelig, eerst maar een backup maken op een externe harddisk. Ik vraag mijn echtgenoot en zijn zoon niets meer, er komt toch niets van, hooguit volgend jaar woensdag.

Er is dus eigenlijk niemand, althans op dit forum, die het zelfde of een soortgelijk probleem heeft of had? Daar ben ik ook wel benieuwd naar want als blijkt dat het probleem " buiten" zit zal Microsoft zich toch eens achter de oren moeten krabben.
Reputatie 7
Een simpel idee zou kunnen zijn gewoon niets anders te doen dan een extra nieuw profiel aan te maken. Inloggen en Chrome zou er direct op moeten staan en dan gewoon inloggen op Outlook. Als hij het dan goed doet is uw profiel inderdaad corrupt en kunnen we praten hoe dan verder. Als hij precies hetzelfde doet zit het probleem dieper.
Reputatie 7
Vanavond waag ik me er maar niet meer aan, ik ben trouwens bang dat ik mijn echtgenoot achter de PC vandaan moet trappen, die is aan het skypen met vrienden in het buitenland en dat duurt meestal uren vanwege een taalprobleem. Als ik er morgen niet uitkom kom ik hier heel hard gillen. 😉
Reputatie 7
Maar werkt u dan met hetzelfde profiel als uw man? Anders laat u hem toch even op uw Outlook account inloggen. Even proberen, weer uitloggen en klaar is Kees.
Reputatie 7
Nee @A. Deen maar als je een computer installeert geef je een naam op, meestal die van jezelf, die blijft met een wachtwoord aan de pc gekoppeld, je bent dan degene die bepaalde handelingen mag verrichten of zoiets. Natuurlijk maakt dat niet uit want iedereen kan zeggen dat hij Piet is maar niet zonder ww. Toen dat ding hier lang geleden in huis kwam was ik een paar weken bij een vriendin in Frankrijk, veel inspraak had ik op afstand niet, mobieltjes hadden we nog niet, dus ik dacht "doe maar". Het zou wel leuk zijn als ik het terug kon vinden maar ik vind alleen makkelijk dingen terug die ik zelf heb opgeborgen.
Reputatie 7
Ik heb Chrome nu als standaardbrowser ingesteld maar met Outlook maakt het niets uit, dat blijft op de PC traag. Firefox heb ik opgeschoond, maakt ook niet uit, grrrrrrrrr. Ik laat het maar zo, dan maar wat langzamer, ik krijg een beetje genoeg van het gepruts. Ik zal niemand meer lastig vallen.
Reputatie 5
Badge +4
een trage outlook heeft volgens mij niks te maken met chrome of firefox. wat ook kan is outlook even verwijderen op de gebruikelijke manier en weer opnieuw installeren.
Reputatie 7
@E.B.F. Stroeve dat heb ik al gedaan, niet voor het eerst. Ze doen daar niets anders dan Outlook bijwerken en dan is er altijd wat. Ik schrik altijd als ik plotseling het icoontje op mijn ipad van kleur zie veranderen en zie bewegen want dan zijn ze weer eens aan het rommelen. Het enige wat nu, op de pc, wel kan is oude pdf bestanden verwijderen. Om die mogelijkheid werd door veel gebruikers gevraagd.
Reputatie 7
Toen het nog gewoon Hotmail was zonder al die toeters en bellen liep het als een trein. De Wet van Murphy zegt niet voor niets "als iets werkt, blijf er dan af".
Reputatie 7
Badge +7
Zit er al schot in de zaak @Mevrouw Jones?
Reputatie 7
Niet echt, het blijft gewoon traag maar ik heb me er voorlopig maar bij neergelegd, het werkt in ieder geval. Vorige week werd het na de zoveelste wijziging, dat zie ik dan aan het appje, iets beter, geen idee wat ze dan doen, met een ander mailprogramma gaat het toch sneller. Als ik op deze of een andere site ben kan ik normaal tikken zonder dat de woorden er achteraan komen maar als ik gewoon wil mailen slaat de traagheid toe.

Reageer