Outlook .pst files omzetten in Thunderbird .eml bestanden

• 2 June 2022
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Ik ben recent van Outlook overgestapt op Thunderbird.
Omdat in Windows 11 de nieuwste versie van Outlook niet meer goed werkt.
De opgeslagen oude Outlook .pst files zou ik graag omzetten in voor Thunderbird geschikte .eml bestanden.
Nu nog even .pst in .eml omzetten.......
Wat is een goed en betrouwbaar conversie programma hiervoor, waarbij de map-structuur ook behouden blijft?
Ik zag dat er wel gratis versies bestaan, maar die hebben beperkte functionaliteit, de veiligheid is onbekend en kunnen weinig files omzetten.

3 reacties

Het oude systeem POP slaat alle bestanden in jouw computer op en wist ze bij de provider.
Bij het nieuwe systeem IMAP is dat niet meer zo.
Alle mappen staan bij de provider met inhoud.

Als je nog een werkende pc hebt met een werkende outlook.
Maak een nieuw email account aan met IMAP
Zet de backup terug.
De bestanden staan weer op de mailserver van de provider.
Dat account, kun je als 2e in thunderbird aanmaken.
Je kunt de mails in kleine porties van het ene naar het andere postvak slepen.

Het - gratis- programma Mailstore Home kan allerlei formaten aan en ook eventueel een mail box verplaatsen naar  een andere IMAP provider. Dus mochten je mails met pop gedownload zijn en niet meer bij je provider staan, kan je ze hiermee zelfs terugstoppen.

Het gebruik van betrouwbare software om PST-bestanden naar EML-indeling te migreren is de beste oplossing. Ik zou de beste oplossing willen aanbevelen voor het probleemloos converteren van e-mails van PST naar EML-formaat. De PST naar EML Converter Tool is de naam van de software. Het kan talloze PST-bestanden migreren naar EML, MSG, MBOX en andere bestandsindelingen. Voor een beperkte tijd kunt u deze tool gebruiken om een paar PST-mailboxbestanden gratis te converteren. Verwijzen:- https://www.softakensoftware.com/outlook-pst-converter.html

Reageer