Consumentenbond.nl

Over welke nieuwe gadgets op de grootste consumentenelektronica-beurs wil jij meer weten?

• 29 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Consumentenbond team
  • 53 reacties
Het is inmiddels een traditie: elk jaar in september gaat de Consumentenbond naar de IFA in Berlijn. Op deze beurs voor consumentenelektronica tonen fabrikanten hun nieuwste gadgets en daar doen wij verslag van: zie hier de YouTube filmpjes van afgelopen jaren en de teksten die we schreven voor de site. Voor de pers begint de IFA dit jaar op woensdag 3 september. Zoals dat gaat zijn er nu al veel producten en geruchten over mogelijke aankondigingen bekend. Omdat er heel veel te zien is, moeten we streng zijn en goed kiezen wat we willen verslaan. We hebben alvast een voorlopige lijst gemaakt met onderwerpen:

Televisies: 4k, curved tv’s, smart tv’s Smartphones, zoals de Sony Xperia Z3 Tablets en phablets, zoals de Samsung Galaxy Note 4 Laptops Smartwatches en andere wearables Audio: soundbars en hoofdtelefoons Actiecams, zoals GoPro Virtual reality en gaming
Welke onderwerpen vind jij het interessantst? Laat het ons hieronder weten!

10 reacties

Reputatie 1
Ik ben benieuwd of er ook producten zijn die niet noodzakelijk allerlei nieuwe of extra functies hebben, maar die een eenvoudige bediening centraal hebben staan.

Zo kunnen mensen die eens een stapje hebben overgeslagen in de electronicavernieuwing, of ouderen, alsnog instromen en nieuwe technieken gaan gebruiken.
Reputatie 1
Badge +1
Ik zou wel eens willen weten wat de leveranciers van smartphones er aan gaan doen om de levensduur van de batterijen te verbeteren. Smartphones hebben tegenwoordig zoveel 'neven functies' gekregen naast het bellen dat de batterij wel heel erg snel leeg getrokken wordt. Ik heb tegenwoordig een powerbank bij me om te voorkomen dat ik met een lege telefoon kom te staan en geen gelegenheid heb om deze op te laden.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe 4K tv lijn van Loewe.
Ik vind domotica interessant!
Smartwatches (Android Wear) omdat die nu echt in trek zijn.
Info over UHD - 4k tv van diverse merken en ook nieuws over smart tv's., ook Pilips/TPV.

Nieuwste modellen smartphones.

Nieuwe tablets en ook laptops/notebooks, o.a. ook van Asus.

Soundbars voor de smart tv's.
Reputatie 2
Badge +3
We zijn weer terug van de IFA en we hebben veel interessants zien langskomen. De belangrijkste trend is toch wel de wearables en smartwatches. We hebben flink wat filmpjes gemaakt van verschillende onderwerpen (zie de afspeellijst op YouTube). Hier staan de previews die we maakten. Er komen nog filmpjes en teksten bij van onder meer de nieuwe Philips tv's met Android. Daar heb ik zelf een review van gemaakt.

Op de Philips met Android wil ik graag verder ingaan. De tv heeft een eigen versie van Android 4.2.2, over de werking heb ik een workshop gehad. Daar leek het besturingssysteem behoorlijk snel, zeker vergeleken met de .Net tv; het eerdere smart menu van Philips. Groot voordeel van Android is natuurlijk de apps. Daarvan zijn er nu nog niet zoveel, maar dat zal vast veranderen. Wat ik opmerkelijk vond is dat Philips aangaf dat ze het OS niet zullen upgraden naar nieuwere versies van Android. Dat is bij een tv wel wat vreemd want die koop je toch voor een langere tijd (10 jaar minimaal, lijkt me)/ Philips gaf wel aan dat ze de apps en de diensten continue zullen updaten.
Ik ben met name geinteresseerd in Wearables (zoals de Moto360), Actioncams (GoPro Hero 4 wellicht?) en Gaming (PS4 & Project Morpheus). Ik ben benieuwd en hou de verslaggeving op jullie site zeker in de gaten!
Ik ben benieuwd naar de laatste ontwikkelingen van 4K TV's en dan met name voorzien van android TV. Of is het verstandiger om android TV in aparte box aan te schaffen?
Ik ben benieuwd naar de nieuwe 4K tv lijn van Loewe.

Reageer