Consumentenbond.nl
Beantwoord

Overstap providers: sleutel schakelkast kwijt, geen communicatie

• 24 februari 2015
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Mijn schoonouders (82 en 83 jaar) hebben in december 2014 overstap aangevraagd van Lijbrandt naar KPN. Van zowel Lijbrandt (inmiddels Telfort) als KPN wordt een bevestiging gestuurd betreffende de overstap. Op 5 februari 2015 zal de overzetting plaatsvinden. KPN komt op afgesproken tijd, sluit Telfort glasvezelmodem af en installeert eigen apparatuur. Bij het installeren van de tv blijkt het signaal van Telfort nog op de lijn te zitten. Gebeld met KPN, Telfort en de netwerkbeheerder Reggefiber. De sleutel van de schakelkast schijnt zoek te zijn. Een week lang bellen met alle partijen, maar de sleutel is en blijft zoek. Gevolg: Geen telefoon, geen televisie en geen internet aansluiting.

Op 17 februari 2015 ontvangt mijn schoonvader van Telfort een brief met daarin hoe spijtig Telfort het vindt dat ze overstappen naar een andere provider, maar het abonnement wordt per 30 maart 2015 be√čindigd. Op deze brief heb ik enkele dagen na ontvangst een klacht ingediend bij Telfort. Tot op heden geen reactie.

Voor vandaag 24 februari 2015 was een soort van deadline gesteld, maar niets en niemand liet iets van zich horen. Zelf maar weer eens gebeld. Sleutel schijnt nog steeds zoek te zijn of is besteld maar nog niet binnen.

Ik vind het schandalig dat men mensen van de leeftijd van mijn schoonouders (eigenlijk mensen van welke leeftijd dan ook) zo zonder enige vorm van communicatie aan hun lot overlaten.

Inmiddels is via KPN wel Digitenne beschikbaar gesteld, maar postcode/huisnummercheck wijst uit dat dit op ingevoerde gegevens niet beschikbaar is.

[Opmerking redactie: titel iets aangepast]
icon

Beste antwoord door Raoul Teeuwen 24 februari 2015, 21:33

Ik vermoed dat het handig is als u uw verhaal ook even op Klachtenkompas.nl plaatst!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik vermoed dat het handig is als u uw verhaal ook even op Klachtenkompas.nl plaatst!
Wat een verhaal zeg! Heeft u inmiddels al meer gehoord van KPN/Telfort?

Wat een verhaal zeg! Heeft u inmiddels al meer gehoord van KPN/Telfort?

De dag na het plaatsen op klachtenkompas.nl was er een sleutel en het signaal is direct omgezet. Tot op heden geen bericht van Telfort. De monteur van KPN is op vrijdag 27/2 geweest. Eind goed, al goed? Eigenlijk niet, want tijdens het gebrek aan communicatie is mijn schoonvader gevallen. Door de medicijen bloedde de wond behoorlijk. Toevallig kwamen we even langs en konden we helpen. Achteraf viel het mee, maar het had erger kunnen aflopen.
Oh, wat akelig! Ik hoop dat alles goed gaat met uw schoonvader!

Goed te horen dat de sleutel er ineens was na uw melding op Klachtenkompas. Ik hoop dat alles naar behoren werkt nu.

Reageer