Consumentenbond.nl

pas op voor 1888

• 2 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 1564 Bekeken

Ik probeerde Western Digital te bereiken maar er staat een verkeerd telefoonnummer op hun folders en website. Via 1888 werd ik doorverbonden en daarna verrast met een rekening van 15 euro voor het volgende gesprek van 15 min. met WD. Ze bieden aan je door te verbinden maar dat is dus oplichterij!! Je moet alleen het nummer opschrijven en zo snel mogelijk weer ophangen.

3 reacties

Dat is inderdaad een dure grap P. van Beelen. KPN vermeldt deze kosten wel in hun FAQ:

Het opvragen van een telefoonnummer bij 1888 Nummerinformatie kost €0,90 per minuut met een starttarief van €0,0454 (plus de gebruikelijke belkosten). Dit tarief geldt ook als je je laat doorverbinden en vervolgens voor de gehele gespreksduur.

Hebben ze dit tijdens jou gesprek ook medegedeeld? In ieder geval fijn dat je dit deelt met andere consumenten.
Er was wel een bandje dat iets prevelde over € 0,90 per minuut maar bij het aanbieden van het doorverbinden hebben ze mij niet gewaarschuwd dat die € 0,90 per minuut ook na het doorverbinden nog 15 minuten zou doorlopen.
1 8 8 8 is een nummer informatie systeem van KPN Telecom. Wanneer je een 09 nummer of 18xx nummer belt lopen de kosten altijd door. Het is nooit zo dat wanneer je doorverbonden wordt de kosten dan gereduceert wordt. Wanneer ik echt een nummer nodig heb dan bel ik een vriend of famillie van me op om even te zoeken op het internet. Mooier zou zijn dat er een bestandje is waarbij je de telefoongids op je eigen mobiel kan zetten. Ik heb begrepen dat KPN van plan is om te gaan stoppen met 1888. Je hebt overigens ook goedkopere aanieders dan 1888. De OPTA heeft destijds 1800 tot en met 1899 nummers gereserveerd voor nummer opvraag diensten. Er kunnen 99 aanbieders actief zijn in totaal, nummer 1818 mocht niet geveild worden.

Reageer