Patch voor het Stagefright lek?

• 14 September 2015
  • 112 reacties
  • 1988 Bekeken

Toon eerste bericht

112 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Dank! De Nexussen en General Mobile 4G zijn volledig gepatcht, maar veel modellen van andere merken niet. Het overzicht in de openingsvraag is bijgewerkt.

Huawei P8, versie 5.0
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb een Galaxy S6 op Android 5.1.1 getest met nieuwste Stagefright, en de resultaten zijn hetzelfde als reactie 44 (de Edge). Dus (nog open in tabel): nog kwetsbaar voor 3876 en 6602 (en 3864, maar die stond al in de tabel).

Misschien aardig omdat vaak schamperig wordt gedaan over 'Chinese toestellen' die hier niet bekend zijn: https://twitter.com/kiswum/status/6547428713884549... .

De Nexus 5 van mijn vrouw zit op Android 6.0, en die is voor 0 onderdelen van Stagefright kwetsbaar.
Reputatie 3
Badge +4
Dank, ik heb het overzicht bijgewerkt. Interessant dat Xiaomi Stagefright volledig heeft gepatcht.
gisteren een update ontvangen naar 5.0.1 op mijn Huawei P8 en zie het resultaat

😀

Reputatie 3
Badge +4
Mooi. Overzicht heb ik direct even aangepast.

gisteren een update ontvangen naar 5.0.1 op mijn Huawei P8 en zie het resultaat

😀

Geplaatst door WQN op Okt 19, 2015.
Zojuist is mijn Moto E(2014) geupdate naar Android 5,1. Nog steeds kwetsbaar.

samsung galaxy s4

Model gt 19505

Androidversie 5.0.1

S4, update 22 oktober 2015
Op mijn LG L90 alleen veilig:

3828

3876
Reputatie 3
Badge +4
Blijkbaar zijn sommige Samsung S4's bijna gepatcht en andere nog verre van. Ik heb daarom beide resultaten (van Annemiekevanderlaan en A. Wever) aan het overzicht in de openingsvraag toegevoegd. Verder zijn ook de resultaten voor de LG L90, de Moto E (2014) en de Samsung S6 toegevoegd.
Zojuist een software update ontvangen op mijn Samsung Galaxy Note 3. Niet meer kwetsbaar.

Zojuist een software update ontvangen op mijn Samsung Galaxy Note 3. Niet meer kwetsbaar.

Geplaatst door J.H. Florijn op Okt 27, 2015.
Nou beste J.H.Florijn,

de update is dan zeer plaatselijk ik bezit ook een Samsung note 3 en deze is nog zeer kwetsbaar alleen CVE-2015-3876 en 2015-3828 is goed.

Android-versie 5.0 model SM-N9005 overigens is dit mogelijk mijn laatste toestel op het Androidplatform.Ik baal er van dat de grote merken hun klanten zo laten bungele.

Nou beste J.H.Florijn,

de update is dan zeer plaatselijk ik bezit ook een Samsung note 3 en deze is nog zeer kwetsbaar alleen CVE-2015-3876 en 2015-3828 is goed.

Android-versie 5.0 model SM-N9005 overigens is dit mogelijk mijn laatste toestel op het Androidplatform.Ik baal er van dat de grote merken hun klanten zo laten bungele.

Geplaatst door D.S. Schut op Okt 28, 2015.
Beste D.S. Schut,

dat een update plaatselijk is lijkt me niet waarschijnlijk. Misschien dat identieke modellen niet allemaal gelijk gedaan worden vanwege grote aantallen. Tot gisteren had ik ook maar 2 niet kwetsbare onderdelen. Overigens is de Android versie bij mij niet veranderd. Was 5.0 en is dat nog. Na de update van gisteren viel mij de Samsung app Smart Manager op, die ik volgens mij voorheen niet had. Maar of dat er iets mee te maken heeft?
Reputatie 1
Badge
Vanavond per toeval op dit forum gekomen en mijn Samsung S4 gecontroleerd op het Stagefright lek. Tot mijn schrik is mijn toestel besmet. Wat nu?

Uw toestel Is waarschijnlijk niet besmet, het is kwetsbaar voor een bepaald soort aanval. Die hebben we gelukkig nog niet in het wild gezien maar dat zal waarschijnlijk wel een keer veranderen. We hopen dat we voor die tijd een update krijgen van de leverancier.

Vanavond per toeval op dit forum gekomen en mijn Samsung S4 gecontroleerd op het Stagefright lek. Tot mijn schrik is mijn toestel besmet. Wat nu?

Geplaatst door M. Damsma-de Groot op Okt 28, 2015.
Reputatie 3
Badge +4
Wat betreft de verschillende resultaten voor de Notes: die verschillen zagen we ook bij de Samsung S4. Ik heb voor beide Notes de resultaten in het overzicht toegevoegd, zoals dat ook voor de Samsung S4 is gebeurd.

Samsung heeft ons laten weten dat idd niet alle updates tegelijkertijd plaatsvinden; het is ook afhankelijk van providers (de update moet bv 'matchen' met het netwerk). Dat wil niet zeggen dat ik dat allemaal maar ok vind, nee: verre van. Want een fabrikant die smartphones verkoopt, moet die toestellen gewoon blijven ondersteunen. Al zijn toestellen. En dat blijkt onvoldoende te gebeuren.

@M. Damsma-de Groot: Wat A. Deen zegt klopt helemaal. Uw toestel is 'lek' en moet worden gerepareerd. Dat kan alleen met een update door de fabrikant, maar niet alle fabrikanten zijn hier snel mee. Meer over het Stagefright 2.0-lek en hoe gevaarlijk dit lek is, staat hier: http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/veel-smartphones-kwetsbaar-door-stagefright/#item3.
Mevrouw I.Piek bedankt voor uw reactie maar hoe lang kan het duren voor dat Samsung zijn belofte na komt, ze zijn anders razend snel met het vol douwen van systeemsoftware en niet verwijderbare apps waar ik niet om gevraagd heb.

Met vriendelijke groet,D.S.Schut.

Wat betreft de verschillende resultaten voor de Notes: die verschillen zagen we ook bij de Samsung S4. Ik heb voor beide Notes de resultaten in het overzicht toegevoegd, zoals dat ook voor de Samsung S4 is gebeurd.

Samsung heeft ons laten weten dat idd niet alle updates tegelijkertijd plaatsvinden; het is ook afhankelijk van providers (de update moet bv 'matchen' met het netwerk). Dat wil niet zeggen dat ik dat allemaal maar ok vind, nee: verre van. Want een fabrikant die smartphones verkoopt, moet die toestellen gewoon blijven ondersteunen. Al zijn toestellen. En dat blijkt onvoldoende te gebeuren.

@M. Damsma-de Groot: Wat A. Deen zegt klopt helemaal. Uw toestel is 'lek' en moet worden gerepareerd. Dat kan alleen met een update door de fabrikant, maar niet alle fabrikanten zijn hier snel mee. Meer of het Stagefright 2.0-lek en hoe gevaarlijk dit lek is, staat hier: http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/veel-smartphones-kwetsbaar-door-stagefright/#item3.

Geplaatst door I Piek op Okt 29, 2015.
Geplaatst door D.S. Schut op Okt 29, 2015.
Ik weet niet welke belofte u bedoelt maar daar zit een groot deel van de pijn, met uitzondering van Google en Motorola hebben fabrikanten nooit beloofd met updates te komen. Wanneer en of Samsung uw toestel ooit gaat patchen is onduidelijk. Hoog tijd voor Europese regelgeving maar dat duurt jaren en we willen op dit moment even minder Europa dus als ik Apple Was ging ik eens flink op de trom roffelen.

Mevrouw I.Piek bedankt voor uw reactie maar hoe lang kan het duren voor dat Samsung zijn belofte na komt, ze zijn anders razend snel met het vol douwen van systeemsoftware en niet verwijderbare apps waar ik niet om gevraagd heb.

...Geplaatst door D.S. Schut op Okt 29, 2015.

Reputatie 3
Badge +4
Hoe snel dit (en in dit geval) gaat, weet ik niet. Wat je evt. zou kunnen nagaan, is of er niet tóch al wél een update beschikbaar is. Hij wordt dan niet 'gepusht', maar hij is wel beschikbaar. Je kunt 'm dan zelf 'ophalen'. Je kunt dit checken door naar 'instellingen' te gaan en daar voor 'over het toestel' te kiezen. Onder 'software-update' kun je dan nagaan of er (toch wel) een nieuwe versie beschikbaar is. Als je dit al eerder hebt geprobeerd en er was geen update, dan is het echt afwachten. Je zou ook kunnen vragen bij Samsung, maar dit levert ws niets op.

Geachte heer Deen,ik meen gelezen te hebben dat reeds in Juni/Jullie Samsung beloofd heeft in augustus haar toestellen te update.Ja het is waar er stond geen jaartal bij.Ik weet niet welke belofte u bedoelt maar daar zit een groot deel van de pijn, met uitzondering van Google en Motorola hebben fabrikanten nooit beloofd met updates te komen. Wanneer en of Samsung uw toestel ooit gaat patchen is onduidelijk. Hoog tijd voor Europese regelgeving maar dat duurt jaren en we willen op dit moment even minder Europa dus als ik Apple Was ging ik eens flink op de trom roffelen.

Geplaatst door A. Deen op Okt 29, 2015.
Samsung Galaxy S4 is nog niet gerepareerd.
Mijn toestel: SAMSUNG S3

Android 4.3

Getest:

3829

6602

3864

3827

3824

1538
Reputatie 3
Badge +4
Dank voor jullie reacties. Het overzicht is bijgewerkt.

Reageer