Patch voor het Stagefright lek?

• 14 September 2015
  • 112 reacties
  • 1988 Bekeken

Toon eerste bericht

112 reacties

Samsung Galaxy S3 met Android 4.3.

Slechts 2 van de 8 risico's zijn beschermd.

Samsung zou automatisch updates moeten verstrekken. Ook voor oudere besturingsversies.

Bij Apple is dat beter geregeld. Voor mijn Ipad 4 ontving ik onlangs nog IOS9.
Android 4.4.2. , Samsung GT-193011, Galaxy S 3 Neo. Vulnerable: 3829,6602,3864,3827,3824. Wel oke: 3828,3876,1538.
Reputatie 2
Badge +4
Op dit moment concentreer ik me vooral op banken en internetbankieren. Ik las op een site een kan geen link geven dat de banken op de hoogte waren van het feit dat Google al lange tijd geen patch uitbracht voor stagefright. Daarom stelden ze zich coulanter op als mbv dit lek bij internetbankieren de rekening van de klant geplunderd werden. De klant kon er niks aan doen. Ze werden schadeloos gesteld.

Nu is er dus voor veel smartphones een patch. Wil dat zeggen dat je alleen met de laatste Android versie Android 5.1 of 6.0 kan internet bankieren. Ik heb het aan mij. Bank gevraagd. Dat was een werk geleden. Tot op heden geen resultaat.

Wel zeggen ze dat je veilig kan internetbankieren ING dan met Android 2.8 maar ING eist ook dat je de laatste androidversie hebt op tablet of smartphone waarmee je internet bankiert. Dat zou dan 5.1 of 6.0 moeten zijn. Wat ze nou bedoelen ik weet het niet. Ze geven geen duidelijkheid.

En ik ken veel mensen die internet bankieren met een tablet. Met Android 4.4 dan heb je patch voor stagefright
Mijn telefoon, deSamsung Galaxy S4, is geüpdatet.

Reputatie 3
Badge +4
Ter informatie: er is een nieuwe versie (versie 5.1) van de Stagefright Detector app beschikbaar; deze checkt ook op kwetsbaarheid 'nummer' 6575.
Motorola E 2013, Android 5.1

Of de duvel er mee speelt krijg ik net en update van Samsung voor de SAMSUNG GALAXY TAB S 10.5.

Android 5.0.2 maar nu wel volledig gepacht.

Reputatie 3
Badge +4
Dank. Het overzicht is bijgewerkt.
Reputatie 1
Badge +2
Motorola MotoG 2014 duosim, Android 5.0.2, alleen de vulnerability 6602 gevonden. Jammer.
Reputatie 1
Badge +2
de Oneplus One van mijn dochter, Android 5.1.1 is NIET kwetsbaar, volledig gepatcht!
Reputatie 1
Badge +2
En de Huwawei G750 in ons huis heeft een zeer slechte score: alleen gepatcht op 3828 en 3876. Android 4.2.2.
Reputatie 3
Badge +4
Dank voor de checks ! Goed om te horen dat de Oneplus One met Cyanogenmod gepatcht is.
Oneplus two

Android 5.1.1 / Oxygen 2.1.2

Reputatie 3
Badge +4
Dank. De OnePlus 2 is toegevoegd aan het overzicht.
Gisteravond heb ik via een handmatige controle op updates, een update binnen gekregen voor de Samsung Galaxy S5 Plus.Na opnieuw te controleren met de Stagefright Detector app, is de conclusie nu dat de telefoon beschermd is tegen alle Stagefright kwetsbaarheden.Dus vanaf nu hoeven gebruikers (inclusief ikzelf) van de Samsung Galaxy S5 Plus, zich geen zorgen meer te maken over de Stagefright kwetsbaarheid. 🙂
Gisteravond heb ik via een handmatige controle op updates, een update binnen gekregen voor de Samsung Galaxy S5 Plus.Na opnieuw te controleren met de Stagefright Detector app, is de conclusie nu dat de telefoon beschermd is tegen alle Stagefright kwetsbaarheden.Dus vanaf nu hoeven gebruikers (inclusief ikzelf) van de Samsung Galaxy S5 Plus, zich geen zorgen meer te maken over de Stagefright kwetsbaarheid. :)

Geplaatst door R. Bosveld op Jan 9, 2016.
Ook ik mocht op 6 januari een update ontvangen die de Note 3 SM-N9005 versie 5.0 beschermd tegen alle stagefright kwetsbaarheden. Of dit zal gelden voor alle Note 3 weet ik niet in het verleden is gebleken dat de ene Note 3 de andere niet is dat gold overigens ook voor de S5.

Ook ik mocht op 6 januari een update ontvangen die de Note 3 SM-N9005 versie 5.0 beschermd tegen alle stagefright kwetsbaarheden. Of dit zal gelden voor alle Note 3 weet ik niet in het verleden is gebleken dat de ene Note 3 de andere niet is dat gold overigens ook voor de S5.

Geplaatst door D.S. Schut op Jan 10, 2016.
Dat is waar. Je hebt verschillende versies van de Note 3 en de S5.In Nederland heb je de Note 3 en de Note Neo, de S5 en de S5 Plus.Over de hele wereld gezien zijn er nog veel meer versies zelfs.Ik weet ook dat updates en patches altijd eerst in Amerika uitkomen en dan een paar weken, tot een paar maanden later, krijgen we in Nederland die updates en patches.
Reputatie 3
Badge +4
Dank, ik heb het overzicht bijgewerkt. In dat overzicht stond de Samsung Galaxy Note 3 eind oktober ook al gepatcht. In dit geval zit er inderdaad nogal wat spreiding in updates over dezelfde types.
Reputatie 3
Badge +4
We hebben het overzicht bijgewerkt nav checks van smartphones die we bij de Consumentenbond hebben liggen. De HTC One en de Sony Xperia Z2 blijken nu gepatcht.
Bij mijn Samsung Neo S5 Neo zijn 3876 en 6602 niet gepatcht. De rest wel
Reputatie 1
Badge +2
Motorola Moto X Play met 6.0 is volledig gepatcht, update 01-12-2015.
Nexus 4, cyanogenmod YOG4PAO334

Nexus 9 (HTC) is veilig, geldt ook voor mijn Nexus 5. Google brengt elke maand een beveiligingsupdate uit.

Wolfgang AT-AS55HD1

Software: AT-AS55HD1_V3.2_2014-09-12

Wolfgang heeft mij gemaild: "Hier komt helaas geen update voor.". Voor mij reden om nooit meer een Wolfgang te kopen.

Het lukt me niet om het bericht te bewerken, dus hier een toevoeging:

Android-versie 4.4.2.

Wolfgang AT-AS55HD1

Software: AT-AS55HD1_V3.2_2014-09-12

Wolfgang heeft mij gemaild: "Hier komt helaas geen update voor.". Voor mij reden om nooit meer een Wolfgang te kopen.

Geplaatst door Superkoning op Jan 19, 2016.

Reageer