Vraag

Pc crasht zoals 70% van mijn games

• 11 May 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo jongens,

Ik gebruik mijn pc nu 2,5 jaar (1660Super, Ryzen 5 2600x, 16GB Ram) en het afgelopen jaar had ik een probleem waarbij letterlijk elke game die ik speelde crashte, zoals Overwatch, Cod MW 2019, Warzone, R6, Rust , Csgo, Cod IW enzovoort. Ik heb het kunnen repareren door mijn BIOS bij te werken, maar in de afgelopen 3 maanden krijg ik hetzelfde probleem, alles crasht. Ik heb geprobeerd het BIOS opnieuw te updaten, maar het werkte niet. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik heb alles geprobeerd, de computer opnieuw geïnstalleerd, Win11 erop gezet, elke harde schijf gewist, niets hielp.

In Overwatch krijg ik de foutmelding "renderingapparaat is verloren", in cod mw 2019 krijg ik "DEV ERROR 6068", ik heb het opgezocht maar niets hielp het probleem op te lossen, in andere games krijg ik niet eens een foutmelding.

Ik heb geen ideeën meer over wat ik moet doen, als iemand zou kunnen helpen, zou ik het op prijs stellen.

Bedankt voor je tijd!

3 reacties

Download eens HWInfo https://www.hwinfo.com/

En start het in “sensors only” modus

en kies voor Logging Start

Start logging button

Het file dat dan ontstaat geeft een overzicht van allerlei metingen tot het moment van de crash waarbij je kan zien wát er wellicht de oorzaak van kan zijn (te hoge GPU temp bijvoorbeeld)

Het is geen garantie dat je de oorzaak direct vindt, maar bij dit soort klachten zijn het vaak instabiliteiten veroorzaakt door hoge temperaturen of te veel fluctuerende spanningen.

Reputatie 5
Badge +3

Hi @papaku 

Als het Bios recent is en de default instellingen heeft en met een schone windows installatie zonder extra drivers van de leverancier moet je PC stabiel zijn. Mocht dat niet het geval zijn wat ik denk dan is het een hardware incompartibility en probeer dan eerste om je geheugen eens te vervangen. Sommige componenten werken beter met andere hardware en het is dan een beetje proberen. Als de PC compleet is gekocht dan terug naar de leverancier en hem het laten oplossen. 

Reputatie 4
Badge +3

Dit zou kunnen wijzen op warmte problemen, met name bij de Video kaart.

of een onvoldoende voedingscapaciteit.  (de ingebouwde voeding). 

Reageer