Consumentenbond.nl
Beantwoord

PC systeem scannen met Scancircle

• 30 september 2015
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

Ik heb mijn PC systeem (werk met Windows 7 premium 64 bits) gescand met Scancircle.Hij geeft na scannnen aan dat er m.b.t. beveiliging een risico c.q. mogelijk conflict bestaat, vanwege het geIinstalleerd zijn van:

1). Norton Internet Security 22.5.2.15 (zelf geinstallleerd)

2). Microsoft Security Essentials 4.8.02.04.0 (reeds aanwezig)

Ik heb geen grote problemen; alléén een behoorlijk trage PC opstart.

Wat is nu de meest voor de hand liggende actie? Moet ik 1 van bovenstaande toch deïnstalleren ?
icon

Beste antwoord door A. Deen 8 oktober 2015, 11:38

Dat lastige deïnstalleren is precies één van mijn klachten. U moet maar kijken. Laat het helder zijn dat als gewoon draait en u er niet veel tijd in wilt stoppen u ook gewoon security essentials eraf kunt halen.

Meende altijd dat de `voorge​​ìnstalleerde Microsoft software niet afdoende bescherming bood.

Derhalve er zelf ooit Norton aan toegevoegd, omdat het op 3 systemen te installeren is. Probleem is bij Norton wel dat het lastig te deinstalleren is. Tevens geeft het problemen om de automatische jaarlijkse betaling te stoppen. Dit heeft mij ervan weerhouden om te switchen.

Ik zal mij beraden over te maken keuzes

Geplaatst door Rampie1305 op Okt 7, 2015.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Is er een specifieke(re) melding?

Als ScanCircle er alleen problemen mee heeft dat u overlappende beveiligingsproducten heeft, dan zou ik proberen uit te zoeken waarom ScanCircle dat een probleem vindt. Theoretisch is elk op het systeem geinstalleerde extra een potentiele 'aanvalsvector', een ding dat te misbruiken is. Aan de andere kant zijn het bij wijze van spreken 2 soorten sloten op uw deur, en zou het kunnen dat wat de ene niet tegenhoudt, de andere wel tegenhoudt...
Over het algemeen wordt afgeraden twee beveiligingsprogramma's tegelijkertijd te draaien. Het geeft toch soms conflicten en het maakt de pc echt traag. Persoonlijk heb ik de schurft aan Norton en zou ik die er onmiddellijk af gooien maar u kunt natuurlijk ook security essentials verwijderen.
Meende altijd dat de `voorge​​ìnstalleerde Microsoft software niet afdoende bescherming bood.

Derhalve er zelf ooit Norton aan toegevoegd, omdat het op 3 systemen te installeren is. Probleem is bij Norton wel dat het lastig te deinstalleren is. Tevens geeft het problemen om de automatische jaarlijkse betaling te stoppen. Dit heeft mij ervan weerhouden om te switchen.

Dat lastige deïnstalleren is precies één van mijn klachten. U moet maar kijken. Laat het helder zijn dat als gewoon draait en u er niet veel tijd in wilt stoppen u ook gewoon security essentials eraf kunt halen.

Geplaatst door Rampie1305 op Okt 7, 2015.

Reageer