Consumentenbond.nl

Philips randapparatuur verliest smart tv functies

• 24 februari 2016
  • 5 reacties
  • 605 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Consumentenbond team
  • 47 reacties
Bezitters van een Philips Blu-rayspeler of home cinemaset kunnen sinds een paar weken geen gebruik meer maken van smart tv functies zoals Netflix en Youtube. De Smart tv functies waren plotseling niet meer beschikbaar en zonder kennisgeving van Philips stopgezet.

Philips heeft ons aangegeven dat ze gebruikers op een aantal manieren wil compenseren (zie ons nieuwsbericht) hierover. Als gebruiker kun je korting krijgen op een ander product, je geld (gedeeltelijk) terug krijgen of kiezen voor een Google Chromecast. Heb jij ervaring met deze Philips Blu-rayspelers en home cinemasets etc? Dan horen we graag je ervaringen. Meningen zijn ook welkom;)

5 reacties

Ik ben in het bezit van 3 Bluray spelers van Philips.Totaal aanschaf 750,-!!!!!!!!! euro (2011)(woonkamer,slaapkamer en tv kamer) Hiervan de serienummers doorgegeven aan Philips alleen geen reactie gehad van Philips. Moet door het zoeken op internet erachter komen dat er een regeling is.Eerst verdwijnen er apps Youtube RTL XL, wat je maar voor lief moet nemen, dan de gehele SMARTTV functie, Philips neemt wel een hele afwachtende houding aan als je niet "zeurt" krijg je ook niets.

Philips neem het voortouw en compenseer de mensen actief, het heeft mij destijds ook geld gekost.
Reputatie 5
Badge +6
De functie gaat toch niet verloren: https://tweakers.net/nieuws/120143/philips-weet-nettv-functies-toch-werkend-te-houden-op-eerste-smart-tvs.html ? (omdat ik de apparatuur niet heb weet ik nu niet wat de relatie is tussen de smart tv functies van de tv en van de rand apparatuur)
Reputatie 3
Badge +2

De functie gaat toch niet verloren: https://tweakers.net/nieuws/120143/philips-weet-nettv-functies-toch-werkend-te-houden-op-eerste-smart-tvs.html ? (omdat ik de apparatuur niet heb weet ik nu niet wat de relatie is tussen de smart tv functies van de tv en van de rand apparatuur)

Geplaatst door R. Teeuwen op Jan 17, 2017.
Het klopt inderdaad dat op enkele televisies van Philips de smart tv functie wel blijft werken (12 modellen van de 8000- en 9000-serie uit 2009). Philips gaf eerder aan dat de smart-tv-omgeving eind december 2016 niet meer zou werken op deze televisies, maar daar zijn ze nu op teruggekomen.

https://www.consumentenbond.nl/tv/smart-tv-functie...

Voor de hierboven genoemde randapparatuur veranderd er weinig. De smart-functies op deze randapparatuur werkt niet meer.
"Smart" betekent verdriet. Merkwaardig dat fabrikanten met zo'n woord adverteren.

Ik heb een Philips BDP7700, gekocht januari 2013. Het ding crasht nog wel eens. En ik ben niet de enige die er last van heeft, het internet staat vol met klachten. Philips reageerde op mijn klacht niet met verbeterde firmware maar met een bloemetje.
Nu staat er in de Consumentengids iets over "smart-tv waarvan de apps het niet meer doen." Ik weet niet wat een smart-tv is en volgens mij bestonden er in 2013 nog geen apps. Maar de BDP7700 heeft een functie die Smart TV heet (ja heus, die naam bestond toen dus al!). Je kon er een beetje beperkt mee internetten, niet erg bruikbaar. Toen ik onlangs die functie weer eens probeerde, verscheen de melding "Unable to connect to Philips server, try again later." Ik gehoorzaamde, een paar weken lang, maar dat hielp niks. Toen mopperde ik bij Philips en het antwoord was dat "try again later" zinloos was. En toen stuurde men me een apparaatje, Google Chromecast geheten. Na een moeizame installatie toont het foto's op het scherm.
O ja, nog iets. Als je een cd afspeelt, verschijnt er "onbekend album" en "onbekende artiest" op het scherm. Het is ongetwijfeld mogelijk de gegevens van een cd in het internet op te zoeken, een computer kan dat en de BDP7700 heeft een internetaansluiting. Maar de BDP7700 kan dat niet, hij toont alleen maar dat de gegevens onbekend zijn.
"Smart" betekent ook slim.

De Chromecast is te besturen via "Home" uit de "play store", ook NPO en anderen hebben een verbindingsmogelijkheid naar de Chromecast.

Reageer