Consumentenbond.nl

Philips TV vindt CI+ module niet meer na software update

Maandag 9 juni 21 uur.

Mijn Philips smart tv type 32pfl3258h/12 geeft aan dat er een software update beschikbaar is.

Omdat ik met een andere philips tv ooit problemen kreeg met verouderde software besloot ik deze te installeren. Het resultaat was verbluffend. De CI+ module werd niet meer herkend. Ik heb alleen nog Nederland 1 digitaal, en een aantal analoge zenders. Niet fijn met het WK voetbaal voor de deur.

Dinsdag 10 juni.

- Gebeld met ziggo. Het betreft een probleem tussen de tv en de module. doorverwezen naar Philips. - Gebeld met Philips. Er zit een fout in de laatste software. Bekend probleem. Er wordt nieuwe sftware ontwikkeld. Voorlopig moet ik downgraden. Geen probleem. Ik kriijg een instructie en een link gemaild waarmee ik dat kan uitvoeren. #%^$#$#$#%: de link werkt niet. - Weer gebeld met Philips. "We kunnen voorlopig niets voor u doen". Gevraagd om een hogere medewerker. Ook deze erkent het probleem van de software en de foutieve link. "Aan beide problemen wordt keihard gewerkt".

Woensdag 11 juni 18:30 - Gebeld met Philips. Het probleem is bekend. Er hebben veel mensen last van. Nog steeds geen oplossing. Downgraden schijnt niet mogelijk te zijn. De medewerker is het met mij eens dat de ontwikkelafdeling een enorme blunder heeft gemaakt. Een oplossing is er niet. Daar wordt keihard aan gewerkt.

De oorzaak blijkt te zijn dat er nieuwe software is gebouwd om de tv geschikt te maken voor de nieuwe CI+ modules, versie 1.3. Kennelijk heeft Philips programmeurs met oogkleppen, want men heeft dus verzuimd om eea goed te testen. Ook dat is de medewerker met mij eens. Maar een oplossing is er niet. Daar wordt kei- en keihard aan gewerkt ...

Nog maar eens geprobeerd bij Ziggo. Misschien krijg ik wel een 1.3 module geregeld. Jazeker, maar wel tegen normaal actie-tarief (60,- ) en dan moet ik me weer voor een jaar vastleggen. Bovendien is de levertijd van de module max 5 dagen en is niet gegarandeerd dat het ding correct werkt.

Momenteel zit ik nog steeds te wachten op de correct software. Dat wordt een analoog WK met mistig beeld .....

Philips bedankt. Dat merk staat voor mij voorlopig op de zwarte lijst.

16 reacties

Badge +1
Heel slecht regegeld om eerlijk te zijn.

Ik heb eens gezocht op het internet, maar volgens mij moet de tv gereleased zijn ergens in 2013. Wel erg triest dat zo'n vrij nieuw toestel dergelijk soort probleemen heeft.

Met mijn ziggo tv kaart heb ik wel eens als ik een lange tijd geen TV hebt gekeken, dat ik dan behalve Nederland 1 geen andere zenders meer kan bekijken, maar dat is op te lossen door in te loggen op Mijn Ziggo, en dan bij de smart card op de website klikken op de button "Herstel". Je krijgt dan een melding dat de overige zenders het binnen 15 minuten weer moeten doen, maar bij mij werkt het dan direct, door de TV uit, en weer aan te zetten.

Maar als ik uw bericht lees, zal dat herstel knopje uw probleem niet oplossen.

Maandag 9 juni 21 uur.

Mijn Philips smart tv type 32pfl3258h/12 geeft aan dat er een software update beschikbaar is.

Omdat ik met een andere philips tv ooit problemen kreeg met verouderde software besloot ik deze te installeren. Het resultaat was verbluffend. De CI+ module werd niet meer herkend. Ik heb alleen nog Nederland 1 digitaal, en een aantal analoge zenders. Niet fijn met het WK voetbaal voor de deur.

Dinsdag 10 juni.

- Gebeld met ziggo. Het betreft een probleem tussen de tv en de module. doorverwezen naar Philips. - Gebeld met Philips. Er zit een fout in de laatste software. Bekend probleem. Er wordt nieuwe sftware ontwikkeld. Voorlopig moet ik downgraden. Geen probleem. Ik kriijg een instructie en een link gemaild waarmee ik dat kan uitvoeren. #%^$#$#$#%: de link werkt niet. - Weer gebeld met Philips. "We kunnen voorlopig niets voor u doen". Gevraagd om een hogere medewerker. Ook deze erkent het probleem van de software en de foutieve link. "Aan beide problemen wordt keihard gewerkt".

Woensdag 11 juni 18:30 - Gebeld met Philips. Het probleem is bekend. Er hebben veel mensen last van. Nog steeds geen oplossing. Downgraden schijnt niet mogelijk te zijn. De medewerker is het met mij eens dat de ontwikkelafdeling een enorme blunder heeft gemaakt. Een oplossing is er niet. Daar wordt keihard aan gewerkt.

De oorzaak blijkt te zijn dat er nieuwe software is gebouwd om de tv geschikt te maken voor de nieuwe CI+ modules, versie 1.3. Kennelijk heeft Philips programmeurs met oogkleppen, want men heeft dus verzuimd om eea goed te testen. Ook dat is de medewerker met mij eens. Maar een oplossing is er niet. Daar wordt kei- en keihard aan gewerkt ...

Nog maar eens geprobeerd bij Ziggo. Misschien krijg ik wel een 1.3 module geregeld. Jazeker, maar wel tegen normaal actie-tarief (60,- ) en dan moet ik me weer voor een jaar vastleggen. Bovendien is de levertijd van de module max 5 dagen en is niet gegarandeerd dat het ding correct werkt.

Momenteel zit ik nog steeds te wachten op de correct software. Dat wordt een analoog WK met mistig beeld .....

Philips bedankt. Dat merk staat voor mij voorlopig op de zwarte lijst.

Er zijn bij de CB (nog) geen andere meldingen hierover binnengekomen (ik zou haast zeggen: gelukkig), maar ik heb de melding intern doorgestuurd. Eventueel kun je Philips (of de verkoper) op dit gebrek aanspreken. Zij zijn verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van de door hun geleverde producten. Als wij hier nieuws over hebben, dan laten we dat direct weten. Heb je zelf in je kennissen- of familikring mensen die hier tegenaan lopen? Laat dat hier dan weten. We staan sterker als we meer signalen ontvangen.
Ik heb nog steeds geen oplossing gekregen..
Badge +1
Er zijn bij de CB (nog) geen andere meldingen hierover binnengekomen (ik zou haast zeggen: gelukkig), maar ik heb de melding intern doorgestuurd. Eventueel kun je Philips (of de verkoper) op dit gebrek aanspreken. Zij zijn verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van de door hun geleverde producten. Als wij hier nieuws over hebben, dan laten we dat direct weten. Heb je zelf in je kennissen- of familikring mensen die hier tegenaan lopen? Laat dat hier dan weten. We staan sterker als we meer signalen ontvangen.

Dan heb ik er nog wel eentje, maar dat was zeker wel een jaar of 2 geleden:

Ik kocht een harddisk recorder van Philips, waar op de doos stond dat hij een HDMI aansluiting heeft, en het signaal kan upscalen naar 1080 (i of p, dat weet ik niet meer uit mijn hoofd) Omdat ik toen ook mijn eerste HD TV had gekocht stond mij dat upscalen van een SD opname wel aan, en kocht ik de recorder. Wat schertste mijn verbazing: Na alles te hebben aangesloten, kreeg ik geen beeld op de TV, en een error melding op het lcd schermpje van de Philips: HDMI error. Ik op het internet zoeken, en het blijkt dat precies dat type dit euvel al had vanuit de doos, er was geen enkele recorder van dat type dat je via HDMI kon aansluiten. Ik nog getest door zowel de TV als Recorder aan te laten staan, de HDMI kabel uit de recorder halen, en er weer terug in. Toen deed hij het opeens weer, en ik dacht het dus opgelost te hebben. Na wat test opnames gemaakt te hebben, het upscalen te hebben uitgeprobeerd was ik tevreden, en zette alles weer uit. Volgende dag een opname ingesteld, en die wilde ik een tijdje later gaan bekijken, maar je raad het al. De HDMI error was weer terug, en ik kon de recorder weer uit de kast halen, omdat dat de enige manier was om bij de kabel te komen. Blijkbaar moet je dus telkens de kabel verwijderen, en weer terug plaatsen terwijl de TV en Recorder aan staan. Behalve dat dat geen doen is, vond ik dat als men op de doos zet dat er een HDMI port op zit, en je een upscale functie hebt, dat dat dan ook moet werken. Ik dus bellen met Phillips. Krijg ik een dame aan de lijn die mij netjes verteld dat precies dat type niet te repareren valt, en ik hem maar via scart moest aansluiten. Ik leg haar uit dat ik hem gekocht hebt JUIST omdat hij HDMI en upscaling heeft, en dat dat upscalen niet werkt via scart. Ik moest het er maar mee doen. Dus ik stel de dame voor om de recorder in te ruilen (hij was nog geen 4 dagen oud), en eventueel zelf wat bij te betalen als het om een duurder type ging. Daar wilde ze niks van horen.

Voor mij geld dus hetzelfde als voor P. Berghs: Phillips bedankt, Dit merk staat bij mij op de zwarte lijst.

Ik snap dat er altijd wel iets stuk kan gaan, zeker met dergelijke technologie. Maar een apparaat verkopen waarvan je weet dat hij nieuw uit de doos niet voldoet aan de beschrijving dat op de doos staat, dat accepteer ik niet. Ik heb door naar de winkel te gaan, en een lang en niet zo'n fijn onderhandelings gesprek eindelijk de recorder in te kunnen ruilen op een soortgelijke recorder van een ander merk, en van Phillips, daar komt nog geen gloeilamp meer van in mijn huis.....
Ook ik heb dezelfde problemen met dezelfde tv, na een software-update van de week. Met geen mogelijkheid krijg ik mijn digitale zenders te zien. Ik heb alleen de analoge tot mijn beschikking. Ik heb er flink de pest in kan ik u melden.
Philips heet inmiddels een werkende downgrade. Dan werkt de module weer. Alle zenders terug.

Helaas werkt Netflix met deze versie niet.

Inmiddels weer contact gehad met Philips en Ziggo. Ze kaatsen de bal naar mekaar. Nu beweert ziggo dat Philips de imrware van de CI+module (van het merk Smit) kan updaten.

Bij Ziggo zijn ze echt van het padje af .....
Beste P. Berghs,

Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde toestel. Waar heeft u de werkende downgrade vandaan gehaald en hoe heeft u deze geinstalleerd?
https://www.dropbox.com/s/8rnq4fksycm2zf5/Autorun_TPM1013E_002.030.000.001.upg.zip

Het is een speciale downgrade voor dit toestel 32pfl3258h/12

Volgens philips moest ik de zip uitpakken, op een stick zetten, tv uit, stick erin, tv aan. Maar dat werkte niet.

Ik kreeg 'm toevallig aan de gang toen ik de stick erin duwde met het toestel aan. Na de downgrade heb ik weer alle zenders, maar nu doet netflix het niet.

Beste P. Berghs,

Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde toestel. Waar heeft u de werkende downgrade vandaan gehaald en hoe heeft u deze geinstalleerd?

https://www.dropbox.com/s/8rnq4fksycm2zf5/Autorun_TPM1013E_002.030.000.001.upg.zip

Het is een speciale downgrade voor dit toestel 32pfl3258h/12

Volgens philips moest ik de zip uitpakken, op een stick zetten, tv uit, stick erin, tv aan. Maar dat werkte niet.

Ik kreeg 'm toevallig aan de gang toen ik de stick erin duwde met het toestel aan. Na de downgrade heb ik weer alle zenders, maar nu doet netflix het niet.

Bedankt voor de link, ik heb exact dit model dus dat komt goed uit.

Ook ik kreeg 'm (alleen) aan de gang door de stick erin te drukken op het moment dat de tv al aan stond.

Ik kan weer tv kijken. Nogmaals dank.

Netflix gebruik ik niet, maar als je er wel gebruik van zou maken dan zou ik er ook enorm van balen.

Ik las op een ander forum dat het te maken heeft met de CAM module en dat die via de tv geupdate moet/kan worden om het geheel weer werkend te krijgen, echter dat via de tv updaten schijnt dan weer niet te werken met de NEOTION CAM module... Uitgerekend zo'n CAM module gebruik ik...
Ook ik heb dit probleem. De CAM module kan niet via de TV worden geupdate en na software update (versie van10 juni 2014) van de TV herkent hij CI+ niet meer. Gelukkig kunnen herstellen met de link hierboven. Heel hartelijk dank daarvoor.
Heeft iemand voor mij nog een werkende link om de tv te downgraden?

De link hierboven werkt niet meer.

Heeft iemand voor mij nog een werkende link om de tv te downgraden?

De link hierboven werkt niet meer.

Je moet de tekst van de link: "https://www.dropbox.com/s/8rnq4fksycm2zf5/Autorun_TPM1013E_002.030.000.001.upg.zip?_ga=1.254699278.748877822.1403805166" even kopieren en in een nieuw scherm in je adresbalk van je browser plakken. Dan doet ie het wel als het goed is.
Dank je.

Ik heb het bestand uitgepakt en op stick gezet. Echter krijg ik de melding: ongeldig bestand.
Ik heb precies hetzelfde probleem en voel me nu toch enigszinds best genaaid met deze toch wel pad stelling:

Philips verkoopt TV's die het met oude, fabrieks firmware en een oude CI module PRIMA doet, ik kon alle kanalen perfect ontvangen. Voor de in de specificaties beloofde PVR functionaliteit wordt aanbevolen de firmware te upgraden wat ik gedaan heb. Vervolgens werkt er alleen nog maar 1 (unencrypted) kanaal en is mijn CI module ineens niet meer compatible om de overige kanalen te ontvangen. Philips stuurt me a) door naar Ziggo die aangeeft dat alleen nieuwe CI modules zullen werken, dan ben ik echter zo'n 80 euro verder voor iets wat gewoon werkte b) niet te gebruiken downgrade firmware

De verkoper van deze nog geen 2 maanden oude 2014 TV meld dat ik in principe geen recht heb om de TV weer te retourneren vanwege de firmware upgrade.... WTF, het lijkt me dat Philips hier gewoon een fout in hun software gemaakt heeft.
Mijn Philips 8000 serie tv uit 2010 heeft altijd perfect gewerkt met oude firmware.

Nu gaat dat Ziggo weer gogelen met hun signalen en de tv kan er niet mee overweg volgens ziggo oude software, nieuwste software kan ik niet downloaden omdat dat ziggo weer eens geen modem kan leveren die met de tv over weg kan, dus laatste updat was 2012 deze gedownload.

Nu heb ik dus een dure Philips tv een update uit 2012 en dankzij ziggo is deze tv dus waardeloos geworden, zelfs digitenne krijg ik er niet meer op door die update uit 2012.

Zit nu te kijken naar prut beeld op een wat oudere philips slaapkamer tv die gelukkig niet al die domme updates nodig heeft om te werken.

Service van Ziggo , dat woord kunnen ze daar echt niet.
Nog steeds zit ik met het porobleem van een half werkende tv. (zie start van dit topic)

Na de downgrade van de tv-software in juni 2014 kon ik in elk geval weer HD kijken met mijn module. De smart-tv werkt echter niet correct (geen netflix bijvoorbeeld).

De ramp gaat echter voort. Na de zenderupdate van 26-1-2015 begon een andere philips tv te stuiteren. Wel digitale zenders, maar geen enekele HD zender meer. Diverse keren met ziggo gebeld (In totaal minstens 10 keer doorverbonden).

Er is geen oplossing voorhanden. Men verwijst weer naar Philips maar het ligt ook aan de CI+ modules. Versie 1.2 werkt niet meer in sommige tv's.

ik kon 1 module versie 1.3 gratis ontvangen maar dan moet ik mijn abonnement met 1 jaar verlengen. De overige modules moet ik zelf kopen ( maal 3 is 270,-)

De maat is vol voor mijn.

Ik stap over naar glasvezel. Gisteren ziggo opgezegd.

NOOOOOOOOOIT meer ziggo !!!!!!!

Reageer