Beantwoord

Phishing e-mail

• 10 November 2022
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 2 reacties

Geruime tijd geleden is mijn emailadres (outlook Live) via een hack ‘openbaar’ geworden, in eerste instantie samen met een oud wachtwoord. Dat laatste was gelukkig al lang gewijzigd. Sindsdien krijg ik veel bekende valse en qua onderwerp zeer gevarieerde mails (aanbiedingen etc.) in mijn map Ongewenste emails. Ik volg trouw de route van blokkeren, phishing melden etc. en verwijder deze. Irritant maar ach …. Sinds kort echter ontvang ik dat soort mails met zgn. mijzelf als afzender. En als ik dan de blokkeerfunctie wil gebruiken zegt Outlook: je kunt mails van jouw eigen  account niet blokkeren ….. Phishing melden en verwijderen is dan het enige wat ik nog kan doen. Dit is meer dan irritant en de vraag is dus: wat kan ik hiertegen doen? Ik overweeg inmiddels zeer sterk om een nieuw emailadres te nemen maar ja …..

icon

Beste antwoord door Humo 10 November 2022, 17:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als je mailadres te bekend is geworden krijg je spam etc. Wat je dan nooit moet doen is afmelden. Wat verder ook zinloos is blokkeren en melden als phishing. Ze gebruiken dat afzenderadres vaak maar één keer. Verwijderen is het enige wat je zinvol kunt doen. Een nieuw mailadres aanvragen zou ik ook niet doen. Daar heb je alleen zelf maar veel werk mee. Vertrouw maar op de anti spam maatregelen van je provider en accepteer enkele spammailtjes per dag/week. Het is een kat en muis spel tussen spammers en providers. Met als kampioen hotmail etc. Die houdt zoveel spam tegen dat je ook gewone mail gaat missen.

Dank voor deze reactie.. ga het advies maar opvolgen 😏

Reputatie 5
Badge +4

@Humo, heb je wat gehad aan de tip van @basic?  Je kan dan deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Reageer