Beantwoord

Plotseling kan ik in Word geen tekst meer printen.

• 11 February 2018
  • 14 reacties
  • 28887 Bekeken

LS.,
Plotseling kan ik in Word geen tekst meer printen. Kolommen en kleuren doen het wel. Als ik een PDF maak van het document kan ik het wel printen.
Ik heb Word (Office 2013) opnieuw geïnstalleerd, maar hou het zelfde probleem.
Windows 10 draait op mijn Dell laptop. Printer: HP Deskjet 3055A. Testpagina werkt prima.
Wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen?

P. Frankvoort
lidnummer: 00814903
icon

Beste antwoord door P. Frankvoort 18 February 2018, 17:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Op basis van wat u beschrijft, dat het printen van een testpagina en vanuit PDF wel werkt, zou je zeggen dat het met de print-functie van Word te maken heeft. Als u probeert te printen, welke printer staat dan geselecteerd? Kunt u daar een andere printer kiezen?

Als dat niet werkt: U zou onder Windows de printer ook kunnen verwijderen, opnieuw toevoegen en kijken of het daarna wel werkt.
Als ik een document maak in Word met een tabel en gekleurde cellen en tekst, wordt alleen de tekst niet geprint, de rest wel. Verder staat de printer geselecteerd. Het vreemde is, dat het van de ene op de andere dag gebeurde.
Groet,Paul
Reputatie 5
Badge +6
Kunt u testen of het te maken heeft met een bepaalde kleur die niet geprint wordt? Of ziet u op de delen die wel geprint worden, gewoon wel alle kleuren (incl de kleur van de tekst 'die niet geprint wordt')?
Alle kleuren worden geprint. Ook de test pagina is prima.
Reputatie 5
Badge +6
Evt overwegen te kijken of het met een oudere driver nog wel werkt. Wellicht is via een automatische update de driver geupdate die nu zorgt voor het probleem? > https://www.driverguide.com/driver/download/HP-Deskjet-3055A
Reputatie 5
Badge +4
Selecteer de tekst eens en geeft de tekst eens een andere kleur, print hij dan wel de tekst af. Zo ja doe het zelfde en maak de tekst weer zwart. Ik denk maar even mee ik werk zelf niet met 2013 Ik denk dat de kleur van de tekst nu wit of op Transparant staat ingesteld. Als je een nieuw document maakt en je typt alleen wat tekst print hij het dan wel af??.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @P. Frankvoort,

Is het inmiddels gelukt om het probleem te verhelpen?
Zo ja, dan ben ik erg benieuwd waar het aan gelegen heeft.
Het probleem is niet opgelost. Ook de printerdriver heb ik opnieuw geïnstalleerd. Ook door de tekst een andere kleur te geven lukt het niet. Maar als ik een tekstkader maak, dan print hij dat wel. Ook oude bij documenten wordt de tekst niet geprint en het kader wel. Ik zie dat de map Aangepaste office sjablonen leeg is.In de map Mijn PSP bestanden staan wel de mappen, maar die zijn allemaal leeg. Ik ga nu nog een herstelpunt opzoeken. Wie weet geeft dat een oplossing.
Reputatie 5
Badge +6
U zou nog even naar de formatting van de tekst kunnen kijken: je kunt tekst als hidden formatten, en dan zie je het wel, maar print het niet, zie bv https://word.tips.net/T001135_Using_Non-Printing_Notes.html . Een mogelijke test is ook: selecteer alles, open een nieuw document, kies "plakken speciaal" en plak zonder opmaak > print de tekst dan wel, dan heeft het mogelijk met formatting te maken.
Hartelijk dank voor alle tips en ideeën. Tot nu toe is het probleem niet opgelost.
Ook van een oud document wordt de tekst niet geprint niet geprint. De laatste tip werkte wel.
Hoe kan ik 'hidden formatten' veranderen? Ik ga het onder zoeken.
Ik heb een nog veel oudere tekst geopend, toen kreeg ik een bericht over een cache. Ik heb ook de tips op internet over hidden formatting gevolgd en bij Options, weergave, een vinkje bij hidden tekst gezet. Nu kan ik een nieuw document wel printen. Raadselachtig, maar ok. Dank je wel voor het meedenken.
Getver, ik heb precies hetzelfde probleem sinds vandaag. @P. Frankvoort , hoe heb jij het nou opgelost?
Ik begrijp het niet helemaal.
Ik kan er niet veel aan toevoegen.
Ik opende een oud document. Daar kwam een melding over een Cache. Ik heb de aanwijzingen gevolgd.
Kijk ook op internet bij Hidden Formatting. Volg die instructies.
Succes.
Ik heb ook al enige tijd het probleem met het printen vanuit Word, Excel en Outlook in Office 2016. Alles wordt geprint behalve de letters ongeacht de kleur. Van alles geprobeerd n.a.v. suggesties in eerdere reacties. Bij mij is er een oplossing die enige tijd werkt. Opnieuw opstarten en het probleem is verholpen.

Reageer