Plotseling veel meer ruimte op iPad
Ik had weinig ruimte meer, ongeveer 1,5 gb, ik verwijder regelmatig zaken die ik niet nodig heb, overbodige apps, onbelangrijke mail, dat scheelt hooguit een paar kb, de geschiedenis, cookies, dat scheelt ook maar een paar kb, de meeste cookies hebben er trouwens 0, aantekeningen die ik niet meer nodig heb. Nu heb ik plotseling bijna 4 gb, ik heb er niets voor gedaan. Ik ben niets kwijt, geen appjes, geen foto's of filmpjes, contacten enz., ik snap hier werkelijk geen bal van, updates krijgt de 4e generatie niet meer.
Ik vermoed dat na e jaar er inmiddels een andere iPad is of dat het probleem is opgelost.
Inderdaad voor gebruikers.met een overjarig niet langer ondersteund model kan dit helpen. Moet wel de klacht dezelfde zijn.
Ik vermoed dat na e jaar er inmiddels een andere iPad is of dat het probleem is opgelost.
Dat wil niet zeggen dat een andere gebruiker niets met deze informatie kan.
Een vraag voor de heren techneuten. Ik kan lezen en schrijven met mijn iPad (op het versturen van bijlagen na) daar is hij ook voor bedoeld, maar nu heb ik iets geks.
Ik had weinig ruimte meer, ongeveer 1,5 gb, ik verwijder regelmatig zaken die ik niet nodig heb, overbodige apps, onbelangrijke mail, dat scheelt hooguit een paar kb, de geschiedenis, cookies, dat scheelt ook maar een paar kb, de meeste cookies hebben er trouwens 0, aantekeningen die ik niet meer nodig heb. Nu heb ik plotseling bijna 4 gb, ik heb er niets voor gedaan. Ik ben niets kwijt, geen appjes, geen foto's of filmpjes, contacten enz., ik snap hier werkelijk geen bal van, updates krijgt de 4e generatie niet meer.
Je hebt kennelijk toch iets verwijderd, want klaas vaak is echt niet langsgekomen om even 2,5 Gb extra geheugen te installeren.
Heel misschien dat Whatsapp haar archieven opgeschoond heeft, maar daar krijg je een melding van.
Het verwijderen van één simpele App met een flinke eigen cache, kan je heel veel geheugenruimte opleveren.
Tip: een iPad en iPhone houden bij de standaar Mail-app, verwijderde email (+attachments) gewoon op het apparaat.
Als je je email account verwijdert, dan wordt de ‘verwijderde’ data wél vernietigd.
Als je gebruik maakt van email via IMAP dan kun je je account verwijderen en weer aanmaken, dan heb je meer ruimte op je device en nog steeds de beschikking over je (niet verwijderde) email.
Leeg ook je prullenbak van je email regelmatig. Dat scheelt ruimte bij je provider en maakt je mailapp vaak wat sneller.
Het gaat er om wat je zoal aan data op het apparaat hebt opgeslagen. En of dat verenigbaar is met de vrije ruimte die wordt aangegeven.
Als er een (geheel) ander aantal Gb's wordt weergegeven, helpt de door mij bewandelde procedure.
Dat wilde ik alleen maar even melden.
ik zie dat mijn handtekening waarin ik zeg in de Wet van Murphy te geloven verdwenen is.
Uiteindelijk heb ik alle inhoud geknipt en geplakt naar de harde schijf van mijn laptop. (Als back-up dus).
Daarna de Mp3 speler geformatteerd (helemaal leeg gemaakt) en alles weer terug gezet.
Waarom de Mp3-speler opeens bijna vol werd bevonden weet ik niet, maar nu is alles weer oké, dat wil zeggen normaal.
Misschien een tip?

en zo zijn er nog meer schoonmakers actief zonder dat je daar wat voor hoeft te doen.
Heb je toevallig onlangs een firmware update gedaan op die Appel?
Die Appel wil nog wel eens, sneakie in de achtergrond, al de firmware files downloaden en na de upgrade, worden die files weer verwijderd. Dat verklaard ook, waarom het klokhuis van je iPad weer zichtbaar wordt

Tarte tatin met peren? Nog nooit gehad, is dat lekker?

Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken, ik heb alles nog een keer nagekeken maar alles is er nog. Ik heb ook geen foto's maar de cloud verplaatst.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.