Consumentenbond.nl
Vraag

Plugwise P1

• 15 april 2020
  • 6 reacties
  • 392 Bekeken

In 2016 schafte ik de plugwise P1 aan. Het apparaat werkte 4 jaar zonder problemen. Nu blijkt bij het installeren op een nieuwe telefoon het apparaat niet meer te installeren. De app. loopt vast bij “verbinden”

probleem neergelegd bij Plugwise in Sassenheim. Men geeft aan dat zij in april 2020 zijn gestopt met het geven van technische ondersteuning van tussen 2007 en 2017 aangeschafte apparaten.

Bedekt geeft men aan, dat de software is aangepast en daardoor de plugwise P1 (V1 of V2) niet meer werkt.

" Ons dringende advies is om gebruik te maken van de omruil mogelijkheden die Plugwise nu biedt."

Voor de Smile P1 (V1) hebben we de volgende coulance regeling:

- Smile P1 (V1), firmware 2.1.x, plugwise Mobile app: Coulance regeling voor aankoop van de Smile P1 (V3) voor €75,- bij inlevering van de oude Smile P1.

Kan dit ?

6 reacties

Wat een magere compensatie.

Wat een magere compensatie.

Ik vergat nog wat…….

Beste A.,

“ Wij moeten ergens een grens trekken op welke oude producten we nog support kunnen geven. 

De Smile met ID xxxxx  heeft een oude printplaat en deze is dus niet geschikt voor het updaten naar een Smile v3.

Om te voorkomen dat niet gesupporte producten op de tweedehandsmarkt belanden vragen wij onze producten altijd terug.   

Het beste wat ik voor je kan doen is een Smile v3 aan bieden voor 65 euro. Na ontvangst van de betaling en de oude Smile sturen wij de nieuwe Smile toe.”

Dus m.a.w. leverancier maakt een produkt onbruikbaar (waarom zij hem dan terug willen? )  De V3 wordt aangeboden voor 89,-- incl.verzenden…………………

Zou hier juridisch nog iets mee kunnen ?

Zou hier juridisch nog iets mee kunnen ?

Voor €65? Dat lijkt mij niet reëel. Maar als u lid bent van de bond kunt u ook telefonisch advies vragen, dan heeft u gelijk antwoord.

Reputatie 3
Badge +2

@A.A. Zijlstra Ik heb ook een Plugwise smile(5 jaar) en hij werkt nog.. maar dat is dus nog beperkt. . Ik ga ook eens bellen… Blijft de data wel bewaart? Deze ben ik al een keer kwijt geraakt. 

@A.A. Zijlstra Ik heb ook een Plugwise smile(5 jaar) en hij werkt nog.. maar dat is dus nog beperkt. . Ik ga ook eens bellen… Blijft de data wel bewaart? Deze ben ik al een keer kwijt geraakt. 

Ik heb nog data op mijn oude iphone staan, tot feb.2020 kennelijk is hij hierna gestopt. Dus linke soep als je erg gehecht bent aan je data.

Reputatie 7
Badge +4

vanuit Plugwise kun je de data exporteren, dat is de enige optie die je dan hebt.

Reageer