POP.gmail.com in outlook

• 9 June 2022
  • 13 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 1
Badge

gisteren - 8 juni 2022 kon ik ineens niet meer gmails in outlook op mijn computer binnen krijgen.

ik heb de instelling POP.gmail.com. omdat ik dan alleen maar de laatste mail krijg en de indeling in outlook heb ik al jaren zo dat ik alles in afzonderlijke mappen heb. Bij IMAP krijg ik alle mails die bij google staan weer maar nu ongeïnventariseerd.

Met Imap bij en ander mail adres gaat het goed.

13 reacties

Heeft u gecontroleerd wat de status van POP is in de instellingen van GMail? Heeft u het Gmail account in outlook zelf bekeken en geverifieerd? 

Even voor alle duidelijkheid, als u zegt Outlook, welke mail client en welke versie bedoelt u dan precies?

Reputatie 1
Badge

Ja dat heb ik gedaan. Alles klopt.

Ik heb het office pakket, 2021, dus Outlook 2021 op mijn laptop.

Wat geeft Outlook dan aan als u de verbinding met het Gmail account controleert, heeft hij verbinding?

Laat u de mail in het Gmail account in de cloud staan of haalt u die eruit?

Heeft u enig idee wat er dan 8 juni veranderd zou kunnen zijn in de outlook client of in Gmail?

Reputatie 1
Badge

Outlook geeft aan dat het mailadres en het wachtwoord niet kloppen, en maakt gen verbinding.

bij accountinstellingen geef je alle instellingen op. Vervolgens worden de mails vanuit gmail naar outlook gekopieerd.

Ik heb geen idee wat er veranderd is, volgens mij niets. De instellingen toen waren het zelfde.

Badge

Ik heb geen idee wat er veranderd is, volgens mij niets. De instellingen toen waren het zelfde.

Google heeft de beveiliging veranderd vanaf 30 mei 2022 en langzaam zie je dat meer en meer mensen niet meer de emails kunnen binnenhalen met Outlook via pop, wel met imap.

Check anders even hier, er schijnt een oplossing te zijn mbv een app password:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2132418

Outlook geeft aan dat het mailadres en het wachtwoord niet kloppen, en maakt gen verbinding.

Dan kan hij dus geen mail ophalen. We mogen uitsluiten dat het mailadres of het wachtwoord zijn gewijzigd dus dan lijkt het er toch op dat Gmail geen POP-verbinding (meer) toestaat. Hieronder mijn Gmail instellingen, bij u moet POP dus aanstaan:

@A.E. Grund 

Ah, Google heeft zelf de zaak op slot gezet lees ik hierboven. Is het aanzetten van 2FA en een app-wachtwoord gebruiken begrijpelijk?

Reputatie 1
Badge

begrijpelijk, maar weet niet hoed dat moet

Begint u eerst eens 2 factor autorisatie in uw Google-account aan te zetten (u kunt het ook zo weer uitzetten) en kijk of u daarmee kunt leven. Zo niet hebben de andere stappen niet veel zin.

De rest staat hier: https://support.google.com/accounts/answer/185833

Reputatie 1
Badge

Dank, ga ik proberen. Ben wel bang dat gmail op mijn tablet en telefoon nu moeilijk gaan doen.

Ik werk als zelfstandig systeembeheerder en kreeg een vraag over dit onderwerp, De klant kon ook niet meer inloggen met de melding pop.gmail.com user name/ password incorrect. Ze heeft toen geprobeerd het wachtwoord te wijzigen maar kwam  toen in in catch22 situatie : haar 2e herstel mail account bestaat niet meer en ze kon haar gmail login ook niet veranderen naar een SMS verificatie want dan moet je je wachtwoord invullen die juist niet meer werkt!! Vervolgens geprobeerd haar outlook wachtwoord te achterhalen met mailpassview in outlook helaas had ze een paar x een nieuw wachtwoord ingevuld en bewaard dus dat lukte ook niet. Google is onbereikbaar dus ze kan alleen een nieuw mail account aanmaken en al haar contacten opnieuw aanmaken en verwittigen. Waardeloos !@#&**F%CKbedrijf wel al je gegevens binnen harken maar een deugdelijke supportdesk  opzetten ho maar en miljarden winst !!!

Oproep stop met Gmail

Reputatie 1
Badge

helemaal mee eens.

Reputatie 6
Badge +4

Helemaal mee oneens. Als mensen hun rescue adressen en wachtwoorden niet goed beheren moet je niet de vinger naar Google wijzen.

Reageer