Consumentenbond.nl

Pretium Privilege

  • 27 juli 2014
  • 1 reactie
  • 1214 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Mijn buurvrouw haar moeder, 80+-er, is een contract aangesmeerd door Pretium. Zij was in de veronderstelling, zo werd het gebracht, dat men haar KPN abonnement goedkoper konden maken. Niet wetende dat Pretium niets met KPN te maken heeft. Normaal doet haar dochter alle bankzaken en die geeft ze de opdracht om abonnementen af te sluiten.

Vervolgens wordt er geld afgeschreven voor Privilege. Ze weet totaal niet wat dat is, heeft daar nooit toestemming voor gegeven en wilt hier niets mee te maken hebben. Haar dochter heeft het geld gestoneerd en de incasso laten blokkeren. Nu zijn de dreigementen steeds agressiever. Op internet lees je er veel over bij de diverse forums. Iedereen heeft zo zijn oplossing maar er is niemand die een echte oplossing heeft. De Éne roept dat je je schriftelijk moet afmelden, terwijl de andere weer zegt: Als je dat doet geef je aan dat je een abonnement had bij het bedrijf. Ook wordt er geroepen om de voicebanden op te vragen maar tot op heden lukt dat allemaal niet. En iedere keer een ander persoon aan de lijn. Sasja de Boer en ik weet niet wat allemaal. Wat trouwens ook nog vermeldenswaardig is: Als je een Privilege abonnement afsluit krijg je allemaal bladen thuis gestuurd. Die heeft ze nooit ontvangen. Maar zoals eerder gemeld: Ze komt er niet van af en haar dochter is de wanhoop nabij.

Heeft er iemand wel een echte goede oplossing en hoe kan deze telefoonterreur in zijn algemeenheid worden tegen gegaan? Leest op internet dat veel ouderen gedupeerd zijn door deze telefoonguerilla.

1 reactie

Helaas een wat late reactie.

Van de dreigementen m.b.t. Privilege moet u/buurvrouw zich niets aantrekken. Pretium zou hiervoor uiteindelijk naar de rechter moeten stappen en daar hebben ze een behoorlijke kans om te verliezen. De dienst is eerst gratis, ze suggereren dat het automatisch stopt als je niet verlengt en innen vevolgens jarang via automatische incasso, zonder daar de benodigde schriftelijke machtiging voor te vragen. En ze leveren er niets voor, want bejaarden maken meestal geen gebruik van internet.

U kunt het best een klacht indienen via http://www.klachtenkompas.nl/privilege van de Consumentenbond of http://www.klacht.nl/privilege/ en vragen om stopzetting van de dreigementen.

Het Webcare team Privilege van Pretium zal dit hoogstwaarschijnlijk ook toezeggen en dan bent u er van af.

Ik veronderstel, dat het telefoonabonnement bij Pretium al een tijd loopt (langer dan een jaar). Dan kunt u zich weer bij de KPN aanmelden, die het terugzetten zal verzorgen. Kost wel 25 euri.

Vanaf 13 juni 2014 is deze Pretium/Privilege misleiding wettelijk niet meer mogelijk, omdat de klant het abonnement schriftelijk moeten bevestigen en dat zal na telefonische misleiding niet vaak gebeuren.

Helaas houdt Pretium/Privilege zich nog niet aan de wet en maakt het de klanten wijs, dat ze binnen 14 dagen moeten opzeggen. Er is echter pas een contract na schriftelijke bevestiging door de klant.

Reageer