Consumentenbond.nl

prijsbrekers

• 28 september 2015
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

Het valt mij op dat in elk geval bij de computers de prijsbrekers geen gehoor geven.hebben d

"Niet meer leverbaar, uit de collectie enz " natúúrlijk hebben ze wel mooie andere computers, wel wat duurder natuurlijk. De wat duurdere leveranciers hebben die compter, laptop,tablet wel, zeg maar voor 100 euro duurder of zo. Hebben anderen dit ook gemerkt en kunnen we ermee.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Kunt u uw vraag/punt toelichten? Voor mij is niet duidelijk wat uw vraag/punt is...
betr: prijsbrekers.

is het niet verstandiger om in tests met prijsinformatie ,bij de prijsbrekers met slecht gedrag, als beschreven, in de prijsinformatie te vermelden "waarschijnlijk niet leverbaar".
Wie of wat zijn prijsbrekers en waar herkent men die aan?
Beste mijnheer Deen,

Laat ik volstaan te zeggen dat uw plaatje lijkt op uw vraag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zeker weet wat je bedoelt met 'prijsbrekers'... Winkels die je lokken met aanbiedingen voor producten die niet leverbaar zijn? Of de aanbiedingen zelf?

Heb je voorbeelden van winkels die zich hier vaak schuldig aan maken?
Beste P

Altijd geleerd dat er geen domme vragen maar wel domme antwoorden bestaan. Blijk jij zomaar ineens deze oude wijsheid te logenstraffen. Zo zie je maar, nooit te oud om wat nieuws te leren

Beste mijnheer Deen,

Laat ik volstaan te zeggen dat uw plaatje lijkt op uw vraag.

Geplaatst door P. Rijswijk op Sep 30, 2015.
hai Irene,

Dit is de 2e keer dat ik antwoord probeer te geven, de 1e is in de krochten van mijn tablet verdwenen. Dus maar opnieuw :

Prijsbrekers komt uit de USA (price breakers of pricedumpers) en betekent zoveel als:

1. Winkels die een artikel in grote hoeveelheid inkopen en genoegen nemen met een lagere marge en dus goedkoper kunnen leveren. Het risico voor de leverancier is dat als het artikel niet aanslaat hij of zij met de rest in zijn maag zit.

2. Winkels, die hun gebruikelijke inkopen doen, zeg 3stuks en die goedkoper aanbieden met het doel je naar hun website te lokken, die 3 stuks zíjn natuurlijk meteen verkocht maar je zit wel op hun site met de bedoeling je wat anders te verkopen, met normale marge uiteraard. Het is natuurlijk moeilijk uit te maken wat het één of het andere. Maar je begrijpt dar ik liever met categorie 1 te maken heb.

Ik hoop je wat meer te hebben verteld, ook voor de hr. Deen met excuses, ik dacht dacht dat prijsbrekers een ingeburgerd woord was, maar ik kan het ook niet vinden in het woordenboek (gek genoeg, mij tablet kent het wel). Ik kan mij trouwens herinneren dat ik toch eerder ben tegengekomen b.v. prijsbrekers als......

Groeten, pieter.
Ik vind het principieel onethisch als een leverancier een product aanbied tegen een prijs waar hij het vervolgens niet tegen wil leveren behoudens overmacht. Onder overmacht zou ik nog willen rangschikken "we hebben het niet meer in huis en de leverancier wil het ons niet meer leveren tegen de oude prijs" (maar daar kun je nog best een boom over opzetten) maar zeker niet "we hebben het wel liggen maar dat hebben we tegen een andere prijs ingekocht" (dat laatste heb je zelf in de hand dus geen overmacht). Ga je verder dan maak je partijhandel principieel onmogelijk en dat lijkt mij niet de bedoeling.Wellicht moet de bewijslast hier omtrend eens op de helling; u zegt niet te kunnen leveren? Toon dat dan maar eens aan. Dan moet je natuurlijk wel naar de rechter maar dat lijkt mij logisch,de deus ex machina, zal ook hier wel weer niet werken.

Oh P.S. Zelf zie ik het in de praktijk nooit in Nederland wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd.

Reageer