Consumentenbond.nl

Primitieve missers van providers

• 10 juni 2017
  • 0 reacties
  • 82 Bekeken

Wanneer zullen de deskundigen van ICT ooit iets leren over Informatie en Communicatie Technologie? Ruim 10 jaar geleden had ik internet bij de bekende Nederlandse telefoon leverancier: KPN. Die kostenpost mocht ik aftrekken van de inkomstenbelasting. Moest ik wel even de rekening printen. Dat kon niet want ik kreeg nooit een rekening. Die werd naar mijn emailadres gestuurd. Hoezo email? Heb ik dat? Volgens KPN wel, en als ik het wachtwoord niet heb dan sturen ze dat gewoon even opnieuw. Naar mijn email! Jaartje later wilde ik TV en telefoon samen bij één provider omdat dat simpelweg goedkoper is. Dus dat werd de kabel van UPC. Eigenlijk een verslechtering omdat internet gamen nooit stabiel is. Inmiddels ben ik er ook te oud voor en vind ik dat niet meer zo erg als toen. Vorig jaar wilde ik weer veranderen van analoge TV naar digitaal en dat is afgelopen week geregeld. De installateur van XS4All was een verademing. Hij luisterde zelfs naar wat ik te zeggen had en hielp me heel nuttig. Daarentegen heeft UPC (ziggo inmiddels) mijn stoutste nachtmerries waar weten te maken. Email werd direct afgesloten terwijl beloofd was dat ik nog gegevens zou krijgen over het beëindigen van het contract. Die mail kon ik dus nooit meer te zien krijgen. Een medewerker van de helpdesk is zo vriendelijk geweest een printscreen door te sturen naar mijn echte adres. Danku! Ik heb destijds een borgsom gestort voor de apparatuur. Krijg ik dat terug? Natuurlijk, want dat wordt verrekend met de volgende factuur. Nu vraag ik me af. Zou ik die factuur ooit te zien krijgen? Of sturen ze een mail naar ....

0 reacties

Geen reactie

Reageer