Printer cartridges voor hp8710

• 9 November 2022
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Hoi, ik ben nieuw op de site.

ik heb een vraag over printercartridges, specifiek over hp 8710 printers. dit is geen goedkope printer.

Ik druk hoofdzakelijk af in zwart-wit, ik heb hiervoor een extra grote cartridge gekocht. Mijn kleuren cartridges waren nog half vol. Plots bleek er zomaar 2 cartridges leeg te zijn. Dat kon absoluut niet. Enkle weken laten nu ook de laatste kleuren cartridge bleek leeg te zijn. Volgens het het systeem programma verkeren mijn cartridges in goede gezondheid, dus geen problemen met de inktkoppen of id.

ik heb uit gezonde argwaan een gaatje geboord in mijn cartridge en wat bleek, de boorpunt was nat van de inkt. Maw deze blijken dus helemaal niet leeg te zijn. Is dit een vorm van oplichting om mensen hoog in de kosten te brengen om cartridges aan te schaffen, die zij niet gebruiken. Zo ja, dan zal er toch eens opgetreden moeten worden om dit aan de kaak te stellen. Nu moet ik voor minimaal E80,- cartridges kopen die ik helemaal niet gebruik, anders kan ik niet printen. 

Graag hoor ik of er meer issues zijn tav het zogenaamd leeg zijn van cartridges.

Daarnaast zou ik het verwachten dat de consumentenbond dit topic serieus oppakt en de bewuste printerleveranciers hun wijst op hun verantwoordelijkheden jegens hun klanten.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

U kunt beter in een laserprinter investeren. Die zijn tegenwoordig al.voor weinig geld te koop.

Maar uw HP gebruikt ook kleuren inkt als u zwart print. Dat is al jaren bekend maar nog nooit door iemand goed begrepen denk ik.

Maar nogmaals een laser printer is snel en per afdruk meestal een stuk voordeliger.

Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1664188880 mocht je een lidmaatschap hebben op Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd dan kan je gebruik maken van onze juridische advies. Je bereikt ze telefonisch op 070 445 4545. Wellicht dat mijn collega's je verder kunnen helpen.

Reputatie 6
Badge +6

@Gebruiker1664188880

Er zijn meerdere methodes om het inktpatroon geheugen te wissen.

Heeft u dat al gedaan?

Methode 1

Stap 1: Verwijder zowel de zwarte als het kleuren inktpatroon van de printer.

Stap 2: Druk op de ‘Aan’ knop van de printer en houd deze twintig seconden vast, schakel de printer vervolgens uit. Doe dit vijf maal, zodat de HP inktpatroon informatie wordt gewist van het geheugen van de printer. HP printers onthouden namelijk normaal gesproken de vijf laatst gebruikte cartridges.

https://www.go4inkt.nl/blog/2019-07-29/hp-printer-resetten

Boren in de cartridge kan deze onbruikbaar maken.(onder of overdruk in de cartridge of lekken inkt)

Ieder keer als je de printer aan zet, spoelt de printer ook.
Als je weinig print, komt de meeste inkt in de spoelbak.
Meeste patronen hebben een tank en een spons.
Als de tank leeg is, geeft hij leeg aan.
De spons blijft nog even nat.

Helaas heb ik nog geen bruikbare adviezen gelezen. De tip met resetten, heeft in mijn geval niet gewerkt. Zo gauw ik de printer nadien weer ging voorzien van de oude cartridges, kreeg ik direct weer de melding.

Als ik een andere gebruiker lees, dan wordt gesteld dat je altijd kleur gebruikt ook al print je zwart wit. Dat vind ik raar.

Bij aanzetten printer wordt er gespoeld? Merkwaardig, ik kan zelf aangeven wanneer ik de printerkoppen wil spoelen of uitlijnen of een andere inkt verbruikende test. Ik ben geen of een andere opvangbak/spons tegen gekomen in mijn printer die dan wel verzadigd moet zijn van de inkt. Ik geloof hier ook niet zo in.

Reageer