Vraag

printer HP Deskjet 2630: gele strepen

• 28 april 2021
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Mijn vraag is als ik de nieuwe all-in-one printer HP Deskjet 2630 wil kopen en de fotos ga scannen. Na het scannen zijn de foto's op de computer goed zichbaar en beter zonder gele strepen? Bij sommige printers vertonen foto's tijdens het scannen gele strepen. 

6 reacties

Ik kan me er geen voorstelling van maken, wat je met de gele strepen bedoelt?

Nou is dat geen dure printer/scanner en ik zou er geen wonderen van verwachten maar als hij gele strepen door uw foto geeft lijkt hij mij kapot. De winkels zijn weer open, kunt u hem niet ergens uitproberen? Dan ziet u of u het resultaat voldoende vindt of toch een stapje beter moet.

Badge

Dank je voor reacties. Ik geloof niet dat de printer kapot is als hij gele strepen op de foto geeft. Bij sommige printers vertonen de gescande foto's op de computer gele strepen. Dat is duidelijk. Hebben de nieuwe all-in-one printers geen adobe flash player programma? Zo nee, dan ben ik gerust gesteld. Adobe flash player bestaat tegenwoordig niet meer vanwege beveiligingsproblemen. 

Adobe flash heeft niets met printen of scannen te maken.
Adobe Acrobat heeft wel met scannen te maken en is een universeel bestands-formaat.
Daar is ook niets mis mee.

Gele strepen met printen op papier is mogelijk.
Maar bij een moderne scanner heb ik dat nog nooit gezien.
Goedkope scanners 30 jaar geleden hadden daar last van.

Reputatie 3
Badge +3

Deze HP AIO nr 2630  was tot eind vorig jaar veel voor weinig geld te koop als je de nadelen ervan ook op de koop toe neemt. Hij is nu bijna 2x zo duur dan vorig jaar en ervoor. Zie de prijzen tab in de volgende weblink.

Het oordeel, bekijk zelf of dat bij het beeld past van de printer die u voor ogen heeft, ook gezien de bijna 2x zo hoge prijs.

https://tweakers.net/pricewatch/883779/hp-deskjet-2630-aio/reviews/

Tav het scannen van foto’s mijn eigen ervaring. Ik had al een echte uitstekende Epson foto scanner (15 jaren jong, werkt onder Windows 10), dus ik heb meer naar de andere zaken gekeken tav de keuze voor een all-in-one (AIO), Mijn ervaring om mij heen ook is dat de AOI’s  zeker in die prijsklasse als de HP in deze vraag nooit kunnen concurreren met een echte foto scanner. Mijn AIO maakt best aardige scans maar als ik voor mijn foto archief scan zie ik toch vaak een geel of rood zweem in het scan resultaat.  Geen enkele setting corrigeert dat. Ik heb geen zin om dat met Adobe Lightroom (kreeg ik bij mijn camera) oid telkens te corrigeren. Dezelfde foto’s gescand met mijn oude Epson, geven een zeer goed resultaat waarbij geen na-correctie nodig was. Dan is een foto archief aanleggen nog steeds een klus voor oude foto’s maar “je hebt wel wat goeds”.

U kunt nog steeds deze HP kopen en als het u niet lukt om ergens een test te doen, na de aankoop een test doen of de scans u bevallen. Bevalt het dan bent u klaar met uw zoektocht, bent u niet tevreden dan zijn er minimaal 2 opties: 

1. U behoudt deze AOI en gaat voor de betere foto kwaliteit op zoek naar een echte foto scanner, nieuw of 2e hands via een betrouwbaar adres.
  2. U stuurt de printer binnen de wettelijke termijn naar de webshop terug, want u bent niet tevreden. Vervolgens zoekt u verder naar een geschikte AOI die waarschijnlijk wel veel duurder zal zijn.

Dat men voor ver onder de 100 euro een AIO kan kopen waarvan de scanner de kwaliteit van een echte foto scanner kan benaderen, laat staan evenaren, lijkt me niet realistisch.

Succes er mee.

Badge

Dank je wel, gebruiker 1234567890!! Jouw antwoord is helder en duidelijk.

Reageer