Vraag

printerprobleem: wireless printen werkt niet

• 29 april 2021
  • 14 reacties
  • 178 Bekeken

Ik maak gebruik van een HP laserjet P1102W. Ik kan wel printen vanaf mijn laptop via een vaste verbinding. Maar het lukt mij niet om wireless te printen van mijn Samsung Galaxy tab 10A.

Weet iemand de oplossing.

14 reacties

Reputatie 1

Je mobiel moet in hetzelfde netwerk zitten als je laptop. 

Reputatie 2
Badge +2

HP heeft volgens mij een wireless print app. Die heb ik ook wel eens met succes uitegeprobeerd.

Bij mij zit die er al standaard in de telefoon.
Ik bezit zelf geen HP printer meer.

Update:
Nu ik kijk, blijkt de shop een oude installatie op een vorige telefoon onthouden te hebben.
In de omschrijving hebben ze het ook over sterk verouderde OS.
Printen werkt vaak ook niet direct, zoals op een PC
Dat is ook de reden dat ik het voor mijn huidige printer er toen af gegooid heb.(Canon)
Even snel een email printen, lukte me niet.
Nu op OS11, blijkt het wel te werken om de printer te integreren.

@R.J. Fischer 

Die Galaxy tabs heb je inderdaad van zoveel generaties, welke versie van android draait u?

Versie 10.

Op de Hp-printerlijst komt mijn type laserjet niet voor.

Kan wel printen vanaf mijn laptop maar dan wel via een printerkabel.

Helaas kent mijn tablet geen ingang voor zo'n kabel.

@R.J. Fischer 

Heeft u die print service plugin van Worstamper hierboven er inderdaad op staan?

Wat is worstamper?

Sorry, autocorrect, ik bedoel de suggestie van meneer Wortelstamper. De HP printservice Plugin. Die moet er wel op staan.

Die staat er ook op.met HP smart.

Maar als ik in de HP printerslijst kijk komt de HP Laserjet P1102W daar niet in voor.

Staat er wel een andere hp laserjet p tussen? Liefst ook in de  1100range. Probeer die dan eens.

Er staat helemaal geen HP Laserjet P1100 serie tussen.

Er is wel iets met M203 maar dat reageert niet.

Heeft u het al aan hp zelf gevraagd? Zo'n oude printer is het ook niet, hij zou er gewoon bij moeten staan. Als zij zeggen nee die ondersteunen we niet meer is het duidelijk.

Ga ik vandaag doen.

Bedant voor de ondersteuning. 

Reputatie 3
Badge +3

https://support.hp.com/my-en/document/ish_2843711-2427128-16

Vreemd? De printer staat op hun webpagina wel in de lijst. 

Ik heb de printer niet maar ik heb wel exact dezelfde Samsung tablet.

Mijn Brother laserprinter was hierop nog niet geïnstalleerd. Heb Android naar de printer zoeken en kon hem eerst niet vinden. Even zonder Brother app gedaan om testen of het anders kan via “zoek de printer”.

Als het zoeken klaar is en de printer is niet gevonden, kan men wel kiezen voor handmatig installeren, zie handleiding onderaan, en daar moet men dan het ip-adres van de printer invoeren. Die heb ik altijd handmatig op het venster van de printer ingesteld zodat ik altijd weet waar de printer is. 

Het ip adres van de laser printer kunt u ook meestal achterhalen door op de printer zelf een service pagina afdruk te maken, zie handleiding van de printer. 

Dit ip-adres ingevuld en op OK gedrukt en binnen ca 20 seconden is alles verder automatisch geïnstalleerd en kan ik printen. Als ik dan verder kijk dan heeft mij Samsung tablet zelf de Brother Smart Printer app opgehaald en geïnstalleerd. 

Het is een optie om het zo te proberen.

PS:

Uit de handleiding van de tablet (bij overige versies 10 werkt dit ook zo)

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-SM-T585---Galaxy-Tab-A-2016/preview-handleiding-771831.html?page=78

Pagina 78:

Reageer