Consumentenbond.nl

Privacyschendingen meld ze hier

• 3 maart 2016
  • 2 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Bedrijven pompen volop gegevens rond van consumenten, zonder dat netjes te vragen. Heb jij onlangs ervaren dat er slordig is omgesprongen met jouw gegevens? Meld die privacyschending dan in een reactie hieronder of mail deze naar pkulche@consumentenbond.nl. Ook je eigen (vast onbedoelde) privacyflaters zijn welkom! Ik wil met jullie input het Privacydossier op onze site verbeteren, met praktische stappenplannen om weer enigszins baas te worden over je eigen data. Waar nodig zullen we bedrijven aanspreken op hun gedrag.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats is, maar ik wilde net via jullie 10-stappenplan een inzageverzoek doen bij de CIS, en toen kreeg ik een melding op mijn scherm dat er een “clientcertificaat “ vereist is om verder te kunnen gaan met de procedure op hun site. Dat soort meldingen vertrouw ik niet gauw, en ik durf dus geen akkoord te geven. Bij annuleer kom ik niet verder in hun site-procedure. Wat te doen? Ik deed het verzoek in Safari op een Mac. Het mailadres in de balk bovenaan is: https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/inzageeigenregistraties.aspx dus dat ziet er wel echt uit.

(ik heb er een schermafbeelding gemaakt maar die krijg ik niet in dit bericht geplaatst, niet als pdf en niet als tiff.).

E.Luinge
Reputatie 3
Badge +4
Dag Elodie, het lijkt te gaan om een onschuldige beveiligingswaarschuwing van de browser. Kun je eens kijken of je de melding ook op een andere computer krijgt?

Reageer