Probleem met mio fietsnavigatie na Windows 10 Creators Update

Sinds de grote Windows 10 Creators Update, herkent de computer mijn fiets navigatie computer ( Mio Cyclo 315 HC ) niet meer.

Als ik de fietscomputer aansluit aan de computer, geeft deze een foutmelding dat hij het USB apparaat niet kan vinden en daarmee een error veroorzaakt.

Mio geeft als advies om de Creators Update niet te installeren, maar dit is bij mij al gebeurd en niet meer terug te draaien.

Dus is het wachten op Microsoft, dat deze een update uitbrengen waardoor het probleem is opgelost.

Is er misschien een andere oplossing voor dit probleem?

Ad Stuy

56 reacties

ik heb een tijd moeten wachten, maar uiteindelijk is er een update gekomen waardoor de computer de MIO weer herkend.
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Bruggeman1,

Welkom op de community, leuk dat je lid bent geworden!

Voor de overzichtelijkheid heb ik je twee berichten samengevoegd tot één bericht. 🙂

Vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart als vele anderen die ook onder dit topic gereageerd hebben. Ik hoop dan ook van harte dat @Vandenberghe1 of iemand anders je wellicht kan helpen.

Hopelijk zien we je snel terug op het forum!
Na maanden proberen en zoeken naar een oplossing,is het me uiteindelijk gelukt.

De oplossing was, eerst Mio cyclo 315 updaten op een pc met windows 7 of 8 en daarna herkende mijn desktop (waar windows 10 op staat) mijn apparaat zo goed als direct.

Bedankt voor de vele tips dit ik kreeg van jullie.

😉

Ik sukkel al een jaar met de Cyclo315 (en ook die van mijn mijn man Cyclo505) en had stilaan de hoop opgegeven. Zelf ben ik een redelijke leek wat pc's betreft en had wel al hier en daar gezocht. Ondertussen ook een bericht gekregen van Mio over die update via Windows 7 of 8 maar ik heb geen pc op windows 7 of 8. Hiermee kon ik dus niets aanvangen. Eerst en vooral ben ik blij dat ik via dit forum lees dat ik niet alleen ben die mijn buik vol heeft van Mio...mijn zoon heeft een Garmin en lacht me natuurlijk uit met mijn Mio. Ik zie echter eindelijk een oplossing : ikzelf woon in Stasegem en meen te lezen dat jij in Waregem woont. Is er een mogelijkheid dat ik via jouw oude pc die op windows 7 of 8 werkt, onze beide Mio's (die van mij en mijn man) kan updaten? Vorig jaar ben ik zo stom geweest om zijn Mio aan te sluiten om een rit te downloaden. Dit was toen gelukt maar daarna is de miserie begonnen en kon ik met beide Mio's geen connectie meer krijgen. Hij was daar niet zo gelukkig mee...

***Twee berichten samengevoegd tot één door beheerder***
Ik had ook problemen met mijn mio en windows 10. Probeer nu nog eens cyclo agent opstarten mio aansluiten en dan mio aanschakelen. Er staat eerst apparaat niet herkend maar na 10 seconden kan je weer routes downloaden en creeren er staat daarna wel weer op dat USB niet herkend wordt. Maar mio werkt weer en dit zonder wachtwoord.
Bouma1,

Ik denk, dat je bedoelt Mio Cyclo agent, nee je logt rechtstreeks in op Garmin connect via de PC of rechtstreeks via Blue Tooth van de I phone of smartphone. Qua grootte is de garmin naar éénderde van de Cyclo. Die was niet leesbaar in de felle zon en in de schaduw. Moest altijd mijn zonnebril afzetten. En nu is alles leesbaar. Wil je meer weten, lees de reviews op Futurumshop.
het is mij na heel veel omwegen uiteindelijk gelukt. 1 ding is zeker, als ik een nieuwe fietsnavigatie aanschaf, dan is het nooit meer een MIO. Wat een gepruts! Hoe bevalt de Garmin 820 Edge? Heeft die ook een tool a la Cyclo

Achteraf wil ik Mio bedanken. Dank zij hen ben ik overgegaan op een Garmin 820 Edge. Wat een schitterend apparaat, wat een mogelijkheden.

Groeten John Smit

Geplaatst door Smit11 op Aug 6, 2017.
Achteraf wil ik Mio bedanken. Dank zij hen ben ik overgegaan op een Garmin 820 Edge. Wat een schitterend apparaat, wat een mogelijkheden.

Groeten John Smit
Na maanden proberen en zoeken naar een oplossing,is het me uiteindelijk gelukt.

De oplossing was, eerst Mio cyclo 315 updaten op een pc met windows 7 of 8 en daarna herkende mijn desktop (waar windows 10 op staat) mijn apparaat zo goed als direct.

Bedankt voor de vele tips dit ik kreeg van jullie.

😉
Ook ik heb het zelfde probleem. Heeft er iemand in de buurt van Ninove (België) nog een PC of laptop die draait op een oudere versie van Windows? Reeds bedankt aan degene die mij kan verder helpen, Benjamin.
Alles leuk en aardig, maar ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht met Windows10 Build1703 standaard daarop. Ik kan helemaal niets terugzetten naar een oudere versie.

Inmiddels is de oude computer met Windows7 verkocht...

Iemand een suggestie hoe ik dat ga oplossen?
Februari 2014 Mio cyclo 505HC gekocht. Na anderhalf jaar naar de knoppen. Zogenaamd gerepareerd door Mio. Nieuwe software erop gezet. Had ik ook zelf kunnen doen. Na 2 jaar weer kapot. Geen garantie meer. Reactie van verkoper: Dit apparaat heeft een economische levensduur van 2 jaar. Koop maar een nieuwe. Toen maar een Mio 200 gekocht. Kan nu niets meer uploaden. Wel een mail gehad van Mio, dat ik het zelf mag oplossen. Lukt niet op Windows 10 versie 1607, niet op windows 7, dus wederom geld weggegooid. Nu maar een Garmin 820 Garmin Edge gekocht. Nooit meer Mio Cyclo. Weest gewaarschuwd.
Intussen reactie gehad van MiTAC support, waarin men schrijft dat ik eerst de nieuwe CycloAgent update moest installeren m,b,v, Windows 10 versie 1607. Laat ik dat nu precies zo gedaan hebben, conform de richtlijnen vermeld op de MIO Share site. Op de Windows 10 versie 1607 werkte mijn MioCyclo 310 wel en nu met de Creators update wordt mijn toestel nog steeds niet herkend! Hoe nu verder? Hierop weer reactie van de supportafdeling: volgens hen is mijn CycloAgent wel bijgewerkt, doch is de update van het toestel mislukt. Dit kon ik nagaan via de CycloAgent en dan door verbinding te maken met mijn toestel zou ik de ROM versie kunnen controleren. Deze nieuwe versie zou R08 of R24 moeten zijn. Daar mijn toestel echter niet meer herkend wordt door de computer, moest ik een andere manier bedenken om hier achter te komen.

Ik heb via het onderdeel Instellingen op de Cyclo 310 zelf kunnen nagaan dat hier nog steeds ROM versie 1.1.14 op staat. Conclusie: het bijwerken van het toestel is niet gelukt. Daarop gaf de supportafdeling weer te kennen dat ik mijn toestel m.b.v. een computer met Windows7,8 of Windows 10 versie16.07 opnieuw moest updaten. En zo is de cirkel weer rond.

Tip voor andere gebruikers: mocht u uw Cyclo toestel ge-update hebben, controleer dan eerst via het onderdeel instellingen op uw Cyclo of er wel daadwerkelijk ROM versie R08 of R24 op uw toestel staat, alvorens u overgaat tot de installatie van de Creators Update!

Deze aanbeveling zou eigenlijk op de MIO Share site vermeld moeten worden.
na heel veel vijven en zessen is het uiteindelijk gelukt om via een schone Windows 10 image alsnog de updates (opnieuw) binnen te halen en uit te voeren. Het werkt, maar MIO heeft een fan minder. Wat een amateurisme.
Ik heb precies gehandeld volgens de richtlijnen op MIO share v.w.b. de installatie van CycloAgent (2.2.13.1) en vervolgens de Creators update geïnstalleerd. Nu wordt mijn Cyclo 310 helemaal niet meer herkend door de computer, terwijl dat in de vorige Windows 10 versie wel het geval was. Hoe nu te handelen?

Geplaatst door Witvers op Jul 31, 2017.
Ik heb exact het zelfde probleem. Na veel gezeur eindelijk een laptop gevonden die geen update 17.03 had. Volledige pack succesvol geïnstalleerd. Vervolgens MIO aangesloten op mijn laptop (met Windows 10, Creators Update) en helaas, opnieuw geen herkenning. Om moedeloos van te worden.
Ik heb precies gehandeld volgens de richtlijnen op MIO share v.w.b. de installatie van CycloAgent (2.2.13.1) en vervolgens de Creators update geïnstalleerd. Nu wordt mijn Cyclo 310 helemaal niet meer herkend door de computer, terwijl dat in de vorige Windows 10 versie wel het geval was. Hoe nu te handelen?

Bij mij werkt het intussen. Als je in de buurt van Harderwijk woont, mag je wel bij mij je apparaat updaten.

Geplaatst door J.J. Kuyken op Jul 28, 2017.

Heel vriendelijk, maar ik woon zo'n 260 km van u af. (Waregem (België)

Toch bedankt voor het aanbod. 😉
Bij mij werkt het intussen. Als je in de buurt van Harderwijk woont, mag je wel bij mij je apparaat updaten.
Beste lotgenoten, ik had, jaaa je leest het goed, had!!! ook deze problemen.Ik heb toen mijn nieuw 315 aan een laptop gehangen met Windows 8, mio agent geïnstalleerd en vervolgens mijn 315 aangesloten op de laptop. Gelukkig zag deze de 315 wel!!!Vervolgens zijn er een aantal updates geïnstalleerd op mijn 315 . Ik heb toen mijn 315 weer aangesloten op mijn PC met Windows 10 en toen zag de PC de 31 wel. Je moet dus je device zien aan te sluiten op een vorige windows laptop/pc. Updates installeren en je bent waar je moet zijn. Heel veel succes!!!
Onvoorstelbaar dit. Het probleem is echt al enkele maanden bekend. Ze doen niks, blijven apparaten verkopen en komen uiteindelijk, als het te heet onder de voeten wordt, met een halfbakken oplossing. Ik heb geen enkel ander device wat niet de update van Windows 10 heeft gehad, dus kan geen kant op. Onvoorstelbaar. Ik hoop dat we hier een vuist met elkaar kunnen maken, Twitter, Facebook, mails sturen, Radar inschakelen. Ze pakken 350 euro en doen vervolgens niks.

Dear Mio Cyclo 505/500/315/310 User, Please be advised that there is a connection issue between our Cyclo devices and the new Windows 10 Creators 1703 update, meaning that your Cyclo device will not be recognised. If you are considering upgrading to the new Windows Creators update, please update your Cyclo first to avoid any connection issues. The Cyclo update will be offered via CycloAgent and will include: • OS image fix for Windows 10 Creators • New ‘Map Management’ feature for storage space management This update can only be installed if you have not yet upgraded your PC to Windows 10 Creators version 1703, or if you have rolled back. Alternatively, please access another PC which isn’t running Windows 10 Creators 1703 to install the update. Update installation instructions: 1. Connect your device to a PC and open Cyclo Agent. 2. Accept any updates offered. 3. If you see the message ‘insufficient memory’, press OK and go to the Map Management tab. 4. Select countries to remove from your device which aren’t in use to free up space for the update. 5. Select ‘Install’ to install the update. *Please note: Additional countries are not available for purchase. We apologise for any inconvenience this many cause. Mio Team
Reputatie 4
Badge +5
@Vandenberghe1 dit lijkt me het makkelijkste op te lossen met hulp van Mio's klantenservice.Zou je de oplossing van de klantenservice met ons willen delen?

Zie:http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspxhttp://service.mio.com/M0100/F0110_DownLoad_Faq.aspx?faqid=12771904&Region=Netherlands&Language=Nederland

Vanuit Belgie: +32 (0) 787 99 588 (lokale kosten)Maandag~Donderdag9:00~13:0014:00~17.00Vrijdag9:00~13:00

Vanuit Nederland: +31 (0) 20 794 6978 (lokale kosten)Maandag~Donderdag9:00~13:0014:00~17.00Vrijdag9:00~13:00

Alles lukte ( behalve onder windows 10) zoals in vorige reactie's, (zelfs een oude pc gevonden !!! ) maar nu krijg ik de volgende foutmelding op mijn oude pc (draait op windows 7),

Update beschikbaar

ROM update (versie : 08.01.958)

Dan druk ik natuurlijk op 'update'

en dan krijg ik de melding dat de update is mislukt.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Geplaatst door Vandenberghe1 op Jul 28, 2017.
Alles lukte ( behalve onder windows 10 ) zoals in vorige reactie's, (zelfs een oude pc gevonden !!! ) maar nu krijg ik de volgende foutmelding op mijn oude pc (draait op windows 7),

Update beschikbaar

ROM update (versie : 08.01.958)

Dan druk ik natuurlijk op 'update'

en dan krijg ik de melding dat de update is mislukt.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt
Bedankt voor de tip

Nu nog een computer zoeken met het oude windowss 10 of lager
Ik heb dezelfde procedure gevolgd, maar bij get opstarten vd PC kreeg ik ook gelijk het scherm met de update. Weet het niet zeker, maar volgens mij lukt het nu ook gewoon in windows 10.
Hallo,Heb mijn cyclo aangesloten op een laptop waarop een oudere versie van windows 10 stond. Via deze laptop en via cyclo agent heb ik de update uitgevoerd en nu werkt het inderdaad ook op een computer met de windows 10 creators update. Eindelijk. Bedankt voor alle reacties !

😛

Reageer