Probleem met mio fietsnavigatie na Windows 10 Creators Update


Sinds de grote Windows 10 Creators Update, herkent de computer mijn fiets navigatie computer ( Mio Cyclo 315 HC ) niet meer.



Als ik de fietscomputer aansluit aan de computer, geeft deze een foutmelding dat hij het USB apparaat niet kan vinden en daarmee een error veroorzaakt.



Mio geeft als advies om de Creators Update niet te installeren, maar dit is bij mij al gebeurd en niet meer terug te draaien.



Dus is het wachten op Microsoft, dat deze een update uitbrengen waardoor het probleem is opgelost.



Is er misschien een andere oplossing voor dit probleem?



Ad Stuy

56 reacties

ik heb een tijd moeten wachten, maar uiteindelijk is er een update gekomen waardoor de computer de MIO weer herkend.




Via Cyclo agent lukt het niet want de melding blijft steeds dezelfde nl "sluit het apparaat aan" .Ben benieuwd hoe Mio dit dan heeft opgelost als de update niet te downloaden is..



Geplaatst door J.J. Kuyken op Jul 20, 2017.




Het lijkt mij logisch dat je de software op je pc moet vervangen. Ik vermoed via de site van Mio.
Vandaag de mio 500 gekocht en in huis. Ik wil graag de update downloaden, zodat ook genavigeerd kan worden via knooppunten en met pontjes. Helaas is Mio share (laatste versie gedownload van website mio) niet compatible met de mio 500. Het programma uitvoeren in compabiliteitsmodus (bijvoorbeeld Windows Vista, servicepack 2) werkt ook niet. Ik las dat er vandaag een update uitkomt. Heeft iemand die al gezien? Wil het graag oplossen voor mijn vakantie over 1 week.



Vriendelijk bedankt voor de reactie.



Groeten
Geven ze dan ook de locatie van pc's met het oude windows 7?



Een update uitgeven waar je niets mee kunt, is net als een lege doos als surprise met sinterklaas.
Via Cyclo agent lukt het niet want de melding blijft steeds dezelfde nl "sluit het apparaat aan" .Ben benieuwd hoe Mio dit dan heeft opgelost als de update niet te downloaden is..
Wat een ge... wie weet nog waar een pc staat met windows 7 of 8.



Hoe je het regelt mag je zelf uitzoeken. Mio service isabominabel.
Heb ik gelezen, maar hoe krijg ik de update op mijn Mio als ik steeds de melding krijg geen apparaat aangesloten.
Bij mij werkt het intussen. Als je in de buurt van Harderwijk woont, mag je wel bij mij je apparaat updaten.
Ik heb hetzelfde probleem. 30 juni zou alles opgelost zijn, maar Mio krijgt het niet voor elkaar.



Als je nog ergens iemand hebt met Windows 7 , dan kun je daar nog terecht. Al met al een treurige zaak
Ik heb dezelfde procedure gevolgd, maar bij get opstarten vd PC kreeg ik ook gelijk het scherm met de update. Weet het niet zeker, maar volgens mij lukt het nu ook gewoon in windows 10.
Allemaal leuk, maar het probleem begon na de update. Dus het blijft een flut oplossing.



Het zou Mio sieren als ze de toestellen zelf updaten, dus gratis opsturen naar de fabrikant. Dat is toch niet te veel gevraagd na 4 maanden tobben met dit ellende ding.



Ook mijn vakantie is hierdoor flink verpest.



Mio begrijpt toch ook wel dat vertrouwen te voet komt en te paard vertrekt.



É­­én ontevreden klant kan heel veel schade aanrichten. Zelf ben ik mij aan het beraden om RADAR er achteraan te laten gaan.
Leuk verhaal, maar bij mij werkt het niet. Van Mio krijg geen reactie, dus klachtkompas heeft niet veel nut.
Beste mensen,



Ik heb hetzelfde probleem



Sinds 10 dagen herkent windows mijn mio 505 niet meer



Sprake van stuurprogrammafout en het apparaat zou een storing veroorzaakt hebben



Alles verwijderden mio 2.1.48.1 opnieuw gedownoad. Mio cyclo vraag op het apparaat aan te sluiten, maar het apparaat wordt niet gevonden. Op de mio site wordt gezegd dat het niet compatible is met windows 10 ,maar het werkte onder window 10 vlekkeloos. Helaas nu dus niet meer. Geen idee wanneer de udat komt
Bedankt voor de tip



Nu nog een computer zoeken met het oude windowss 10 of lager
Reputatie 4
Badge +3
Het zou ook op een Windows 10 machine moeten kunnen, zolang deze maar niet is geupdate naar de Creators 1703 versie. Hopelijk zijn dergelijke pc's makkelijker te vinden dan Windows 7 of 8 machines...
Reputatie 4
Badge +3
Vervelend dat de problemen nog steeds aanhouden! We hebben vorige week contact gehad met Mio en dit is wat ze aangaven:



"Ons developmentteam is bijna bij een oplossing. Men is nu aan het testen of het proces soepel verloopt, dit gaat 4 a 5 dagen in beslag nemen. De toestellen zullen dus een update nodig hebben. Aangezien de computer met die Windows 10 Creators versie de toestellen niet herkent, zal de klant een computer moeten vinden met een oudere Windows versie om die update te installeren. Wij weten dat dit niet de ideale situatie is maar kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wanneer dat eenmaal gebeurt is dan kan de klant voortaan wel de Windows Creators versie gebruiken voor updates en syncen. Indien de tests goed verlopen zouden we eind volgende week de FW update kunnen publiceren."



Daarmee doelt Mio op eind juli. Zodra we van Mio horen wanneer de officiËle firmware-update daadwerkelijk beschikbaar komt, melden we dat hier.
Reputatie 4
Badge +3
Mio bericht net dat de testen zijn afgerond en dat de update morgen - 25 juli dus - wordt gepubliceerd. Onverwachte omstandigheden uitgezonderd natuurlijk. Laat ons weten of dit inderdaad het geval is en of de update ook werkt!
Reputatie 4
Badge +3
We hebben een nieuwe reactie van Mio ontvangen - in het Engels:



As you know we have experienced some serious problems regarding our Cyclo series no longer being recognised by PCs and laptops running on Windows 10 after this OS was updated to the Creators 1703 version. We have released a software fix this morning to solve this problem.



For users that are considering upgrading to the new Windows Creators update, please update your Cyclo first to avoid any connection issues.



The Cyclo update will be offered via CycloAgent and will include:




  • A new OSM map update
  • OS image fix for Windows 10 Creators
  • New ‘Map Management’ feature for storage space management
This update can only be installed if you have not yet upgraded your PC to Windows 10 Creators version 1703, or if you have rolled back. Alternatively, please access another PC which isn’t running Windows 10 Creators 1703 to install the update.



Update installation instructions:




  1. Connect your device to a PC and open Cyclo Agent.
  2. Accept any updates offered.
  3. If you see the message ‘insufficient memory’, press OK and go to the Map Management tab.
  4. Now select ‘Retrieve’ to display the country list.
  5. Select countries to remove from your device which aren’t in use to free up space for the update.
  6. Select ‘Install’ to install the update.
*Please note: maps can be reinstalled to the device at any time. Additional countries are not available yet for purchase.



After installing this update, your Cyclo will be recognised by any PC or laptop running on the Windows 10 Creators version without a problem.



The update has been released for Cyclo 310, 315, 500 and 505.
Reputatie 4
Badge +5
@Vandenberghe1 dit lijkt me het makkelijkste op te lossen met hulp van Mio's klantenservice.Zou je de oplossing van de klantenservice met ons willen delen?



Zie:http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspxhttp://service.mio.com/M0100/F0110_DownLoad_Faq.aspx?faqid=12771904&Region=Netherlands&Language=Nederland



Vanuit Belgie: +32 (0) 787 99 588 (lokale kosten)Maandag~Donderdag9:00~13:0014:00~17.00Vrijdag9:00~13:00



Vanuit Nederland: +31 (0) 20 794 6978 (lokale kosten)Maandag~Donderdag9:00~13:0014:00~17.00Vrijdag9:00~13:00
Alles leuk en aardig, maar ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht met Windows10 Build1703 standaard daarop. Ik kan helemaal niets terugzetten naar een oudere versie.



Inmiddels is de oude computer met Windows7 verkocht...



Iemand een suggestie hoe ik dat ga oplossen?
Hallo,Heb mijn cyclo aangesloten op een laptop waarop een oudere versie van windows 10 stond. Via deze laptop en via cyclo agent heb ik de update uitgevoerd en nu werkt het inderdaad ook op een computer met de windows 10 creators update. Eindelijk. Bedankt voor alle reacties !



😛
Aan van Blooijs,Hallo,Heb je de "cyclo agent" van Mio gedownload ? Via dit programma kan je naar Mio Share. Het kan ook zijn dat je inmiddels de nieuwe versie van windows 10 creators update (versie 1703) op je computer hebt staan en dan behoor je, zoals anderen en mezelf, tot de gelukkigen waarbij de mio cyclo niet meer wordt herkend door de computer.Zelf heb ik ook al contact gehad met Mio en Microsoft maar momenteel blijft het wachten op een nieuwe update voor jouw toestel en hopelijk heb je dan nog een desktop of laptop extra op voorraad met daarop een oudere versie van windows 10 of misschien één van je kennissen die je verder kan helpen want anders zal je die update niet kunnen binnenhalen.Veel succes en een goed verlof
Helaas heb ik hetzelfde probleem met de mio 505. Vooralsnog kan ik geen oplossing vinden en ga hierom in conclaaf met de mio service. Desnoods stuur ik mijn product terug.
Heeft er iemand de update al gevonden? Op de site van Mio is het laatste nieuws nog altijd dat ze het probleem trachten op te lossen.Alvast bedankt.
Beste lotgenoten, ik had, jaaa je leest het goed, had!!! ook deze problemen.Ik heb toen mijn nieuw 315 aan een laptop gehangen met Windows 8, mio agent geïnstalleerd en vervolgens mijn 315 aangesloten op de laptop. Gelukkig zag deze de 315 wel!!!Vervolgens zijn er een aantal updates geïnstalleerd op mijn 315 . Ik heb toen mijn 315 weer aangesloten op mijn PC met Windows 10 en toen zag de PC de 31 wel. Je moet dus je device zien aan te sluiten op een vorige windows laptop/pc. Updates installeren en je bent waar je moet zijn. Heel veel succes!!!

Reageer