Consumentenbond.nl

Probleem met Tele2? Meld het hier.

• 16 november 2017
  • 72 reacties
  • 14208 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Regelmatig ontvangen we van consumenten klachten over Tele2, zowel over mobiel als over alles-in-1 (internet, tv en vast bellen).

Jammer genoeg is Tele2 nog steeds niet actief op ons Klachtenkompas. Daardoor voelen klanten minder de steun in de rug van de Consumentenbond. Om een beter beeld te krijgen wat er precies misgaat bij Tele2, schakelen we de community in.

Ben jij Tele2 klant en ervaar je problemen? Kies in de poll waarmee je problemen hebt en licht het probleem toe in een reactie hieronder.

*Poll resultaten zichtbaar na stemmen*

Om welke problemen bij Tele2 gaat het?

72 reacties

Ik heb een abonnementsverlenging met nieuw toestel bij Tele2 besteld. Het toestel is nooit geleverd en koerier claimt dit wel - maar op een ander adres geleverd te hebben. Er is een handtekening voor ontvangst maar niemand weet van wie. Alleen een handtekening - maar geen ID. Het koeriersbedrijf zegt geleverd (zelfde gebouw/ huisnummer - andere verdieping), bedrijf op dat adres gevestigd zegt niets ontvangen en Tele2 stuurt van kastje naar de muur. Geen telefoon, wel een nieuw contract en Tele2 wil het contract niet annuleren aangezien ik de telefoon niet terug kan geven. Loze beloftes over terugbellen van de "klantenservice"
Mijn probleem was dat we met prepaid €2,50 per MB mosten betalen. We hadden het bij vergissing nog aan staan. We dachten dat een EU-bundel ook voor Nederland gold. Vergelijk dat met Tmobile, €0,05 per MB. Dus Tele2 is 50x zo duur!
Sinds 2015 is bij een particulier abonnement het faktuurbedrag inclusief BTW.
Omdat het BTW bedrag niet (meer) apart vermeld staat kan ik mijn telefoonkosten niet
meer door mijn werkgever vergoed krijgen omdat die de BTW niet in vooraftrek mag nemen als dat bedrag niet expliciet op de faktuur vermeld staat. Tele2 is zich daar van bewust, er zijn blijkbaar veel klanten die dit probleem ervaren, ze vinden het vervelend, maar men is niet bereid om dat weer te veranderen.
3x per week de stekker er uit kijken we niet meer van op. soms domweg preventief zodat alles weer up-and-running is als het nieuws begint 😞
Ik heb geen probleem met Tele2 ,had dit wel xx4all en Vodafone en concept over betalingen en geen internet en ook met de telefoon dit was erg lastig.
Ik wil graag een ander geluid laten horen. Ik zit al vanaf 1998 bij Tele-2, eerst voor mijn telefoonlijn, nu voor alles-in-1. En ik ben heel blij met Tele-2. In al die jaren ben ik altijd heel correct te woord gestaan door de klantendienst als er iets niet goed ging en mijn klachten zijn altijd snel en netjes afgehandeld.
Wij zijn al heel lang via zonnet, versatel, bij Tele2. Met internet 20 mb.
Wat wij sinds een paar jaar ondervinden, is dat het internet regelmatig korte onderbrekingen heeft. Soms moet ik het modem resetten, maar meestal herstelt het weer vanzelf.
Is wel erg lastig en irritant dat dit gebeurt.
In het verleden geklaagd, ook naar ander "kanaal" omgezet, maar heeft niet veel geholpen
Heb recent Internet Light (adsl) van Tele2 genomen omdat dit goedkoper was dan mijn adsl abonnement bij Online.
Helaas kan ik met de zeer beperkte user account die ik bij het Technicolor modem krijg, zelf de DNS niet instellen. Na prettig contact met Tele2 blijkt dit inderdaad onmogelijk.
Ook lijkt er soms APisolation op te treden zodat apparaten elkaar niet zien en AirPlay bijvoorbeeld niet werkt. Na een modem reset werkt het weer, maar alles bij elkaar wel onwenselijk.
Reputatie 5
Badge +7
Ik wil graag een ander geluid laten horen. Ik zit al vanaf 1998 bij Tele-2, eerst voor mijn telefoonlijn, nu voor alles-in-1. En ik ben heel blij met Tele-2. In al die jaren ben ik altijd heel correct te woord gestaan door de klantendienst als er iets niet goed ging en mijn klachten zijn altijd snel en netjes afgehandeld.
@karuna Welkom op het forum! Leuk om een positieve ervaring te lezen, dank je wel voor het delen!
Als ik mijn factuur wilde bekijken klopten mijn inloggegevens zg. nooit!
Op een klacht is nooit gereageerd.
Reputatie 3
Badge +5
Dank jullie wel voor de reacties! Ze zijn heel verschillend.... Ik raad aan om bij klachten altijd de klantenservice in te schakelen, ook al heb je dat al eerder gedaan. Dat kan natuurlijk via de telefoon, maar ook via Twitter of via Facebook: stappenplan klagen bij de internetprovider.

Fijn dat er ook iemand (@Karuna) een goede ervaring post!

Blijf stemmen en je ervaringen hier delen! Hoe meer reacties, hoe beter we de situatie bij Tele2 in beeld krijgen.

Ook lijkt er soms APisolation op te treden zodat apparaten elkaar niet zien en AirPlay bijvoorbeeld niet werkt. Na een modem reset werkt het weer, maar alles bij elkaar wel onwenselijk.

APisolation probleem lijkt opgelost door Power Reduction Enabled: terug op No te zetten.
Reputatie 5
Badge +7

APisolation probleem lijkt opgelost door Power Reduction Enabled: terug op No te zetten.

@J. den Hartog Dank je wel voor je update, fijn dat het probleem vooralsnog opgelost is, hopelijk blijft dat zo!
Voor een zgn. 21e eeuw aanbieder van moderne telecomdiensten vind ik Tele2 een opvallend slechte communicator. Tele2's zgn. overstapservice is een regelrechte flater: ruim 2 maanden geen bereikbaarheid op de huisaansluiting, installatiedatum is niet alleen zonder enig overleg eenzijdig ruim 2 maanden uitgesteld(!) maar de installatie zelf heef nooit plaatsgevonden. Tele2's directie en klantenservice weigeren - zelfs na diverse aangetekende brieven - te reageren. Tele2 heeft nooit enig product geleverd laat staan geïnstalleerd of ooit voet over de drempel gelegd. Desondanks stuurt het bedrijf facturen en zelfs een incassobureau erop af om geld uit de portemonnee van argeloze klanten te kloppen. Ronduit crimineel! Voor alle potentiele klanten die hier schoon genoeg van hebben, meld je, en doe aangifte van deze oplichterspraktijken bij de aangewezen instanties!
Wel met andere zoals Xs4all en Vodafone over betalingen en storingen daar hoor je de consumentenbont nooit over ben 49 jaar lid geweest en nu ze betaald worden door [oa] zijn ze niet eerlijk dit zal wel niet geplaats worden.Gr.
Mijn klachten zijn vergelijkbaar met wat ik hier lees: als ik via m'n ipad tv wil kijken heb ik elke keer last van buffering. Een film of uitzending start wel maar enkele seconden later start deze weer opnieuw. Soms lopen beeld & geluid niet synchroon of betreft het geluid een onderwerp wat vlak daarvoor werd uitgezonden en de beelden hebben dan [al lang] betrekking op het volgende onderwerp.
Ik heb hier wel over gebeld met de klantenservice en men zou het noteren. Helaas is er geen verbetering. Ik ben niet het type wat blijft bellen - maar orienteer mij inmiddels op een volgende provider.. fingers crossed dat dit meer smooth zal leveren..
Na veel moeite wel een nieuw modem gekregen, maar nu nog dagelijks geen internet. Na resetten weer oké, maar zeer lastig. De klantenservice is waardeloos; volgen ongenuanceerd hun protocol.. Je kan geen e-mail sturen (hier zou binnen 30 dagen op worden gereageerd, maar niet dus.) en er wordt geen reactie gegeven op brieven. We hebben all in 1.
Maandenlang storing op tv in de avond. Maandenlang telefonisch en via mail aan het lijntje gehouden (Ik moest van alles veranderen en o.a. een kabel door mijn hele huis leggen en oh ja, als u deze upgrade neemt, zal dat alles oplossen), maar niks hielp. Toen zou het aan een toren liggen (in Amsterdam, ik woon in Friesland) en uiteindelijk was ik het zat en ben ik overgestapt naar een goede leverancier. Nooit meer storing gehad, maar op gezette tijden wel een aanmaning van Tele2 en na meer dan een jaar zelfs een sommatie via een incassobureau. Na contact met het incassobureau nu al een paar weken niks gehoord. Ik wacht af...
Ik zit al jaren bij Tele2. Nooit problemen ondervonden. Ook de klantenservice heel vriendelijk en behulpzaam. Nagenoeg nooit storingen. Goed 4G netwerk. Veel MB's voor weinig geld. Ik heb alleen mobiele telefonie van Tele2. Over televisie en Internet heb ik dus geen mening.
Ik heb sinds 3 jr mobiel abonnement bij Tele2 . Op onze camping is er bijna geen verbinding. In noodgevallen (zoals vorig jaar hartinfarct bij broer) moet ik dus naar een plek toe rijden waar wel verbinding is. Tele2 zegt sorry mevrouw u zit in een grijs gebied. Ja wat sorry. Ik betaal gewoon m'n abonnementskosten maar krijg niet waar voor ik betaal.
Reputatie 3
Badge +4
Beste K.v.d.Meer, Ik wil voor u een tipje van de sluier lichten, het betalen voor een abonnement geeft niet aan dat u altijd verbonden ben. De providers zijn gebonden aan het feit dat er een voldoende communicatie netwerken bij de camping horen te staan. Dat op zich is al een groot probleem, zij kunnen deze palen NIET zelf neerzetten maar zijn afhankelijk van de overheden. Waarmee ik bedoel dat het betalen van uw abonnement geen recht kan laten gelden op een goede verbinding. Ik hoop dat ik hiermee een klein beetje begrip heb kunnen geven.
Met een vriendelijke groet!!
Badge
Regelmatig ontvangen we van consumenten klachten over Tele2, zowel over mobiel als over alles-in-1 (internet, tv en vast bellen).

Jammer genoeg is Tele2 nog steeds niet actief op ons Klachtenkompas. Daardoor voelen klanten minder de steun in de rug van de Consumentenbond. Om een beter beeld te krijgen wat er precies misgaat bij Tele2, schakelen we de community in.

Ben jij Tele2 klant en ervaar je problemen? Kies in de poll waarmee je problemen hebt en licht het probleem toe in een reactie hieronder.

*Poll resultaten zichtbaar na stemmen*
Badge
Nooit ergens slechter behandeld. Klantenservice Tele2 spant de kroon. Ik zit hier al een maand met dure waardeloze kapotte refuckingfurbished troep in mijn maag gesplitst, kokend van woede over de aller- allerslechtste dienstverlening in history. De stoom komt uit mijn oren.

Mijn klantvraag is heeeeeeeeeeeel simpel:
Ik wil een goed functionerend toestel, en dan ga ik pas betalen. Simpel, maar bijTele2 werkelijk onmogelijk.

7 nov sluit ik abonnement af met Refurbished iPhone. Die blijkt verbinding naar internet nooit te kunnen maken. Gewoon, pech met een verkeerd toestel, mevrouw. Opgestuurd (met frisse tegenzin, op advies van Tele2 was er geen andere mogelijkheid) ter reparatie.

Na ruim 2 weken krijg ik een ander, refusbished toestel terug. Dat was op vrijdag 1 december. Ik blij, zet toestel aan en de camera geeft hele dikke strepen. Bel met Tele2: opsturen ter reparatie, andere oplossing hebben we niet. Ook kunt u geen manager spreken. Helaas kunnen we niets voor u doen.

Vandaag bied ik het toestel , ter reparatie (dan in godsnaam maar) aan bij Tele2 winkel in Alkmaar bij Anil.
Hij zegt: dit toestel heeft niet alleen een niet-goed werkende camera, maar ook zit het glas van het scherm scheef, waardoor de home-knop niet helemaal goed werkt. Dat hadden wij nog niet eens gezien, want toestel niet gebruikt.

Vervolgens willen ze daar het toestel NIET innemen met de omschrijving van deze klacht erbij, alsof we dit zelf hebben gedaan!! 'Dat ga ik er niet bij zetten, en 'Ik zou nooit een Refurbished toestel kopen, die verkopen we hier ook niet'

Maar ik ben hier toch bij Tele2, Anil? 'Nee, dat is anders'. (?!) Kortom, we zijn de winkel uitgestuurd met het toestel weer mee terug!!!!!! En de succeswensen en van de medewerker van Tele2 (waaaaaaat?!)

Vervolgens wordt ik vlak daarna gebeld nav telefonisch contact van zaterdag waarin ik had aangegeven ontevreden te zijn. Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Dat had ik toch verkeerd: nee, ik ben alleen maar om te vragen hoe we het GESPREK beter hadden kunnen doen, over de inhoud weet ik niets en ga ik niet over. Ik vraag: laat me dan aub teruggebeld worden voor hulp hierbij, ik wil een oplossing. Nee, dat kan niet. Maar ik zal het navragen. Waarop ik na een half uur gebeld wordt: helaas mevrouw, ik kan niets voor u doen.
Ga nooit, maar dan ook nooit in zee met Tele2. Als ze eenmaal je centen maar hebben, ben je als klant helemaal niets waard.
Alle berichten van Tele2 alhier ten spijt, ' Wij gaan met u in gesprek over een oplossing als u een werkend toestel in huis heeft'

Er is daarin geen velden of wegen een medewerker te vinden bij Tele2 die mijn vraag/klacht/boosheid ook maar in de verste verte probeert te begrijpen en een OPLOSSING aandraagt, anders dan: opsturen ter reparatie, en zelfs dat schijnen ze niet te willen doen.

Ik plaats dit bericht dan maar her en der over het internet (zie ook mijn eerdere berichten hier in deze gekmakende cirkel van: wij kunnen niets voor u doen, mevrouw) en het delen hiervan wordt op prijs gesteld. Maak niet de fout die ik heb gemaakt door in zee te gaan met Tele2.
Reputatie 3
Badge +4
Beste Amber MB, ik wil toch wel even reageren op uw bericht over Tele2, natuurlijk is het niet zo leuk als men tegen een muur van onbegrip aanloopt. Anderzijds begrijp ik toch niet waarom een refurbished Iphone koopt, het is uw eigen keuze, maar het blijft een kneus. Voor een aantal euro's meer heeft u een nieuwe en MET garantie, gebeurt er dan wat kunt u altijd terugvallen op uw garantie. Over Tele2 kan ik geen oordeel vellen, maar wat ik wel kan zeggen dat bij de diverse telecom bedrijven het kennelijk een normale regel is geworden dat, zo gauw er iets gekocht, ook alle service ineens verdwenen is. Het is voor hun een hiaat als er een Iphone gerepareerd is en verkocht, de nazorg altijd extra geld kost en ook de telefonische afhandeling kost tijd. De tijd dat de klant koning was is allang voorbij, ergo u kunt met uw klacht bij hun niet meer terecht en de service is marginaal. Het spijt mij dat ik u niet verder kan helpen. U zou kunnen proberen om gehoor te krijgen over uw probleem bij een klachtencommissie, misschien dat zij u verder van dienst kunnen zijn.
Met een vriendelijke groet!!
Reputatie 3
Badge +5
Beste allen,
Hartelijk dank voor alle reacties! Jeu, er zitten wel een flink aantal vervelende cases bij.
Ik ga contact zoeken met Tele2 en ze deze lijst 'overhandigen'. Ik laat jullie weten wat de reactie is!

Reageer