Consumentenbond.nl
Vraag

Probleem 'verborgen instellingen' op laptop

• 30 januari 2021
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Badge

Mijn Windows 10 pro geeft plotseling aan: “Een aantal van deze instellingen zijn verborgen of worden beheerd door uw organisatie” Het betreft een op zichzelf staande laptop.

Zoek ik via startpage, dan lees ik: “Ga naar de DWORD-parameter 'HKEY_CURRENT_USER\ SOFTWARE\ Policies\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ PushNotifications\ NoToastApplicationNotification' en zet die maar eens op '0'.”

Echter “NoToastApplicationNotification” ontbreekt bij mij. Met “PushNotifications” als laatste houdt het bij mij op.

Hoe los ik dit op?

5 reacties

Het zal nooit meer zo zijn, als het was.
https://www.tenforums.com/tutorials/105486-enable-disable-notifications-windows-security-windows-10-a.html

Ik weet niet beter dan dat dit het gevolg is van een nieuw account toevoegen in Windows van een bedrijf of school. Misschien Teams van het werk?

Badge +8

Is het ondertussen gelukt om het probleem op te lossen, @G. Hoekstra?

Badge

Nee. Het antwoord van “Wortelstamper” in het Engels is mij te moeilijk. Dat van “Deen” is niet van toepassing.

Badge

2021-02-22 – Inmiddels “NoToastApplicationNotification” aangemaakt. Daarna zie ik dat onder type: Reg_SZ onder gegevens niets staat. Bij binaire waarde staat een aantal nullen. Reg_SZ op “0” zetten en herstarten lost het probleem niet op.

In de “Editor voor lokaal groepsbeleid” is na het dubbelklikken op “Status” alles “Niet geconfigureerd”. Dus geen “Indeling van Start” en dan “Ingeschakeld” om te kunnen veranderen in “Niet geconfigureerd”.

Reageer