Consumentenbond.nl

Problemen bij aanmaken e-mailadres Yahoo?

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2079 reacties
Vandaag probeerde ik iemand aan te melden bij Yahoo. Ik wil nog steeds een mailadres aanmaken voor iemand die geen computer heeft, als ik dat doe via Hotmail, Ziggo of Gmail kan hij ook in mijn mail en dat vind ik nou ook weer niet nodig. Bij Yahoo heb ik niets, ook geen account, dus dat leek me wel handig.

Probleem bij het aanmelden is het volgende.
Ik vul de naam in (verplicht veld), nog een heel stel verplichte velden en als ik dan bij het laatste verplichte veld invul wat er wordt gevraagd zijn alle andere verplichte velden weer leeg, opnieuw beginnen heeft geen zin want dit blijft zich herhalen. Bij het invullen krijg ik geen enkele foutmelding. Ik snap er geen jota van. Heren techneuten???

31 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Een andere browser proberen wil wel eens helpen.
Google Chrome werkt het beste met Yahoo.
Reputatie 7
@Bert die gebruik ik, behalve op mijn iPad. Daarmee lukte het trouwens ook niet. Ik zou het natuurlijk nog een keer kunnen proberen met Mozilla, IEX doet het al heel lang niet meer en die nieuwe waarvan ik de naam kwijt ben krijg ik niet geïnstalleerd op mijn stukje antiek.
Vijf jaren voordat ik een laptop kocht, maakte ik een Yahoo! Mail adres aan dat ik nu, dertien jaren later, nog steeds gebruik.

Ik heb inmiddels vrijwel alle browsers gebruikt die er op deze aarde te vinden zijn en Yahoo! Mail werkt even goed in elke browser.

Hierbij spreek ik dus onze collega Bert krachtig tegen. Wij kunnen het vreselijke Google Chrome gewoon links laten liggen.

Het is wel van belang de Webmail Ad Blocker extensie te installeren.
Overigens ben ik het wel met je eens, collega Bert, dat, als een invul- of verzendactie niet wil lukken, zoals MrsJones nu lijkt te overkomen, de beste remedie altijd is: probeer het in een andere browser.
Reputatie 7
Het is me nu gelukt met Mozilla maar nu heb ik weer een ander probleem, ik krijg het niet op mijn bureaublad en het lukt me ook niet om het in een nieuw tabblad te krijgen bij Google (ik ben er ook niet kapot van maar Google Chrome werkt bij mij het best). Bij IEX was het altijd heel simpel om een snelkoppeling te maken maar dat werkt voor geen meter meer.
Als het e-mail adres is aangemaakt, dan ben je toch klaar, of zie ik dat verkeerd?

Het is toch voor iemand anders?
Reputatie 7
@Léonz , het is voor iemand anders maar de ene keer kijkt hij in de mail als hij bij zijn zoon is, dan weer in de bieb en dan weer bij mij maar hij vraagt ook weleens of ik wil kijken als hij ergens ver weg zit. Ik correspondeer veel voor hem, meestal per mail, maar hij kan daar van buitenaf niet in.
Ik vind het zelf nogal lastig om iedere keer te moeten inloggen zonder icoontje, dat gaat sneller.
Ik ga even een paar dingetjes doorsturen aan dat adres om te zien of ik alles goed heb gedaan.
Reputatie 7
Lieve heren, allebei hartstikke bedankt want door de aanwijzingen is het me uiteindelijk gelukt. Ik heb het opgegeven een icoontje op het bureaublad te zetten maar met een aparte bladwijzer gaat het ook heel snel. Heb even een testmailtje gestuurd, heen en weer en alles werkt.

Eigenlijk is mijn vraag beantwoord maar misschien is er nog wel zo'n tobber die een beetje goede raad nodig heeft.
De gemakkelijkste manier is zonder twijfel:

-Open het Postvak In
-Maak daarvan een bladwijzer op de Bladwijzerbalk
-Verander de naam van de bladwijzer in 'Post'

Dan krijg je een leuk envelopje op de Bladwijzerbalk.

Een andere manier is er trouwens niet: een icoon op het bureaublad kan volgens mij niet.

Zie mijn eigen envelopje in de onderstaande afbeelding. Met Mijn Yahoo! kun je RSS-feeds lezen. Wat is er nieuw in de CB Community?, bijvoorbeeld. Dat is de Y ernaast.

Reputatie 7
@Léonz, met IEX was het een klik met de rechter muis toets op het mailadres, kopiëren en dat zette je het zo op je bureaublad na de vraag waar het naartoe moest. Met andere browsers werkt dat niet, je moet bij Firefox heel veel handelingen verrichten, een heel gepruts. Ook je icoontjes vastzetten was net IEX makkelijk. Die bladwijzer zoals je zegt heb ik nu, ik zal eens kijken wat voor naam het beestje nu heeft, yahoo mail dacht ik, ik zit nu ergens anders dus kan het niet nakijken.
Maar, om wat voor mail-adres ging het dan?

Mijn mail-adres is nergens te zien. Alleen als ik uitgelogd ben, gebruik ik het om weer in te loggen.

Ging het bij jou misschien om een mailprogramma zoals Outlook? En, maakte je dan niet gewoon een snelkoppeling naar het mailprogramma?

Ik zeg maar wat, want ik ken alleen Yahoo! Mail en dat is webmail.

Je kunt overal inloggen waar je maar bent. Zelfs al zou je in Rotterdam zijn! Er is geen programma aan verbonden dat op je computer staat.

Waar is trouwens je mooie avatar gebleven?
Reputatie 7
Ik heb een nieuw adres aangemaakt voor die kennis waar zijn eigen naam in staat.
Reputatie 7
O verrek, ik had niet eens in de gaten dat ie weg was, ik heb niets gedaan. Jij hebt zo te zien een andere avatar.

Als ik op die M klik krijg ik hem in mijn profiel wel te zien. Ik denk dat de fout niet bij mij zit.
Reputatie 7
Is een e-mail adres voor iemand zonder computer geen contradictie in terminus?
Hallo A. Deen,

Vijf lange jaren fietste ik steeds vijf kilometers om mijn e-mail te bekijken in een bibliotheek waar dat gratis kon.

Dus: geen computer, wèl e-mail.
Wat ik bedoelde, MrsJones, is: wat voor type e-mail adres was het? Ging het niet om de naam van een mailprogramma?

Dat je avatar weg is, is een ernstige zaak. We moeten iemand van het moderatorenteam terugroepen uit zijn/haar weekendverlof.
Reputatie 7
@Léonz ,
Léonz schreef:

De gemakkelijkste manier is zonder twijfel:

-Open het Postvak In
-Maak daarvan een bladwijzer op de Bladwijzerbalk
-Verander de naam van de bladwijzer in 'Post'

Dan krijg je een leuk envelopje op de Bladwijzerbalk.

Een andere manier is er trouwens niet: een icoon op het bureaublad kan volgens mij niet.

Zie mijn eigen envelopje in de onderstaande afbeelding. Met Mijn Yahoo! kun je RSS-feeds lezen. Wat is er nieuw in de CB Community?, bijvoorbeeld. Dat is de Y ernaast.

Dit heb ik dus gedaan. Ik geloof dat daar een envelopje staat en Yahoo mail maar ik kom wel meteen in de mailbox, ik kan er nog steeds niet bij om even te kijken omdat mijn echtgenoot de pc nodig heeft. Misschien lukt het met de ipad. Ik heb het zo goed als voor elkaar maar snap er steeds minder van.
Reputatie 6
Badge +5
Supported web browser for Yahoo products.
Reputatie 7
Léonz schreef:

Hallo A. Deen,

Vijf lange jaren fietste ik steeds vijf kilometers om mijn e-mail te bekijken in een bibliotheek waar dat gratis kon.

Dus: geen computer, wèl e-mail.

Is beschikking over een computer, is niet zonder computer.
Reputatie 7
Als ik op mijn ipad probeer in te loggen kan ik alleen verder als ik Yahoo installeer, dat doe ik dus niet. Ik heb het meteen afgebroken.
Reputatie 7
Kennis heeft momenteel alleen bij mij beschikking over de computer, niet over een eigen computer.
Het zit allemaal een beetje raar in elkaar, ik kan het niet op een openbaar forum uitleggen maar het is in ieder geval heel netjes, niet misdadig, ook geen plannen in die richting.
MrsJones schreef:

Als ik op mijn ipad probeer in te loggen kan ik alleen verder als ik Yahoo installeer, dat doe ik dus niet. Ik heb het meteen afgebroken.

Als je op de iPad een browser opent (wellicht is dat Safari), ga je naar 'yahoo.com' ('yahoo.nl' is ook goed), en dan log je in met e-mail adres en wachtwoord.
Hallo Bert,

Mijn browsers zijn: Opera, Waterfox en SRWare Iron.

Die staan alledrie niet in jouw link, maar Yahoo! Mail werkt er uitstekend.
A. Deen schreef:

Is beschikking over een computer, is niet zonder computer.

Hallo A. Deen,

Normaliter kan ik u altijd goed volgen, maar nu jammer genoeg niet.

Deze bekende van MrsJones wil duidelijk per e-mail bereikbaar zijn en wellicht ook terug mailen, maar heeft zelf blijkbaar geen computer.

Maar, hij heeft MrsJones, zoals ik in de periode 2006-2011 de bibliotheek had. What's the difference? Behalve dat MrsJones waarschijnlijk minder boeken om zich heen heeft dan de bibliotheek.

Bovendien kan de bekende van MrsJones nu mailen waar hij maar wil. Hij hoeft niet eens naar haar te komen. Geen computer, toch mailen dus.
Reputatie 7
Léonz schreef:

MrsJones schreef:

Als je op de iPad een browser opent (wellicht is dat Safari), ga je naar 'yahoo.com' ('yahoo.nl' is ook goed), en dan log je in met e-mail adres en wachtwoord.

Dat is idd Safari en daar ben ik al jaren aan gewend, ik wil ook niet nog een email account op mijn ipad. Ik kon alleen inloggen als ik verder klikte maar dan zou ik Yahoo installeren als browser. Het enige wat ik handig vind is de mogelijkheid de mail die op andere adressen binnenkomt bekijken, dat kan wel bij Ziggo maar zo te zien niet zo makkelijk bij Yahoo. Ik ga het morgen eens op mijn gemak uitzoeken van achter de PC, dan heb ik een heel groot scherm en dat vind ik wel zo prettig.

Reageer