Consumentenbond.nl

Problemen bij web shop BCC

• 9 juli 2015
  • 6 reacties
  • 306 Bekeken

6 juli 2015: BCC zegt zelf dat ze problemen hebben met leveringen als gevolg van technische problemen met hun logistieke systeem. Als gevolg daarvan is hun Service desk overbelast en zijn ze telefonisch moeilijk bereikbaar.

Zelf ben ik daar ook het slachtoffer van en als je zoekt op diverse forums, FB en Twitter blijkt dat honderden personen problemen hebben: prducten worden niet geleverd, annuleringen worden niet verwerkt en niet terugbetaald.

Op 5 juli bestelde en betaalde (iDEAL) ik een iPhone 6 en hoesje. Volgens hun site op voorraad en levering de volgende dag. Tijdens het bestelproces kwam daar een dag bij. Op de avond van de dag voor levering zou een bericht gestuurd worden met informatie over de levering. Die avond: geen bericht!. De volgende morgen ingelogd op hun site: mijn order was onbekend. Later op de ochtend een SMS met melding dat levering als gevolg van een technische storing 1 tot 2 dagen was vertraagd. Hierop gebeld, echter telefonisch niet bereikbaar. Een bericht verzonden via hun contactformulier op de website. Aan het eind van de dag bericht per e-mail: levering gaat 5 tot 10 werkdagen duren. Hierop bericht gestuurd dat ik mijn bestelling annuleerde en gevraagd mijn geld terug te storten. In plaats daarvan de volgende morgen een algemeen antwoord via SMS: uw betelling wordt uitgeleverd zodra de producten door ons zijn ontvangen. Vervolgens diverse berichten verzonden via hun contactformulier en FB. Tot onze verrassing: woensdagavond 8 juli een e-mail dat onze bestelling uitgeleverd ging worden op 9 juli tussen 14:00 en 21:00 uur.Vandaag 9 juli om ca. 15:30 kwam DHL afleveren: in aanwezigheid van de bezorger het pakketje opengemaakt: alleen het hoesje, GEEN TELEFOON! Probeer nu alsnog mijn geld terug te krijgen.

Als ik thans op de website van BCC kijk is de betreffende telefoon nog altijd uit voorraad leverbaar. Niet dus!.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat een bedrijf als BCC op deze wijze door blijft gaan: wel bestellingen en betalingen ontvangen, niet uitleveren en niet eerlijk communiceert over hun problemen. En ik ben niet alleen: met mij honderden anderen! Mijn advies: bestel niet bij BCC! Mogelijk staan ze op de rand van een faillisement???

..

6 reacties

Update: zojuist, 10 juli, is mijn betaling teruggestort. Dit na veel aandringen en met behulp van de ombudsman van Haarlems Dagblad / Holland Media Combinatie. Hulde voor zijn inzet! Blijft het feit dat BCC nog altijd op hun website vermeldt dat de telefoon in voorraad is en zij deze niet kunnen leveren.
Goed dat de terugbetaling is uitgevoerd C. Snoek!

En inderdaad: BCC geeft aan dat het nog altijd druk is bij de klantenservice.
Ik zit ook al 6 weken op mijn geld te wachten (ruim 450 euro). Aangetekende brief gestuur, geen antwoord. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen. Rechtsbijstand inschakelen?
Zelf had ik na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering al een brief klaarliggen waarin ik BCC in gebreke stelde. Het was de bedoeling deze brief aangetekend met ontvangstbevestiging te verzenden. Dat is niet gebeurd, omdat de ombudsman van de krant het voor elkaar had gekregen dat ik mijn geld terug kreeg (zie mijn eerdere bericht). In mijn geval had ik mijn geld (ruim € 800,00, twee bestellingen), binnen een week terug.

Ik ben overigens van mening dat Stephan van de CB vrij lakoniek reageert. Inderdaad is in mijn geval alles snel afgehandeld. Maar volgens mij is er veel meer aan de hand bij BCC. Ook de CB zou hier eens onderzoek naar moeten doen. Zie ook de zeer vele klachten op diverse fora en sites. Kennelijk wordt een grote ondernemeing als BCC de hand boven het hoofd gehouden. Maar wat hier gebuerd is tegen het criminele aan. Ze blijven vermelden dat producten in voorraad zijn, maar kunnen niet leveren! Alles onder het mom van een technische storing. Die zou twee weken geleden al nagenoeg opgelost moeten zijn. Maar klanten staan nog steeds met lege handen: wel betaald, niets geleverd krijgen. Of mij mijn geval wel een hoesje, geen telfoon. Andere klanten overkwam hetzelfde of kregen kapotte of beschadigde producten. CB duik hier eens in!
Ik ben inmiddels wel gebeld door iemand van BCC nav een klacht op klachtenkompas.nl. Blijkbaar werkt dat beter dan een aangetekende brief. Blijkt dat de annulering op 8 juni jl niet is doorgekomen. Nou ja, hang je een half uur aan de telefoon om te annuleren en dat blijkt dat achteraf ook nog eens voor Jan Drieletter geweest te zijn. Nu gaat die termijn van 10 dagen weer in. Ik wacht die 10 dagen even af, maar de rechtsbijstand is al ingeschakeld. Ik vind het wel jammer dat het allemaal zo moet. Ik vond het nl altijd wel een sympathiek bedrijf.
Badge
Verwacht niets van BCC! Zie ook https://www.klachtenkompas.nl/bcc/asus-tablet#comment-18906

[Opmerking redactie: zin in volledige kapitalen aangepast naar kleine letters, aangezien het ander overkomt als schreeuwen.]

Reageer