Problemen met Lastpass

• 25 June 2022
  • 19 reacties
  • 159 Bekeken

Na de laatste Iphone LastPass app update van 30 mei 2022 kan ik niet meer inloggen in de app. Zowel niet meer via gezicht herkenning als handmatig password invullen? Herkenbaar?

Ben een 'Free’gebruiker en dus geen hulp van LP helpdesk.

19 reacties

Beste A.Deen, dan ben ik definitief alles kwijt. Hoop op één of andere manier de app weer operationeel te krijgen. De laatste updates van LP hebben er niet toe geleid helaas. Versie 5.12.0.6605 deed het nog. 

Tenzij LastPass echt fundamenteel veranderd is, en ik gebruik het ondertussen al een jaar niet meer, worden je gegevens opgeslagen in de cloud en zou je dus niet afhankelijk moeten zijn van een lokale installatie. Daarom stuurde ik je ook naar LastPass.com met de browser, als je daar wel kunt inloggen zitten je gegevens daar veilig.

Beste A.Deen, dan ben ik definitief alles kwijt. Hoop op één of andere manier de app weer operationeel te krijgen. De laatste updates van LP hebben er niet toe geleid helaas. Versie 5.12.0.6605 deed het nog. 

Beste Shana, helaas niet. Zou graag terugwillen op 1 of andere manier naar versie 5.12.0.6605 van Lastpass (toen werkte het nog).

Heb je al eens overwogen LastPass van je telefoon te verwijderen en opnieuw vers te installeren?

Reputatie 7
Badge +7

Je kan LastPass als een app op je smartphone hebben. Elke keer als je een wachtwoord nodig hebt moet je die app starten en dan wachtwoorden weergeven kiezen en dan het wachtwoord opzoeken en kopiëren en plakken in het account dat je wil openen.

Je kan LastPass ook als een browserextensie op je webbrowser zetten. Dan heb je steeds automatische invulling van je wachtwoord. 

Als je drie emailadressen hebt kan je voor drie apparaten een free versie van Last Pass installeren. Dat is meer ingeval van de ideologie van “de computer moet doen wat ik wil en ik doe niet wat de computer wil”. 

Beste Shana, helaas niet. Zou graag terugwillen op 1 of andere manier naar versie 5.12.0.6605 van Lastpass (toen werkte het nog).

Reputatie 3
Badge +4

@G.H. Schipperhein, heb je nog wat gehad aan de tips van onze community leden?

Groetjes Shana

Op de telefoon.

Heeft je browser extensies in Safari op je telefoon? Apple is een beetje een black box voor me😏

Maar het idee was dit uit te voeren op het apparaat waar je voorheen Lastpass nu juist nog niet op had draaien. Je log geeft aan dat hij nu een soort local restore probeert te doen terwijl ik wil dat hij de cloud raadpleegt.

Op de telefoon.

NB: Zie net dat de LP-browserextensie aan staat in Safari.

Die zou ik eigenlijk juist uit willen hebben, volgens mij probeert hij een soort “local restore”. Pak even een incognito venster, ik wil juist dat hij naar de cloud gaat.

Even voor alle duidelijkheid, krijgt u dit nu op een pc of probeert u het op uw telefoon? 

NB: Zie net dat de LP-browserextensie aan staat in Safari.

Hi, heb de hint op een 'veilige’ plaats bewaard. Op de aanmeldpagina staat onder het vak aanmelden > Problemen bij het aanmelden? Dit geeft een diagnose logboek. 

En u heeft indertijd wel een hint aangemaakt?

Wat is het diagnose logboek, is dat iets van Lastpass of iets van het OS?

Hi, heb ik gevolgd en het hint vlak is leeg. 
Hierbij een stukje uit de diagnose logbook:

2022/06/25 08:14:20:406  <AppDelegate.swift:115> application:didFinishLaunchingWithOptions
2022/06/25 08:14:20:446  restoreStateFromDisk begin
2022/06/25 08:14:20:447  restoreStateFromDisk filename: /private/var/mobile/Containers/Shared/AppGroup/70565383-A350-4A3B-8D7D-1393C20BC962/LastPass/restore_state
2022/06/25 08:14:20:448  Restore fail: Error Domain=NSCocoaErrorDomain Code=260 "Het bestand 'restore_state' kan niet worden geopend omdat het bestand niet bestaat." 

Als ik op de laptop naar Lastpass.com ga zie ik dit:

Kies ik voor log in zie ik dit:

Kies ik voor forgot password zie ik dit:

Hier kunt u toch uw mailadres invoeren en zou u een stap verder moeten zijn.

Geprobeerd, helaas loop ik tegen dezelfde problemen aan als (accountherstel) met de Iphone.  Bij accountherstel geeft het aan: LP-browserextensie is niet geïnstalleerd? Heb ik niet eerder van gehoord. 

Weet u zeker dat u niet op de site kunt inloggen? De site is niet direct een device, ik bedoel dus niet een extensie voor een browser maar echt de site zelf.

Beste A.Daan, dank voor uw reactie, de (free)app is maar voor 1 device en dat is mijn mobiel. 

Probeer het eens rustig op een computer in de browser. Misschien gaat er toch iets verkeerd bij het invullen van het wachtwoord op de telefoon.

Reageer