Consumentenbond.nl

Problemen met mobiele telefonie, geen dekking?

  • 30 november 2016
  • 0 reacties
  • 88 Bekeken

Sinds 1 maand heeft een vriendin problemen met het bellen. Anderen horen haar niet en v.v. Inmiddels heeft ze een vervangende sim ontvangen, waarmee echter het probleem niet is opgelost. Voor een dekkingsonderzoek waren wat gegevens nodig, maar tot 3x aan toe kreeg ze een email retour met dat er gegevens niet correct waren. Zelfs via de klantenservice is dit zo. Dus helaas lukt dit (nog) niet. Dit is meerdere malen aangegeven. Er is een korting aangeboden, maar aan korting op telefonie heb je niet zo veel aan als je er helemaal geen gebruik van kan maken. De klantenservice melde ook dat er geen dekking is in haar gebied, maar hierover heeft ze niks gehoord of gezien in de afgelopen maanden.

Ook is ze naar een winkel in het dorp geweest om te bespreken of het toestel kan worden opgestuurd voor reparatie, maar helaas doen ze niks met het desbetreffende mobiele telecombedrijf. Eventjes naar een dorp verderop zit er helaas niet in en ze wilde ook niet de telefoon laten opsturen en een vervangend toestel regelen. Ze is wel is onderweg en dan is bereikbaar zijn wel belangrijk. Buiten dit, werkt de wifi en het mobiele internet wel gewoon goed. Het eventueel opsturen via de provider is mogelijk, alleen weet je dan nooit vooraf wat het eventueel gaat kosten. Bovendien betaald ze nu al een maand voor telefonie die niet werkt.

Nu kun je best snappen dat ze inmiddels weg wil bij deze provider. In het eerste jaar waren er echter nog geen problemen. Deze zijn dit jaar, dus in november, precies een jaar later begonnen. Echter, haar abonnement loopt door tot maart 2018. Hiervoor zit je natuurlijk met een contractbreuk en daar rekenen ze een bedrag iets meer dan €500. De provider is alleen bereid dit abonnement kosteloos te beëindigen, mits het onderzoek dat uitwijst, maar dit kan dus niet gestart worden. Het lukt dus niet om de vereiste gegevens op te sturen. Het gaat om simpele, standaard gegevens zoals een datum, postcode, klantgegevens en telefoon type; gegevens die ze eigenlijk al zouden moeten hebben, aangezien deze op de factuur staan.

Even een paar feiten op een rij:

- Abonnement startte maart 2016 t/m maart 2018 (2 jarig, 16 maanden resterend)

- 1500 MB (€6), bel & SMS onbeperkt (€10) Telefoon (€18)

- Maandkosten abonnement €34,-

- Per maand 10 euro aan kosten waar geen gebruik van word gemaakt

- Gedurende de rest van de periode is dat 16 maanden x €10 = €160,-

Best een hoop tekst, maar ik hoop dat het probleem duidelijk is. Mijn vraag is dan ook, wat zouden jullie doen en wat is zijzelf en de telecomprovider verplicht om te doen?

0 reacties

Geen reactie

Reageer