Consumentenbond.nl

Problemen met Youfone

• 13 juni 2019
  • 5 reacties
  • 838 Bekeken

Badge
  • Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties
Youfone zijn bedriegers.??
Ze halen je binnen met mooie aanbiedingen maar daarna ben je zwaar de bok en je denkt jaren aan hun vast te zitten.
Eerst kloppen de belminuten niet het lijkt of deze afgerond worden waardoor je altijd meer Belminuten dan werkelijk gebeld.
Ik heb van de afgelopen twee jaar al mijn bel minuten bekeken op grond hiervan een contact bij youfone afgesloten, per dag hield ik mijn gesprekken bij er was bijna niet binnen de minuten te blijven, terwijl de werkelijk minuten anders leken.
Zullen de kleine lettertjes zijn welke vast ergens verstopt staan.
De Horror begint dan pas, er komt een factuur van ca 11 euro per maand, na een tijd kom ik er achter dat ze zo maar bedragen tot 150 euro van mijn rekening halen dit bleef maar doorgaan tot op de dag van vandaag krijg ik geen antwoord welke verklaard waarom ze dit doen.
Te arrogant om iets uit te zoeken. Samen met mijn Bank kreeg ik een deel van het geld terug.
Youfone is altijd bereikbaar wanneer je wilt afsluiten daarna is het bijna onmogelijk.
Kijk niet raar op als je 20 minuten in de wacht staat om vervolgens te horen dat je een andere afdeling moet bellen, als je weer weet ik hoelang in de wacht gestaan hebt is de afdeling gesloten of de persoon is er niet. Doorverbinden kunnen ze niet, telecom bedrijf welke niet kan doorverbinden?
De vele mail welke ik stuur antwoorden ze nooit volledig alleen maar je moet je contract tot het einde uitdienen, terwijl ik wil weten waarom, en een oplossing nu wil ik dat ze mijn contract ontbinden omdat ze zich niet aan de contractafspraken hebben gehouden, en ik niet samen kan werken met een bedrijf welke mijn bankrekening plundert om vervolgens niet thuis te zijn.
Het kan niet anders dan dat Valentijn Rensing tenenkrommend ziet hoe zijn arrogante medewerkers het bedrijf een slechte naam geven, en naar de kloten helpen. Het was immers zo gemakkelijk op te lossen.
De samenwerking met klacht.nl is ook apart er komt een reactie van youfone welke totaal niet klopt mijn reactie daarop word gelijk verwijderd en de klacht als opgelost gemeld.

de reactie van Youfone

Het is natuurlijk vervelend dat je abonnement is afgesloten vanwege een langdurige achterstand in de betalingen en dat je nummer daardoor is komen te vervallen.
Er is echter slechts twee keer een hogere factuur verstuurd, waarbij de extra kosten betrekking hadden op verbruik buiten de bundel.
Daar je deze facturen niet hebt betaald is er uiteindelijk overgegaan tot het stopzetten van het abonnement waarbij er een eindfactuur is verstuurd.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het verbruik, en wanneer je meer verbruikt dan in de bundel zit, of verbruik hebt dat niet binnen je bundels valt, zitten hier extra kosten aan verbonden.
Deze kosten zijn correct en terecht in rekening gebracht.

groet Anne

Anne je moet je administratie beter zien voor elkaar zien te krijgen.

Er is nooit een te hoge factuur verstuurt de facturen zijn altijd automatisch afgeschreven buiten de facturen om welke altijd rond de max 15 euro waren keurig betaald.
Ik heb nagenoeg geen kosten buiten de bundel gehad de paar euro 3 en 4 euro welke buiten de bundel waren zijn gewoon automatische afgeschreven
Ik let erg goed op mijn verbruik hield dit per dag bij.
Nadat jullie een factuur sturen van 10 euro en 10 euro automatische incasseren halen jullie de zelfde dag ook 150 euro van mijn rekening. Hier kom ik na een poosje achter en zie dat meerdere keren onterecht geld gepakt is van mijn rekening. Omdat jullie niet reageren en ik jullie niet te spreken krijg laat ik de bedragen met behulp van mijn bank terug storten, nog steeds moet ik van jullie geld krijgen omdat dit niet bij alle facturen lukte.
Ik heb ook gelijk mijn Sim uit de telefoon verwijderd omdat het vertrouwen in een eerlijke opsomming van minuten of eerlijke afschrijvingen tot beneden nul is gedaald, dus vanaf ca september of okt 2018 ik gebruik ik geen sim van Youfone meer.
Heb youfone verboden bedragen van mijn bank te halen.
Inmiddels ben ik bezig om de klachten te registeren bij allerlei instanties, sociale media start vanaf maandag ook Amf is geïnformeerd
De regels waar ook Youfone volgens het AMF aan moet voldoen worden met voeten getreden. ze dienen op zijn minst nadat met alle zorgvuldigheid een factuur tot stand gekomen is pas over te gaan tot automatische incasso, deze zorgvuldigheid is ver te zoeken.
Nog even de laatste alinea van Anne “Deze kosten zijn correct en terecht in rekening gebracht” Dit is de arrogantie of domheid ten top ze kijken er niet eens na en schrijven maar met een soort van bluf poker in de hoop dat de consument het er wel bij laat zitten.

Als je dan een klacht bij klacht.nl deponeert word deze binnen no time beantwoord, ( zie reactie Anne ) en komt er te staan klacht opgelost
De reactie welke ik hier op schrijf, immers hier lusten de honden geen brood van word binnen 5 minuten verwijderd
Klacht opgelost

Word Klacht.nl door youfone betaald ???

Hieronder weer een reactie van youfone is dan iedereen begin juni op vakantie ???

Beste,
In verband met vakantie ben ik beperkt bereikbaar. Ik probeer uw e-mail zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Maandag 17 juni ben ik weer aanwezig.
Met vriendelijke groet,
Anouk*

Jan

*[persoonsgegevens verwijderd door beheerder in verband met privacy gevoeligheid]

5 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hi @JGroz,

Heb je bij klacht.nl aangegeven dat het nog niet is opgelost?
Wellicht dat ze het kunnen aanpassen.

Op deze pagina vind je een aantal voorbeeldbrieven die je in deze situatie kunt inzetten.
Wellicht dat je er iets aan hebt. Je kunt eventueel ook even bellen met ons Service en Advies team. Ons team is doordeweeks bereikbaar op 070 - 445 45 45, tussen 8:30 en 18:00. Wellicht dat ze nog tips voor je hebben.

Succes!

Groet,
Celine
Badge
Ik heb mijn bevindingen op veel plekken neer gelegd en heel snel werd er door een normaal iemand contact met mij opgenomen, hij was behulpzaam en gaat het vandaag uitzoeken omdat dit een normaal gesprek was heb ik hem alle rekeningen verbruiken gefactureerde bedragen betaalde bedragen en te veel afgeschreven bedragen per datum gegeven.
Vandaag afwachten wat er gebeurd.
Ja ik weet dat mijn stijl van schrijven niet de schoonheidsprijs krijgt heb dit nog nooit goed gekund, maat het lijkt nu wel effect te hebben.

dank je wel voor je hulp

groet Jan
Reputatie 4
Badge +5
Hi Jan,

Zo bedoelde ik 'm niet met de voorbeeldbrieven, hoor😉 Gewoon fijn hulpmiddel en indirect lees je dan ook meer over je rechten 🙂

Fijn dat er schot in de zaak lijkt te zitten!

Wij duimen voor je!

Groet,
Celine
Badge
Inmiddels is youfone het aan het oplossen,
Rick * van youfone las mijn klacht klom gelijk in de telefoon binnen een paar uur had hij het lek boven water, en wist waar de vergissing gemaakt was, bood gelijk aan alles op te lossen.

Dank Rick

*[persoonsgegevens verwijderd door beheerder in verband met privacy gevoeligheid]
Reputatie 4
Badge +5
Dank voor de update, @JGroz.
Blij om te horen dat je goed geholpen bent!

Reageer