Beantwoord

Problemen sinds nieuwe Windows Update

Reputatie 6
Badge +5
Veel problemen foto's werken niet games hebben problemen (als ik een game afsluit moet ik soms PC opnieuw opstarten om het andere apps te kunnen zien) en Windows Taakweergave is heel langzaam. (windows toets+ tab heeft 1/2 sec vertraging, voor update niet)

vroeger zag ik de foto zelf nu alleen het Irfanview logo

Je ziet niet het rekenmachine logo maar alweer het Irfanview logo.

icon

Beste antwoord door Raoul Teeuwen 22 May 2018, 09:13

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik zou eens kijken bij de leverancier van de grafische kaart; of er iets bekend is over een nieuwe driver.
Reputatie 6
Badge +5
Volgens Dell/SupportAssist is er nog niks. Dus ik ga wel even handmatig kijken
Reputatie 6
Badge +5
https://downloadcenter.intel.com/download/27780/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-15-40-?product=84695

als ik zoek kom ik daar uit, ik instaleer het en het is de verkeerde. Dus handmatig zal niet werken

Ik heb een i3 5005U

Met als videokaart Intel 5500
Dit komt mij meer voor alsof je 'thumbnail en/of icon cache' corrupt is. Die kun je (laten) verversen, dan zou het weg moeten zijn: ik zou dat eerst proberen voor je drastischer oplossingen probeert.

http://www.thewindowsclub.com/rebuild-icon-clear-thumbnail-cache-windows-10

If your icons appear blank or look corrupted or do not refresh correctly, when they should, then it is quite possible that your icon cache database may have become corrupted in on your Windows 10 PC. The same thing applies to Thumbnails too. If they do not display correctly, then they may have become corrupted. In such a scenario, you may need to delete the cache files in order to rebuild the Icon cache and clear the Thumbnail cache.

This post will show you the location of these cache files, so that you can delete IconCache.db and thumbcache.db files, in order to rebuild the icon cache and clear the Thumbnail cache in Windows 10.
Reputatie 6
Badge +5

Dit komt mij meer voor alsof je 'thumbnail en/of icon cache' corrupt is. Die kun je (laten) verversen,

ik ga me best doen.

Hopelijk doe ik niks fout. (Slecht Engels
Reputatie 6
Badge +5
Slecht nieuws en goed nieuws. Ik kon niet alles verwijderen en miste een map, alleen het goede nieuws. Ik zie het plaatje alleen niet wanneer ik het opzoek wanneer ik kijk tussen welke apps ik heb zie ik hem wel staan
Reputatie 6
Badge +4
Als ik jou was zou ik terug keren naar de vorige installatie , kijken of alles weer goed werkt zo als het hoort te werken. En dan de volgende dag de update weer installeren, ik ben bang dat er iets fout is gegaan met downloaden en het register. Letop dit kan 3 tot 4 weken, daarna is er geen weg meer terug. Wel gelijk doen na het opstarten dan is het geheugen nog schoon. En als je het register hebt op geschoond met CCleaner zet dan eerst de backup terug die hij heeft gemaakt. dan de PC herstarten en daarna pas Windows update uitvoeren.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb een i3 5005U

Met als videokaart Intel 5500

Hier iemand wiens probleem op het jouwe lijkt? En iets om te proberen: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/april-2018-feature-update-makes-machine-slow/be2aca53-f527-4e42-a25f-87763ff1a012
Reputatie 6
Badge +5
@Raoul Teeuwen

@H. Beukman

Mijn PC had nog maar 8gb ruimte over. dus ik had de oude verwijderd.. :/

Raoul. Slecht nieuws spel gecrasht, kijk maar

Reputatie 6
Badge +5
If not

Right click the current display adapter

Click Uninstall

Check the box that says, "Delete the driver software for this device.”

Exit Device Manager

Restart

Ik moet hem uninstallen. en het is me enige videokaart. Ik ga dat liever niet doen sorry
Reputatie 6
Badge +4
Dat is slecht nieuws, waarom zet je niet een SSD schijf van Samsung erin en begin met een schone installatie van Windows 10. Let wel op dat je dan de zelfde versie neemt 32 of 64 bit en de Home of Pro versie van Windows. Dan heb je ook geen serie nummer nodig, en word de laptop ook weer 2 x sneller. En meer ruimte vrij, want Windows vin 30GB ruimte vrij wel heel lekker.
Reputatie 5
Badge +6
Ik moet hem uninstallen. en het is me enige videokaart. Ik ga dat liever niet doen sorry

Ja, ik snap je twijfel. En ik kan niet garanderen dat het goed loopt, zou het graag doen. Maar volgens mij ben je handig genoeg. Ik zou het zelf wel doen...
Reputatie 6
Badge +5
want Windows vin 30GB ruimte vrij wel heel lekker.

De grapichs van de game komen door de game, Ik moet upgrade. Ik ga sparen voor gamepc en dan zal ik minder deze laptop zal gebruiken waardoor 120gb ssd gewoon genoeg is.

@Raoul Teeuwen

Het komt dus door de game, Ik heb settings lager gezet waardoor de videokaart minder moeite zal hebben.

En ik bedenk me dat ik dan een hele grote gamemode speelt, Daardoor zullen de meeste problemen zijn. Met een normale gamemode heb ik eigenlijk geen problemen.
Reputatie 5
Badge +6
Maar hoe zit het dan met je titel ("Problemen sinds nieuwe Windows Update") en de Irfanview-images etc?
Reputatie 6
Badge +5
Maar hoe zit het dan met je titel ("Problemen sinds nieuwe Windows Update") en de Irfanview-images etc?

De problemen zijn toch wel gestart na nieuwe Windows Update.

Alleen ongeveer toen had ik ook een update voor die game.

De game klanteservice zegt zelf ook dat mijn Intel 5500 erg oud is en toch wel een keer geupgrade moet worden

Irfanview images, Ik weet het niet het kan ook gewoon een instelling zijn.

Dat ga ik dalijk even checken ik had namelijk iets veranderd.

Mijn vader hat ook een backup gemaakt die alleen niet werkte, Dus of het aan de game ligt kan ik niet checken.

En als ik eerlijk ben is de laadtijd langer.

Je kan de game starten met dat je een video als laadscherm hebt en zonder.

Ik doe altijd zonder en toch duurt het circa 5sec langer als normaal. En zegt Windows ook World of tanks reageert niet.

ik hoop dat het snel word opgelost 😕 :(
Reputatie 5
Badge +5
Beetje onduidelijk welke Windows update je bedoeld, maar als je het hebt over de laatste grote ("April Update" die begin mei beschikbaar kwam): die heeft inderdaad veel ellende veroorzaakt. Ik ben ICT Manager en heb binnen ons bedrijf handenvol computers langs kunnen lopen om zaken als printer-, scanner- en geluidskaartdrivers weer opnieuw te installeren of problemen met wazig beeld op te lossen.

Zelden zo'n onverzorgde update meegemaakt van Microsoft (en dan te bedenken dat ze hem al weken hadden uitgesteld om bugs eruit te halen... 🙄)
Reputatie 6
Badge +5
Ja die van April.
If not

Right click the current display adapter

Click Uninstall

Check the box that says, "Delete the driver software for this device.”

Exit Device Manager

Restart

Hiermee 'verwijder' je niet je grafische kaart, alleen de driver, waarna bij nieuw opstarten Windows automatisch gaat zoeken naar een geüpdatete driver (als het goed is).

Maar ik zou inderdaad doen wat @H. Beukman zegt: download een schone versie (gewoon direct de April Update met deze tool) en installeer een verse Windows. (Omdat je laptop al een valide installatie heeft, hoeft je ook geen serienummer meer in te voeren.)
Reputatie 6
Badge +5
Ik ga niet nog een keer Windows downloaden, heb het al 1 keer gedaan.

De laptop word niet 2 keer sneller?

Hij zegt van wel maar hier zit al een SSD in. en het enige wat dan gebeurd is dat ik mijn laptop 2+ dagen kwijt ben om alles te installeren en downloaden.

ik heb nog 40gb vrij. En dat is genoeg. Voor school tenminste
De laptop word niet 2 keer sneller? Hij zegt van wel maar hier zit al een SSD in. en het enige wat dan gebeurd is dat ik mijn laptop 2+ dagen kwijt ben om alles te installeren en downloaden.

@TijsZonderH

Tja 2x zal echt niet gaan gebeuren nee, en als je het al een keer hebt gedaan, dan vind ik het merkwaardig dat dit probleem er nog is: Doe je wel een 'schone' installatie dan? (Dus helemaal leeg maken?) Overigens mét een SSD vind ik 2+ dagen wel heel lang. Als ik een PC van iemand schoonveeg en opnieuw doe (ook zo'n oude) dan kost me dat max 2 uur. Ik gebruik dan wel overigens een batch file dat chocolatey gebruikt om alle free en shareware te installeren.

Overigens: Als je hem leeg hebt gemaakt, heb je dan dáárna wellicht de grafische kaart driver geïnstalleerd van de fabrikant? Want dat kun je beter niet doen dan.
Reputatie 6
Badge +5

De laptop word niet 2 keer sneller? Hij zegt van wel maar hier zit al een SSD in. en het enige wat dan gebeurd is dat ik mijn laptop 2+ dagen kwijt ben om alles te installeren en downloaden.
@TijsZonderH

Tja 2x zal echt niet gaan gebeuren nee, en als je het al een keer hebt gedaan, dan vind ik het merkwaardig dat dit probleem er nog is: Doe je wel een 'schone' installatie dan? (Dus helemaal leeg maken?) Overigens mét een SSD vind ik 2+ dagen wel heel lang. Als ik een PC van iemand schoonveeg en opnieuw doe (ook zo'n oude) dan kost me dat max 2 uur. Ik gebruik dan wel overigens een batch file dat chocolatey gebruikt om alle free en shareware te installeren.

Overigens: Als je hem leeg hebt gemaakt, heb je dan dáárna wellicht de grafische kaart driver geïnstalleerd van de fabrikant? Want dat kun je beter niet doen dan.

1 dag update's.

Je hebt windows + alle updates in windows.

Spellen apps etc die kunnen niet allemaal tegelijke tijd.

Flash 7zip file games en dat gaat niet allemaal automatisch, dus ja 2 dagen
@TijsZonderH

1 dag update's.

Je hebt windows + alle updates in windows.

Dan doe je toch iets niet helemaal goed: Als je via die Media Creation tool de windows download en op een USB zet, heb je normaliter de allernieuwste release (Dus die van April) waarbij je dus géén enorme update slag hoeft te maken, want die zitten ingebakken in de download.

Apps- ik gebruik de volgende cmd file om alles te installeren (Wel via een adminstrative command prompt uitvoeren) Dan kun je gaan eten of zo en dan is alles klaar:

code:
choco install DotNet3.5  /y
choco install unchecky /y
choco install vcredist2005 /y
choco install vcredist2008 /y
choco install vcredist2010 /y
choco install vcredist2012 /y
choco install vcredist2013 /y
choco install adobeshockwaveplayer /y
choco install autohotkey.portable /y
choco install autoit.commandline /y
choco install AutoRuns /y
choco install calibre /y
REM choco install cdburnerxp /y
choco install duplicatecleaner /y
REM choco install Evernote /y
choco install Firefox /y
choco install flashplayeractivex /y
choco install flashplayerplugin /y
choco install google-chrome-x64 /y
choco install IrfanView /y
choco install irfanviewplugins /y
choco install jre8 /y
choco install notepadplusplus.install /y
choco install owncloud-client /y
choco install peazip.install /y
choco install spotify /y
choco install teamviewer /y
choco install vlc /y
choco install flac /y
REM choco install libreoffice /y
REM choco install libreoffice-help -InstallArgs l=nl /y
REM choco install handbrake.install /y
choco install opencodecs /y
choco install foobar2000 /y
choco install keepass.install /y
REM choco install ext2fsd
choco install filezilla
choco install crystaldiskinfo /y
REM choco install nmap
choco install putty /y
choco install speccy /y
choco install windirstat /y
REM choco install logitechgaming
REM choco install picard
REM choco install mysql.workbench
REM choco install virtualbox
REM choco install virtualbox.extensionpack
choco install telegram.install
REM choco install x2go

Overigens moet je dan wel eerst chocolatey installeren, maar is een eenvoudige actie.

En je games: Ik neem aan dat je Steam gebruikt? Dan kun je toch simpel eerst een backup maken en die dan terugzetten? Dat doe je dan 's nachts ofzo...
Reputatie 6
Badge +5
Ik doe alles goed, Jij gebruikt alleen een ander ding, en het is een school laptop ik heb geen toegang tot het account etc.

Steam gebruik ik niet.

's nachts heb ik geen internet

Nog een suggestie? 😉
Ik doe alles goed, Jij gebruikt alleen een ander ding, en het is een school laptop ik heb geen toegang tot het account etc.

Hier begrijp ik niet zoveel van: Bedoel je dat het een laptop is met een domein/windows account dat door de school wordt beheerd? Of bedoel je dat de licentie via school gaat? Dat zijn 2 verschillende zaken die overigens ook beide waar kunnen zijn.

Als je hem helemaal zelf van 0 af kunt installeren (wat overigens ook iets anders is dan via de fabrikant optie "windows her installeren"), moet je niet een DVD of een oude USB, of die recovery partition optie gebruiken, maar via die media creation tool de meest recente versie downloaden. In feite heeft Microsoft aangegeven dat er geen 'nieuwe' Windows meer komt. De 2x per jaar (Spring en Fall) grote updates zijn de 'nieuwe versies'.

Als je het via die recovery partitie doet dan weten we ook waarom het steeds niet werkt: die installeert namelijk waarschijnlijk via dat automatische proces gewoon die oude brakke driver mee.
Reputatie 6
Badge +5
Hier begrijp ik niet zoveel van: Bedoel je dat het een laptop is met een domein/windows account dat door de school wordt beheerd? Of bedoel je dat de licentie via school gaat? Dat zijn 2 verschillende zaken die overigens ook beide waar kunnen zijn.

Ik doe via instellingen windows opnieuw downloaden omdat ik licentie opnieuw moet doen, en die dingen zijn door mijn vorige school beheerd.

En jij doet het dus via USB maar dan moet ik licentie opnieuw doen alleen die beheert dus mijn oude school

Reageer