Vraag

Provider zonder vaste kabelaansluiting

• 6 June 2022
  • 9 reacties
  • 309 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Waarom is het niet mogelijk een provider te vinden zonder vast kabel aansluiting.

Nu al meer dan 7 jaar vraag ik  "zonder vaste kabel aansluiting”, een provider die mij voor een normale prijs een goed en betaalbaar abonnement. 

Ik woon aan boord van een schip en heb voor de t.v. een schotelantenne en CanalDigitaal. En zelfs daarvoor willen ze een internet verbinding hebben voor het instaleren van de zenders. Los daarvan heb ik een router op een mobiel abonnement die het internet verzorgd. Is het nu vandaag de dag niet mogelijk om een tv-internet-mobiele telefoon in een abonnement te stoppen. Zodat ik niet meer afhankelijk ben van een slechtwerkende satellietschotel en kabels die corroderen. En dat er in dat abonnement een router zit die dat allemaal kan verzorgen. 

9 reacties

Er zijn Routers die werken op een sim kaartje met een GSM netwerk.
Ik neem aan dat je dit nu gebruikt.
Daar kun je best wel tv op kijken.

Als je op een vaste plek ligt, zou je een wifi voorziening op de kade kunnen regelen.

Ook hebben de providers het al jaren over om op plekken waar een slechte verbinding is, iets te regelen met een GSM netwerk voor een redelijke prijs. Blijkbaar ligt die focus alleen op vaste plekken op het land.

Reputatie 7
Badge +5

ik neem aan dat je deze al kent? Snel internet via 4G met Internet Buitengebied | KPN

Leveren ze dit niet voor de scheepvaart?

Reputatie 1
Badge +1

Ja, ik ken ze allemaal, en een vast wifi contact is er wel maar daar mag ik geen gebruik van maken.

Ik heb wel oplossingen, maar ik zou ook zo graag een leuke provider aanbieding willen hebben zonder vaste kabel aansluiting. Een geheel maakt het makkelijker en goedkoper.

Dat is denk ik omdat een draad nu eenmaal de meest betrouwbare en ook goedkope oplossing is als het om dergelijk verkeer gaat.  Al het geroeptoeter over ‘sneller draadloos internet’ vermeldt redelijk consequent niet dat dat eveneens leidt tot een kortere afstand waarover dat betrouwbaar mogelijk is.

Er blijven niet veel dingen over als je gewone sim, m2m sim, en wifi op de kade al gehad hebt.

Ken wel iemand die een tijdje satelliet gehad heeft, daarop komt dan alleen het ingaande verkeer, uitgaande verkeer moet dan alsnog via andere systemen.  Dat systeem is ook knudde.

Reputatie 7
Badge +5

het meest simpele is toch een onbeperkte sim, een router met die sim erin, een tweede sim voor een telefoon, data delen, en NLZiet voor TV kijken. 3-4 tientjes per maand en je bent klaar.  

Reputatie 3
Badge +2

Helaas is 5G ook nog niet super snel als u te ver van een mast af ligt met de boot.
En KPN of Ziggo? die hebben liever een gebied waar ze veel kabel aansluitingen kunnen leveren.
En Starlink is wel een DURE optie.
Je betaald namelijk zo €99 per maand en je hebt een speciale satelliet - modem zet er voor nodig die eenmalig zo €658 kost. 
Bij goed weer is er een redelijke snelheid te behalen maar wat ik net lees moet er geen zware bewolking zijn dan zakt de snelheid behoorlijk terug of valt helemaal uit.

Reputatie 7
Badge +5

voor gemiddeld gebruik is 4G toch prima!? 25 eurootjes voor onbeperkt data, een tientje voor nlziet, prima toch?!

Reputatie 4
Badge +3

T-Mobile heeft een mobiele oplossing op basis van 4G/5G  abonnement.

Er zullen plaatsen in NL zijn waar de dekking onvoldoende is. (Soms met opzet zoals op de veluwe), of om technische reden (midden Ijsselmeer, Markermeer, Waddenzee). 

Er zit wel een maand maximum op om te voorkomen dan een hele stadswijk aan de kabel gaat hangen.

Ik ben geen personeel van T-mobile YMMV,  https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Dekkings kaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

vziw kan dit icm. TV (en dan een Unlimited abonnement).

Reageer